pollenallergi barn

Buebe0708

Elsker forumet
har vært hos legen med 6åringen for 2 uker siden pga hoven ansikt og utlsett. Legen mente det er bjørkenpollen. Var på samme tid i pollensyklus i fjor han fikk reakjson...
De tok blodprøve begge gangene, han slår ikke ut på bjørk... Men fikk zyrtec flytende allikevel siden kroppen hans viste tydelig at han er allergisk.

Fikk beskjed å gi full dose morgen og kveld til kløen avtar og så halvparten i 3 dager til. Det har vi gjort, ikke gitt zyrtec i 4 dager. I natt kom reaksjonen tilbake. Han er hoven igjen og utslettet blusser opp igjen!
Noen som vet litt mere om det med pollenallergi og behandling? Må jeg fortsette og gi zyrtec til pollensesongen er over for å forebygge?

Beklager for et lengre innlegg :-) takk for at du leste :-)

Min tass på 6 år har pollen allergi og ekstremt utslag på Bjørk bla. Han er på år nr 3 m behandling, vi starter med zyrtek i midten av mars, så går han på dette nesten ut sommeren.. Han reagerer på annet oxo.. I tillegg bruker han øyedr og nesespray daglig opp til 3 gr pr dag. Dette i de værste periodene. Allikevel er han ofte rød på øynene og posete under samt snørrete hele sommeren.. Han får zyrtek morgen å kveld..

Det bør brukes forebyggende og begynne får Bjørka spretter slik at han får bygget seg opp litt for dette:) du kan kjøpe nesespray å øyedr på apotek søm han kan bruke(Livostrin) men da blir d dyrt så spør lege:)

Snart 3 barnsmamma:)

Min 7,5 åring fikk påvist kraftig allergi mot gress i fjor sommer. Bruker aerius smeltetabletter, Livostin nesespray og Livostin øyedråper hver dag fra april til ca oktober. Så jeg hadde fortsatt på medisiner til allergisesongen er over.

Får håpe dere får svar på prøvene snart slik at han kan få det han trenger av medisiner og slippe å ære så plaget! :)

Back
Topp