Pollenallergi

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Noen pollenallergikere her?

Jeg har det ganske kraftig hvert år, men er alltid verst når jeg er gravid. Sist var det ikke lov å ta ordinær medisin og jeg måtte ta Poleramin (tror jeg den heter), men den er langt i fra effektiv og jeg blir så himla trøtt av den..

Så husker jeg at allergimedisin har blitt "friskmeldt" for gravide, men er usikker. Glemte spørre legen da jeg var der sist. Skal ringe bort etterpå, men tenkte på høre hva dere andre har fått beskjed om også.

Tar egentlig piller, nesespray og øyedråper, men kan greie meg med bare pillene.

Jeg er også allergisk.. stod faktisk i går å tenkte på hvordan jeg gjorde det med medisiner nå.. :) gi meg en oppdatering etter du har pratet med legen:) jeg bruker vanligvis aerius (??) tror jeg.. :)

Jeg også.. Poleramin har jeg brukt lenge, men ikke nå når jeg er gravid. Fikk Aerius, men de ble jeg så trøtt av.. Så må få noe annet neste gang, klarer meg heldigvis fint uten foreløpig.

Jeg også.. Poleramin har jeg brukt lenge, men ikke nå når jeg er gravid. Fikk Aerius, men de ble jeg så trøtt av.. Så må få noe annet neste gang, klarer meg heldigvis fint uten foreløpig.
Poleramin er jo den som man kan ta når man er gravid, mener jeg. Har du fått beskjed av lege at man ikke skal ta den?

Jeg bruker Cetrizin, som er veldig lik Zyrtec. Og den kunne jeg ikke ta sist jeg var gravid i 2009.

Legen skal ringe meg opp i ettermiddag eller i morgen. Så får jeg høre da. Var visst skikkelig fullt der.

Poleramin er jo den som man kan ta når man er gravid, mener jeg. Har du fått beskjed av lege at man ikke skal ta den?

Jeg bruker Cetrizin, som er veldig lik Zyrtec. Og den kunne jeg ikke ta sist jeg var gravid i 2009.

Fikk beskjed om at det var ok å bruke en kort periode, men ikke hele tiden, da dette er et antihistamin. Er bare å spørre legen.. Jeg blir trøtt av Polaramin også, så heldigvis klarer jeg meg uten. Det eneste er nesesprayen.. Den fikk jeg beskjed om å slutte med.. Pottetett 3 uken på rad... Argh!

Fikk beskjed om at det var ok å bruke en kort periode, men ikke hele tiden, da dette er et antihistamin. Er bare å spørre legen.. Jeg blir trøtt av Polaramin også, så heldigvis klarer jeg meg uten. Det eneste er nesesprayen.. Den fikk jeg beskjed om å slutte med.. Pottetett 3 uken på rad... Argh!
Hmm, litt motstridende beskjeder ute og går? Siden jeg ble så trøtt av den, tok jeg kun halve tabletter og dager som var regntunge droppet jeg den. Så tok jo ikke mye av den sist heller da.

Vi få se hva legen min sier nå, er ny lege siden sist graviditet.

Jeg bruker cetirizin til vanlig, og nå i svangerskapet har jeg fått beskjed om å kun bruke polaramin (som absolutt ikke er bra nok nei..). Spurte legen om jeg ikke kunne få noe kraftigere eller ta større doser, men han har ingen alternativer og jeg kan til nød ta 3 tabletter de verste dagene, men ikke hver dag.

Legen min tror at jeg kommer til å få pollenallergi i år, siden jeg har fått så mange andre allergier med svangerskapet, håper jeg slipper unna..

Jeg har egentlig ikke pollenallergi, men fikk plutselig astma for 2 år siden.. Etter det har jeg reagert slik bittelitt.. blir veldig tett særlig etter at noen i nærheten har klippet gresset.. Men har aldri testet meg for det.
Egentlig heller ikke tenkt på at det kan bli verre når man er gravid, men det får nå tiden bare vise.bare ta . merker ingenting enda iallefall, så krysser fingrene for at det går bra =P
Men jeg tar både astmamedisin og nesespray nå, nesten hver dag.. Legen min sa at hvis jeg ikke overdreiv, så ville det ikke skade.. Jeg må jo bare ta det.. ellers får jeg jo ikke puste til slutt =P

Noen pollenallergikere her?

Jeg har det ganske kraftig hvert år, men er alltid verst når jeg er gravid. Sist var det ikke lov å ta ordinær medisin og jeg måtte ta Poleramin (tror jeg den heter), men den er langt i fra effektiv og jeg blir så himla trøtt av den..

Så husker jeg at allergimedisin har blitt "friskmeldt" for gravide, men er usikker. Glemte spørre legen da jeg var der sist. Skal ringe bort etterpå, men tenkte på høre hva dere andre har fått beskjed om også.

Tar egentlig piller, nesespray og øyedråper, men kan greie meg med bare pillene.

Hei:-)
jeg var til lege ang dette i går..har kraftig gresspollen allergi og blir veldig plaget hvert år, men de forige årene har jeg bare tatt zyrtec, da jeg ikke har funnet noe ant som virker. Legen min ville ikke at jeg skulle ta noe allergimedisin i lengden, og hun ville ikke at jeg skulle begynne på medisin nå for å forebygge slik som jeg hadde tenkt. og hun sa det ikke var noe i veien for å ta zyrtec når jeg var gravid, men jeg skulle bare ta det når jeg var plaget, og helst minst mulig...så er forberedt på en heavy sesong med snørr, og tårer..men men!!

men jeg glemte å spørr legen om jeg kan ta allergimedisin når jeg ammer??

har jo termin i juni, så den aller verste tiden er jo muligens etter at hun er født..

Jeg er pollenallergiker! Verste tiden er juni ;) Så håper på maibaby, hehe.
Hvis ikke blir hun nøset ut tenker jeg meg!

Jeg kan dessverre ikke hjelpe til med medisiner. Jeg har prøvd Loratadin, Telfast, Aerius, Cetrizin osv. INGEN av dem hjelper :(

Cetrizin hjalp litt, men da ble jeg så utrolig trøtt at jeg kunne sovet hele dagen, ikke bra det der.
Så jeg må nok gå gjennom sesongen nok en gang uten medisiner, men med et lager av kleenex og våtservietter til å vaske ansiktet.

Lykke til da ;)

Jeg har nesten hele spekteret av pollen som jeg reagerer på, verst er burota som er i juli/august, og gress som er mer eller mindre hele sommeren.. Men har faktisk ikke reagert så tidlig som nå før, men er nok verre pga graviditeten.

Tror dere ikke at legen ringte mens jeg kjørte til jobb og jeg hørte det ikke!! Men han ringer opp igjen når han har tid... Teite meg som ikke kobla telefonen til bluetoothen i bilen som jeg pleier!

Ang hvilke medisiner som er best så er dette så veldig individuelt. Jeg har ikke reagert med å bli søvnig av zyrtec/cetrizin, mens jeg hører andre som blir skikkelig sløve av de. Jeg kan greie meg uten nesespray og øyedråper til en viss grad, men er verre om jeg ikke kan ta piller...

Og amming er jo noe annet man må ta hensyn til! Skulle visst hatt høstbarn/vinterbarn denne gangen!

Jeg har gått på polaramin i en årrekke nå, eneste jeg tåler, men kan også bruke vallergan fikk jeg beskjed om i 08 (sist gravid). Ikke det at de gjør deg mindre trøtt, siden de brukes til sovemedisin....;-D
Har gått til hypersensibilisering de siste 5åra og det har hjulpet vanvittig masse. Har hele spekteret fra nå og ut i oktober og har heldigvis bare snørra litt foreløpig! Uten piller! Lykke!
Nå blir det bare værre damer. Hold ut!

Men hvorfor kan man ikke ta medisinene man pleier? Er det noen skumle stoffer i de?
I så fall, er det trygt for voksne å gå på det over lengre perioder, om ikke babyen tåler det?

Jeg vurderer å ta den allergisprøyta neste år. :) Se om den virker.

EDIT: Leste forresten en litt interessant artikkel om at det kunne virke forebyggende å ha i seg vitaminer. Husker ikke hvilke det var, men det var visst naturlige antihistaminer. Så kanskje litt blåbær og appelsin kan virke forebyggende :p

Back
Topp