Pollen?

lander

Betatt av forumet
Hva gjør dere med pollensesongen? Var hos legen og fikk noen piller som kunne brukes. Men kan ikke bruke nesespray og øyedråper. Har begynt med akupuntur i håp at det skal hjelpe. Håper det blir en svak pollensesong, huff.

har ingen pollenallergi, men krysser fingre sammen med deg og håper på en veldig mild pollensesong for din/deres del:)

vanlig saltvannsdråper kan brukes :)

har kun gresspollen allergi å da får eg prikker om eg får det på huden.. så holder meg nok bare unna hud-gress kontakt:)

åå ja... pollen og vår, fy søren..

Legen min hadde diskutert det med to andre, og de kom fram til tabletter var det beste.
Men han skrev ut tabletter og nese-øyedråper alikevell.... Cetirizin og Livostin.

Jeg mener selv at det er bedre å behandle lokalt (øye-eller nesedåper) enn å ta en tablett som går i hele blodsystemet.
Tok det opp med de jeg jobber sammen med på apoteket, og de tenkte også slik, bedre lokalt enn hele kroppen.
Spes når det ikke er like ille hver dag, og det bare er øyne og nese som får det.

Men jeg skal bare bruke det om det er sikkelig ille, for jeg liker ikke å ta medisiner, spes ikke når jeg er gravid..

Er det noen flere som tenker som meg? Bedre lokalt enn hele kroppen?

gruver meg til dette, går allerede å nyser og slikt[&:]
legen sa jeg måtte prøve å holde meg unna all slags allergi medisin så leng jeg kunne.. Huffe...

Jeg er avhengig av allergimedisin fordi jeg får kraftig hoste om jeg ikke bruker det under pollen sesongen.
Hoster så jeg kaster opp da [:'(]
Kunne ikke bruke min vanlige allergi medisin som er telfast, men fikk en annen jeg kunne bruke i stedet.
Den har fungert så langt hvertfall, så jeg krysser fingrene for at den vil fungere like godt når sesongen starter for fult.

Jeg har går på allergivaksine, og har gjort det i ca. 2 år nå. Så håper at dette året blir medisinfritt. I fjor slapp jeg unna med å bare bruke nesedråper og øyedråper, så i år får jeg satse på at jeg slipper å bruke det også [8|]
Anbefaler alle å prøve allergivaksine! Har funket kjempe bra for meg [:)] Kunne ikke spise frukt før, og nå spiser jeg nesten alt. I tillegg er jeg kvitt de værste plagene om våren. Det er en helt ny verden for meg. [:)]Har vært allergisk mot bjørk og timotei så lenge jeg kan huske. Så satser på at alle plager er over om noen år til. Er jo en ganske lang prosess [:)]

Jeg har fått skrevet ut resept på livostin øyedråper og nesespray. Kan bruke det når en er gravid.

En kan og bruke alle slags allergi tabletter og nå selv om en er gravid[:)]

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=543187

Var til legen min for ett par dager siden, å fikk resept på Loratadin tbl og Livostin øyedråper og nesedråper... han sjekka ang forskning på alle de 3 å fant ut at de kan brukes under graviditet [:D] Veldig glad for det, for har allerede begynt å kjenne til pollen.

Har ekstrem allergi... helårs og jeg får jo ikke lov til å ta en dritt av de pillene jeg egentlig bruker [:o] MEN... har fått Polaramin, det er en gammel type antihistaminer, men er trekant på de..... så man blir litt sløv og trøtt til tider. Når det gjelder øyedråper så har jeg brukt de jeg har hele tiden. Spersallerg og så bruker jeg en nesespray som heter Avamys, den er helt super... ny på markede i fjor eller noe. Den har så bra effekt at den faktisk hjelper til med symptomer på øynene mine også [:)] Anbefaler denne!!! Er mange leger som ikke skriver den ut enda, siden den er ny og de bare bruker de samme gamle medisinene de er vant til å skrive ut.... leger burde vært flinkere til anbefale og prøve nye ting som kommer. I alle fall når det ikke er noen farlige preparater :)

ORIGINAL: *Isabella*

Jeg har fått skrevet ut resept på livostin øyedråper og nesespray. Kan bruke det når en er gravid.

Æsj.... ble strålende glad jeg nå... helt til jeg ikke fant noe om miin allergi medisin... Bruker Aerius [8|] Men den har i grunn helt likt virkestoff som Cetirizin, så kanskje jeg skal starte med den alikevel. Har det helt for jævlig nå med den allergien uansett

ORIGINAL: Devilina

Æsj.... ble strålende glad jeg nå... helt til jeg ikke fant noe om miin allergi medisin... Bruker Aerius [8|] Men den har i grunn helt likt virkestoff som Cetirizin, så kanskje jeg skal starte med den alikevel. Har det helt for jævlig nå med den allergien uansett

Aerus brukte jeg og før , til de tok den av blå resept. Da begynte jeg på Loratadin og er veldig fornøyd med den.[:)]
cetririzin følte jeg ikke fynka skikkelig på meg.
Jeg har slitt med allergi siden jeg var rundt 2 år så har fått prøvd en del forskjellige preperater for allergi etterhvert. Men folk reagerer jo selvfølgelig forskjellig på de .

ORIGINAL: Devilina

Aerus brukte jeg og før , til de tok den av blå resept. Da begynte jeg på Loratadin og er veldig fornøyd med den.[:)]
cetririzin følte jeg ikke fynka skikkelig på meg.
Jeg har slitt med allergi siden jeg var rundt 2 år så har fått prøvd en del forskjellige preperater for allergi etterhvert. Men folk reagerer jo selvfølgelig forskjellig på de .

Har den på blå jeg da [;)] Siden det er det eneste som funker... men tar 5 om dagen... så sier jo litt om min allergi.. andre tar jo bare en tabl [8|]
Tar sjangsen jeg, for helsa mi har jo litt og si og [:)] Baby har det bra og, vokser fint og alt så bra ut på de ultralydene jeg har vært på... er vel verre om jeg hadde gomle tabl. før uke 12 tror jeg.

Back
Topp