Pollenallergi

Sooool

Flørter med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Flere her med pollenallergi? :(
Tar dere cetirizin eller zyrtec?
Jeg har ganske heftig pollenallergi, og kjenner at disse finværsdagene har tatt på. Det klør i øyne, nese og hals, og jeg blir helt utslått. Vurderte egentlig å ta den der allergisprøyta, men nå ble det ikke noe av det. Er det trykt å ta allergimedisin, nesespray og øyendråper? Skal selvfølgelig ringe lege i morgen.

Jeg tar cetrizin hver dag hele året og har fortsatt med det siden jeg ble gravid. Bruker også øyedråper. Sist svangerskap sa de at det var greit :) men spør legen din.

Jeg sliter veldig med pollenallergi. Det som virker best, kan jeg dessverre ikke ta i graviditet. Men nå tar jeg aerius.. middels effekt...

Jeg sliter veldig med pollenallergi. Det som virker best, kan jeg dessverre ikke ta i graviditet. Men nå tar jeg aerius.. middels effekt...
Hva gjør du de dagene allergien blir værst? Jeg prøver og holde meg mest inne faktisk, men det er utrolig vanskelig med en ettåring som elsker å være ute. Ellers hopper jeg enten i dusjen, eller skylder hår og ansikt i vasken..
Det som kanskje et aller værst er hvor sliten og trøtt jeg blir. Trøtt av både graviditet og allergi :shifty:

Ble anbefalt å prøve og la vær å ta allergimedisin hos min lege. Er påpasselig med å dusje kropp og hår hver dag, vaske ansiktet når jeg har vært utendørs og generelt holdt meg unna «triggere»:) Det har funket greit for min del, har enkelte dager hatt mer symptomer. Skal sies at jeg bor i Nord-Norge og vi har akkurat fått starten på sommeren her ;)

Her er det bare tett og rennende nese + nysing, så blir nesespray for det meste. :happy:

Hva gjør du de dagene allergien blir værst? Jeg prøver og holde meg mest inne faktisk, men det er utrolig vanskelig med en ettåring som elsker å være ute. Ellers hopper jeg enten i dusjen, eller skylder hår og ansikt i vasken..
Det som kanskje et aller værst er hvor sliten og trøtt jeg blir. Trøtt av både graviditet og allergi :shifty:

Jeg bare holder ut :P jeg bor på Sørlandet og her er det pollensesong lenge. Så jeg må bare prøve å leve normalt men dusjer såklart alltid før jeg legger meg. Men vi har vinduet åpent på soverommet så det har egentlig ikke noe for seg uansett :P

Har pollenallergi og det er ganske ille vår og hele sommeren, alle stenfrukter reagerer jeg på nå også. Kutter ut medisiner så fort jeg tror jeg er gravid. Går ellers på Aerius. Har mindre symptomer når jeg er gravid enn ellers.

Back
Topp