Pollenallergikere?? Hjelp

FRK John Deere

Forumet er livet
Jeg har pollenallergi, nærmere bestemt gress(timotei)..
Tidligere har jeg brukt zyrtec, livostin, nasonex uten hell, i år han jeg prøvd 2 sprøyter kenocort. INGENTING FUNKER  -øynene klør, hovner opp å renner av også nyser jeg ekstremt mye + trett og endel hodepine..
-ja, jeg dusjer hver kveld, skifter sengklær annenhver dag, putetrekk hver dag.. Er jo supert å ha slik allergi når mannen er bonde og vi bor på en gård.. -Fikk allergi sommeren etter førstemann -08..

Noen tips til medisin som kan fungere?

polaramin evt vallargan, disse burde taes om kvelden siden noen blir trøtte av de, jentungen her bruker vallaragan og både mann min og jeg bruker polaramin
bor på gård som derre, så kan vel si at det er ikke akurat sjakktrekk til tider når en driver med slåttån

Takkfor svar Bondekone:)

Er det noen flere med tips/råd?

Overhørte en gammel mann på et apotek an gang og han smurte vaselin i nesen, slik at da festet støvet seg i det før det rakk å komme lenger opp,  var visst mange som hadde god effekt av det også.

dytt

Går jo ann og prøve Kestine, jeg bruker cetrizin de sier det er akkurat samme som zyrtec men jeg har ikke samme virkning av de , cetrizin funker kjempe bra for meg.tror det der er veldig indeviduelt hva som funker for hvem. lykke til :)

For meg funker telfast tabletter og rhinocort nesespray gull! Og blir ikke trøtt av tablettene. Cetrizine holdt jeg på å sovne stående av... Her er det allergi mot burot,og en god del kryssallergi,som mango,pistasj,cashew og pinjekjerner.. Pluss noe mer jeg ikke har funnet ut enda Det kan ikke være en grunn hos deg det,at du kryssreagerer på noe matvarer? http://www.legemiddelsiden.no/default.aspx?PageID=263. Der står det en liste over kryssallergier mot timotei b.la

Back
Topp