Pollenallergi

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Nyser i ett sett, og skjønner ikke hva annet enn pollen det kan være sol forårsaker det (ser på yr.no at det er moderat spredning at to typer pollen her på Østlandet). Noen som vet om det finnes noen legemidler gravide trygt kan bruke?

Vet ikke med allergi medisiner, men det finnes hvertfall en nesespray som gravide kan bruke, Rhinox heter den:) fås kjøpt på apoteket! Slet mye med tett nese i forrige svangerskap og brukte denne nesten daglig, tok barnesprayen for å ikke bruke for mye, men den er veldig fin hvertfall :)

Ville ringt legen på tirsdag, det skal jeg.
Noen mener at nesten alle antihistaminer er trygge å bruke mens noen mener at man burde unngå det.
Håper legen jeg kommer på mener at jeg kan bruke Aerius og Nasonex ellers blir dette en lang graviditet siden allergien min ble verre her

Jeg også nyser heeeeeeile tia. Har brukt polaramin og loratadin og Valergan, men holder meg helst til polaramin da den er førstegenerasjons antihistaminer og den tryggeste i svangerskapet. Dessverre trenges det spesiell søknad for å få denne, da den er tatt bort i Norge, men får pakker fra Frankrike el no sånt nå.

Jeg er så heldig at jeg er mye bedre når jeg er gravid, så trenger nesten ikke ta noe.
Men har fått beskjed fra legen om at aerius er ok å bruke :)

Jeg tar aerius, og legen har sagt jeg skal fortsette med det. Er en tråd her inne om allergimedisin også.

Jeg fikk beskjed om at Cetrizin var helt trygt. Bruker det og astmamedisin. Går til og med på vaksinasjon for å bli kvitt min bjørkeallergi-det også var helt trygt gjennom svangerskapet. Lykke til med plagene dine

Min lege sa det var null problem og fortsette på Lorotadin gjennom svangerskapet. Men utenom pollensesongen anbefalte han og bare ta de ved behov (pelsdyrallergi) og ikke hver dag.

Huff gleder meg ikke til gresset blir ordentlig grønt og folk klipper plen...har gressallergi, men tør jo ikke å ta allergimedisin mens jeg er gravid...

Back
Topp