Pollenallergi og vaksine

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Noen som tar vaksine mot pollenallergi her og kan fortelle litt om det?

Hjelper det bedre enn piller, bivirkninger, pris, må den tas hvert år og så videre
 
Har tatt tablettvarianten mot gress, smeltetablett daglig i 3 år. Var ferdig ved årsskiftet i år (man må starte på vinteren) og går nå mot min andre 100% medisinfrie sommer. Jeg har vært helt handikappet vår og sommer fra jeg var småbarn. Så til meg har det fungert ypperlig! Vil sannsynligvis være medisinfri i minst 10 år, forhåpentligvis hele livet. Hadde ingen bivirkninger, litt kløe i munnhulen i et par uker. Har tidligere tatt kortisonsprøyter to ganger per sesong (fungerer godt, men bør ikke brukes i mange år), og måttet kombinere piller, nesespray og øyedråper, og selv da har det ikke tatt alle plagene mine.

Jeg hadde flere pollenallergier, men med alvorlig reaksjon på gress. Når den forsvant forsvant de andre i stor grad og :) Jeg kan endelig være ute på sommeren uten problem, hadde jeg aldri trodd for 5 år siden! 100% verdt det for meg, selv om det er dyre medisiner (får frikort etterhvert) og det er daglige medisiner
 
Når jeg tar kortisonsprøyta, slipper jeg unna alt av tabletter, nesespray og øyedråper. Funker som gull for meg hvertfall.

Jeg reagerer sensommer. Så tar kun en sprøyte normalt.

Pappa tar to for sesongen pluss piller daglig derimot.
 
Jeg tok kortisonsprøyter i ti år, virket supert. Men pga bivirkninger vil ikke legen gi den til meg lengre. Den tok en del av plagene.

Nå tar jeg aerius tabletter og livostin øyedråper. Har prøvd det aller meste av tabletter, øyendråper og nesespray, men er ikke noe som funker bra. Aerius er de jeg får minst bivirkninger av, og de funker ihvertfall litt.
 
Back
Topp