Pollen

Buebe0708

Elsker forumet
Er det noen som har begynt å reagere på pollen? Ut i fra oversikten på pollenvarsel.no er det flere steder i landet at or og hassel har begynt... For meg høres det veldig tidlig ut, men nå er det ikke meg som reagerer heller.

Gutten på nesten 7 har den siste uke begynt med kløe som ikke er hans typiske eksem. Gikk derfor inn på pollenvarsel og ser at det er moderat spredning på Sørlandet. I fjor og forfjor begynte han da salix og bjørk hadde spredning (altså senere enn nå) Men han merker kanskje allikevel noe alt... Lure lure

Håper noen med mere erfaring kan hjelpe med egne erfaringer

Jeg klør i øynene og nesen renner. Så ja, jeg merker det allerede!

Sent from my iPhone using BV Forum

ok, så det er altså fult mulig å reagere lenge før pollen en er allergisk mot kommer?

Ja, jeg spør dumt - er fortsatt veldig uerfaren på dette her. Betyr det da siden gutten har begynt med utslett (er slik han reagerte i fjor også) at vi bør begynne med zyrtec?

Jeg klør i øynene og nesen renner. Så ja, jeg merker det allerede!

hmm, hvilke poller reagerer du på? Bare for at jeg skjønner hvor tidlig en kan reagere. Er fortsatt veldig grønn på dette og fastlegen er ikke til noe hjelp...

Edlste (8,5 år) begynte med allergimedisiner for 3 uker siden. Da begynte han å slite med kløende øyne og rennende nese. Han er kraftig allergisk mot gress. Bruker Aerius smeltetabletter og Livostin nesespray og øyedråper.

Hun jeg pratet med på apoteket dajeg hentet ut medisinene sa at hun også hadde begynt å reagere.

Selv om reaksjonene kanskje ikke er så store ennå så er det greit å begynne nå, forbegygge litt :)

hmm, hvilke poller reagerer du på? Bare for at jeg skjønner hvor tidlig en kan reagere. Er fortsatt veldig grønn på dette og fastlegen er ikke til noe hjelp...

Jeg reagerer på or, hassel, salix, Bjørk og gress tror jeg.
Og jeg begynte å klø i januar. Jeg bor på østlandet, det er fint å starte opp med medesiner tidlig for å forebygge :)

Da skal jeg hente en ny flaske zyrtec på apoteket i dag og begynne med å medisinere. Får håpet at kløen i huden gir seg fort...

Tusen takk for hjelpa. Godt å få personlige erfaringer

Jeg reagerer egentlig bare på hasselpollen, men merker det allerede på øyne, nese og astma...er samme hvert år :P

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Jeg reagerer alltid før det er registrert gresspollen her. Gjerne mens det fortsatt er snø. Har begynt å bli tett i nesa allerede.

Lillejenta ble født 22.08.13<3

Jeg og har pollenallergi og allerede begynt med å forebygge, bruker aerius allergitabletter og nesespray ( har den ikke nå og husker ikke navnet) men det fungerer veldig bra, har og astma så bruker ventoline ved siden av :)

Takk for all hjelpa

Nå har han fått medisin siden onsdag kveld og han klør allerede mye mindre. Han sier selv at huden føles bedre: klør ikke lenger like mye og er ikke varm lenger :-)

Jeg reagerer også om dagen hvis jeg beveger meg ute. Nyser og klør i øynene... Pusten blir også mye tyngre, så har måtte økt astmadosen min. Må nok bite i det sure eple og ta cetrizinen min daglig også :p

Gått på tabletter ett par uker og vurderer å begynne med nesespray ettersom jeg er konstant tett...har holdt med tabletter tidligere. Tett i nesa, sår i øynene og sliten i hodet. Heldigvis er det bare or og hassel jeg reagerer på så slipper å ha det så lenge :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp