Pollen...

Maanestråle

Gift med forumet
Fler enn meg som er plaget med allergi i år??? Har ikke hatt pollenallergi på maaaaange år! Men i år skulle jeg tydeligvis få det da... Nyser og nyser og nyser! Og så fant jeg ut at man skulle ikke ta de allergitablettene jeg hadde når man er gravid, så får gå rundt her og nyse da! [8D]

Hva tar/gjør dere andre som er allergisk??

Veldig plaget med pollen i år ja. Jeg har vært avhengig av medisin siden jeg var fire år, og nå kan jeg ikke ta den slik som du nevner.Fikk resept på Poleramin fra legen (det skulle være trygt i følge henne), men denne var selvsagt gått ut av produksjon. .Så nå går det på saltvannsnesespray og å holde seg innendørs. Kjedelige greier[&:]Blir jo smårar av å lese de ulike rådene på internett også..Ingen leger er enige om hva som er trygt å ta[:@]

jeg fikk resept på poleramin... før 1. juni da. var litt heldig der... men man blir ufattelig trøtt av de .. og sammen med graviditet vil jeg bare sove..[:'(]

Jeg tar zyrtec...

Jeg har funnet ut at det er ganske skummelt å være gravid, man vet aldri om det man får i seg er bra eller ikke [8D]
Men får sitte her med kløe i halsen og nyse... Er bare så typisk at jeg skal reagere i år når jeg ikke har reagert på mange år! [8D]

eg går normalt sett på zyrtec og nasonex. Var hos legen for å forsikre meg om ka eg kunne ta og ikkje. Han ringt videre til en spesialist og fekk til svar at det eneste "trygge" eg kunne bruke var nasonex nesepray. Men helst minst mulig før uke 12 siden det er nå nervesystemet til barnet utvikler seg. Men HELDIGVIS så merker eg ikke så massse til pollen i år.. iallfall ikke frem til nå, så eg håper det fortsetter slik. [:D]

Jeg ble plutselig helt tett i nesa og fikk masse slim i halsen. Hadde så problemer med å puste at jeg ringte legen og da viste det seg at allergien min hadde blusset opp igjen... Går på Cetirizin nå og er blitt mye lettere å puste igjen, he he[:)]

Jeg har vært sykt plaget av pollen men nå etter jeg ble gravid har jeg nesten ikke merket noenting, så er kjempe deilig.. nyser og klør bare i nesa innemellom, på denne tiden pleier jeg å være helt jævelig tett i brystet og nesa og øynene renner og klør så føler meg syyyykt heldig[:D]

ORIGINAL: honning84

Jeg ble plutselig helt tett i nesa og fikk masse slim i halsen. Hadde så problemer med å puste at jeg ringte legen og da viste det seg at allergien min hadde blusset opp igjen... Går på Cetirizin nå og er blitt mye lettere å puste igjen, he he[:)]

de bruker jeg som regel.. men legen min ville ikke at jeg skulle bruke de under svangerskapet

ORIGINAL: Mariemor1

ORIGINAL: honning84

de bruker jeg som regel.. men legen min ville ikke at jeg skulle bruke de under svangerskapet

Leger sier mye forskjellig, men undersøkelser viser at allergitabl har liten eller ingen innvirkning på embryo/foster[:)] Det er også en balansegang hvor man må veie for og imot... I mitt tilfelle er det viktigere å få puste hvis ikke ga det unødvbendig stress til både meg og spiren[:)]

ORIGINAL: Mariemor1

jeg fikk resept på poleramin... før 1. juni da. var litt heldig der... men man blir ufattelig trøtt av de .. og sammen med graviditet vil jeg bare sove..[:'(]

jeg og fikk disse... fikk resepten i dag då.. :)

Back
Topp