Pollenallergimedisiner til småbarn

pustle

Gift med forumet
Noen som vet om det fins type reseptfrie zyrtec (allergitabletter) til barn på 4 år?
Har ei lita som jeg mistenker er plaget (jeg har selv pollenallergi), og innen vi får evt stilt en diagnose og begynt på medisiner, har jo hun gått med rennende nese, kløende øyne og andre symptomer en stund - skulle gjerne dempet litt på det med en gang.. Ser jo selv hvor godt resptfrie medisiner virker på meg..

vi fikk beskjed om at vi kunne gi en halv zyrtec tablett av legen. Kan lønne seg å høre med legen før en evt prøver.
men siden jenta her alt gikk på vallargan så skulle vi bare øke den dosen ho hadde av den for å se vikningen

Vi fikk også beskjed om at vi kunne gi en halv zyrtec i døgnet og livostin øyedråper av legen.

MEN fikk klar beskjed om at det kun måtte skje i samråd med lege når de er så små

Nesedråper kan gis tror jeg.. Men ville kanskje hørt med legen først. Jenta mi får flytende Zyrtec, men hun blir så trøtt og slapp av de. Så må tilbake til legen for å få noe annet.

oslojente1980 skrev:
Nesedråper kan gis tror jeg.. Men ville kanskje hørt med legen først. Jenta mi får flytende Zyrtec, men hun blir så trøtt og slapp av de. Så må tilbake til legen for å få noe annet.

har du prøvd å gi det på kvelden i stede for om morgenen, vi fikk tips av legen å gi medisinene på kvelden for å slippe trøtthetten

bondekone skrev:
oslojente1980 skrev:

har du prøvd å gi det på kvelden i stede for om morgenen, vi fikk tips av legen å gi medisinene på kvelden for å slippe trøtthetten

Det står at hun skal ha 5 dråper morgen og kveld. Så kanskje jeg skal prøve å gi alt på kvelden da?!

Takk for svar jenter!
Da venter jeg til mandag, så jeg får hørt med legen først :)

oslojente1980 skrev:
bondekone skrev:
oslojente1980 skrev:

Det står at hun skal ha 5 dråper morgen og kveld. Så kanskje jeg skal prøve å gi alt på kvelden da?!

hadde prøvd å gi kun kvelden jeg da bare for å se om det ble bedre i forhold til trøtthet

Back
Topp