Pollenallergi noen?

~Purpalicious~

Gift med forumet
Jeg har bjørkepollen allergi. Kjenner jeg gruer meg til pollen sesongen allerede, har allerede hatt litt kløe i øynene. Tok opp dette med legen og hun var veldig usikker på om det var noen medisin jeg i det hele tatt kunne ta. Hvis jeg ikke kan ta noe allergi tabletter i det hele tatt kommer det til å bli en lang vår. Jeg klør i øynene og nyser.
Hvordan er det med dere som har allergi, tar dere medisiner eller ikke.

Et finnes tabletter, men de blir man veldig trøtt av så er ikke Å anbefale. Nesespray og øyedråper bruker jeg når jeg er gravid. Har hatt mindre plager med pollen når jeg har vært gravid enn ellers, men min søster har vært like mye plaget som ellers... Får håpe du ikke reagerer like ikke som vanlig.

Har fått resept på nesespray og øyedråper men har hatt lite effekt av de tidligere.
Tabletter har jeg også dårlig erfaring med. Ijort tok jeg steroide sprøyte med knall
effekt, men den får jeg ikke ta nå. Spent på hvordan det blir, men tror det kommer
til å bli ille. Allergien fikk jeg etter at jeg fikk jenta mi, så dette er ganske så nytt for meg.

Jeg har tre pollenallergier, så jeg er heldigst i verden. Særlig siden pollensesongen allerede har begynt.
Jeg har vokst av meg det å trenge øyedråper, og har i tillegg linser som frastøter seg støv og lignende, får hodepine av nesespray og minimal virkning av piller, så jeg bestemte meg for å klare meg uten medisin, og har gjort det i snart fire eller fem år. Det har gått strålende bortsett fra nyseanfallene som gjerne teller 60x20, og jeg nyser så det synger etter allerede. Er ikke alle som blir trøtt av de pillene vi kan ta nå, da. Så det er jo verdt å prøve om du føler du ikke klarer deg noe bra uten. Jeg gikk på fire tabletter vallergan daglig uten at jeg var noe særlig mer trøtt av den grunn. Noen blir totalt slått ut av èn og våkner opp og føler seg fyllasyk. Everybodys different ^^

Mortania skrev:
Jeg har tre pollenallergier, så jeg er heldigst i verden. Særlig siden pollensesongen allerede har begynt.
Jeg har vokst av meg det å trenge øyedråper, og har i tillegg linser som frastøter seg støv og lignende, får hodepine av nesespray og minimal virkning av piller, så jeg bestemte meg for å klare meg uten medisin, og har gjort det i snart fire eller fem år. Det har gått strålende bortsett fra nyseanfallene som gjerne teller 60x20, og jeg nyser så det synger etter allerede. Er ikke alle som blir trøtt av de pillene vi kan ta nå, da. Så det er jo verdt å prøve om du føler du ikke klarer deg noe bra uten. Jeg gikk på fire tabletter vallergan daglig uten at jeg var noe særlig mer trøtt av den grunn. Noen blir totalt slått ut av èn og våkner opp og føler seg fyllasyk. Everybodys different ^^

Heldig du som har vokst det av deg. Det har samboer også gjort, mens jeg har fått det nå.
Er vel veldig få tabletter jeg kan ta nå pga graviditeten, legen skulle finne det ut til neste gang jeg kom. Får se hva det blir til. Håper jo at det skal bli bedre nå som jeg
er gravid, men tviler.

jeg tar loratadin nå som jeg er gravid. sliter veldig med pollenallergi å noen andre allergier, går normalt på kortisonsprøyter for dette men ikke nå. loratadin er sikkert å bruke når du er gravid å under amming, de har ikke den beste effekten, men demper plagene litt. snakk med legen din, lykke til :)

Jeg har tatt Polaramin både dette svangerskapet og forrige. Det er 1.generasjons antihistamin, så jeg blir fryktelig trøtt av det, men hadde ikke klart meg uten. Er allergisk mot det aller meste som formerer seg vår og sommer :-P Har ikke trengt å starte opp enda, men det er nok ikke lenge igjen. Det fungerer ikke optimalt, men bedre enn ingenting :-)

Jeg tar også Loradatin nå. Tar vanligvis Aerius og kortisonsprøyte, men det kan jeg ikke nå. Legen ville helst at jeg skulle klare meg helt uten medisiner, men det går ikke her. Kløing, neserenning og nysing er mitt minste problem. Rammes hardt av nedsatt allmenntilstand med forferdelig hodepine, kvalme, ledddvondt, trøtthet etc. så klarer meg ikke helt uten medisiner - selv om Loradatin ikke hjelper like godt som Aerius. Fikk også øyedråper av legen, men nesespray ville hun ikke skrive ut. Mente det ikke var bra for gravide på generell basis... Håper jeg kan trappe ned på medisinene utpå våren, reagerer på pollen hele sesongen, men aller verst nå med hassel og or. Allergi er no dritt...

jeg har hund og pollen allergi, sliiiter nå som jeg ikke kan ta medisiner, jeg jobber som blomsterdekoratør så står oppi det hele dagen! det er ingen medisiner jeg kan ta sier legen min..

Gruer meg litt til det setter i gang jeg også.
Det begynner med bjørkepollen, så blir det gresspollen, før det avsluttes med burotpollen.
Hurra for sommersesongen :P

Flangre skrev:
Jeg har tatt Polaramin både dette svangerskapet og forrige. Det er 1.generasjons antihistamin, så jeg blir fryktelig trøtt av det, men hadde ikke klart meg uten. Er allergisk mot det aller meste som formerer seg vår og sommer :-P Har ikke trengt å starte opp enda, men det er nok ikke lenge igjen. Det fungerer ikke optimalt, men bedre enn ingenting :-)

Min mann blir og trøtt av sine tabletter. Jeg fikk han til å begynne å ta dem om kvelden,og da har trøttheten blitt mye bedre. :) prøvd det? :)

Jeg har både astma og er allergisk mot alt av dyr og pollen. Fikk beskjed av min lege at det var farligere å ikke ta medisiner mot begge deler enn å ikke ta noe som helst. Første svangerskap med disse plagene så er spent på hvordan årets sesong blir. Noen blir bedre under svangerskap mens andre opplever forverring.

Jeg har hele livet brukt diverse piller,sprayer etc mot pollen allergiene mine. For snart to år siden begynte jeg med akupunktur i en liten periode. Har ikke tatt en pille siden. Helt fantastisk! På de aller verste dagene trenger jeg kanskje ett par dråper. Men det er kanskje maks to dager hver sommer.

Ser at det er litt forskjellig fra lege til lege hva de gjør eller ikke når vi er
gravide. Rart det der. Var hos en annen lege før jul og hun fikk jeg allergi
loratandin av, men fastlegen var usikker når jeg spurte nå. Jaja, spent på
om jeg får eller ikke. Hvis ikke blir det en lang og vanskelig vår.

Eg har bjørkepollen allergi. Men har ikkje vært så gale de siste årene. Så eg klare meg uten medisiner håpe eg.

Ville bare også nevne at pollensesongen har begynt de fleste steder allerede, så har du piller og ikke har begynt enda, begynn nå. Jeg begynte vanligvis i februar med piller, tok dem helt til november, så nesespray fra mars og øyedråper fra mai (da jeg var liten. Jeg fikk ofte pollensjokk og ble sengeliggende noen dager. Siste pollensjokk er hele seks år siden nå :)

Jeg har også pollenallergi, og fikk beskjed i forrige svangerskap at jeg måtte bytte allergimedisin, fordi de ikke var helt sikkre på om det var trygt å bruke den jeg vanligvis gikk på.
Jeg får allergien i form av stygg hoste og nysing/rennende nese.
Det fungerte fint med ny medisin.
Men etter fødselen av sønnen min, så virker det som om mye av allergien har forsvunnet.
Var ikke mye plaga i fjor sommer hvertfall, så jeg er spent på dette året.
Har ikke kjent noe til nå hvertfall, men bor jo nord i landet, så pollen sesongen har ikke fått starta riktig enda.

Mitt råd er: VENT med å ta noe inntil legen din har funnet ut hva du kan ta og ikke...Selv om noen her har kunnet tatt et spesielt preparat mens de gikk gravide er det ikke sikkert at det er å anbefale for deg og din kropp/allergi..Ser også noen nevner Loratadin her, her er er det viktig å være oppmerksom på at Loratadin kommer i flere typer, deriblant den ene jeg går på som ikke skal bruker under graviditet..

Slitsomt med pollen, jeg er allergisk mot gress...Har de to siste årene hatt gode år, uten noen nevneverdige plager, håper det blir slik i år og:) Og håper at du også får en "god sesong". Lykke til!

Back
Topp