Pollenallergi forsvant pga graviditet???

Sheherasade2017

Glad i forumet
Dette burde kanskje vært poster under Symptomer, men...

Har hatt kraftig bjørkepollenallergi siden tenårene. Så da jeg fikk beskjed om å ikke ta kortison, bare nesespray og øyedråper pga graviditeten, grudde jeg meg veldig. Men under over alle undere... Jeg merker ingenting! [emoji1]

Har googlet, og noen kan få verre allergi pga hormonforandringene, mens andre får mindre. Litt samme som med huden... noen får mere kviser, mens andre får mindre... jeg har blitt endelig kvisefri!

Og større pupper. What's not to like!

Mannen har sagt tydelig i fra at dette ikke betyr at vi skal få barn hvert år. [emoji4]

Last edited:
Hørt flere som det skjer med :D

Jeg har det motsatt:/ Har bare hatt moderat reaksjon på pollen de siste årene, nå er jeg potte tett!

Jeg merker det samme som deg. Våren bruker å være en pest og en plage, men i år merker jeg ingen ting. Tar fortsatt allergi tabletter da.

DEILIG:)

Sant skal sies at jeg aldri hadde allergi før jeg ble gravid med førstemann. Da kom allergien som kasta på meg. Og etter det, har det egentlig bare blitt verre og verre for hvert år.

Jeg opplever det samme! :)
Jeg reagerte på pollen allerede i februar i år, med kløe i øynene. Her om dagen gikk det plutselig opp for meg at jeg så vidt nyser etter at jeg blei gravid:joyful:
Da er det vel bare å nyyyte sommeren i år da!:p

Forsvunnet her også, samme skjedde sist gang også :) utrolig herlig å sleppa unna då jeg er veldig plaget

Så det kom tilbake etter fødselen? Det var synd. Håpet det ble permanent!

Ja desverre kom det tilbake men slapp også unna når jeg full ammet :) sist fødte jeg i juni i den varmeste sommeren på ca 30 år så det var nydelig å kunne nyte sommeren :)

Vi får se når gresset begynner. [emoji271]Håper jeg slipper billigere unna [emoji5]

Mine pollenplager er ikke borte, men de er mye mildere i år enn vanlig. Kanskje det bare er en mildere sesong, siden været svinger så mye?

Så deilig. Jeg har vært konstant tett i nesa siden jeg fant ut at jeg var gravid jeg. Vært sånn i all e graviditetene

Back
Topp