Pollen *med link*

monicabebe

Forumet er livet
Åååå, arg! Er skikkelig plaget av pollenallergi akkurat nå. Det klør og tetter seg. Men det kjipeste er at jeg er så TRØTT!!!! Har bare lyst til å sove hele tiden....men, men.

Men må le litt, for jeg tenker på "Ut i vår hage", og Apropos-bandet, hver gang jeg sier ordet pollen:

http://www.youtube.com/watch?v=KoUXUDdRQ34

jeg er så heldig, sist jeg reagerte på pollen var våren 2005 - ser ut til at all allergi forsvant da jeg gikk gravid med Johanna

Huff!!! Høres grusomt ut å ha allergi!!!
Mannen har også merket pollen og Aslak er blitt tettere og må ha ventoline oftere! Hadde håpet at han slipper allergi mot pollen jeg!

Halooooo. Forebyggende behandling funker altså for mange. Har hevet innpå med loratidin (for den er kombatibel med amming, ceterizin med graviditet) de siste 14 dager samt nasonex nesespray. Så er jeg fullt dosert den dagen bjørken spretter her. Den er min verste fiende og nestverst er gress.

De siste årene der jeg har vært flink å begynne med medisin i god tid før pollenen kommer har jeg vært nesten symptomfri, untatt da bilen sto parkert under en nyspretta bjørk!

Før den tid måtte jeg ha astmamedisin i sommerhalvåret også. Men den har jeg sluppet de seneste år.

Ja, jeg vet at man bør forebygge. Men jeg glemte det i år. Og nå har det eksplodert på grunn av sol og varme her...hassel og or nå tror jeg. HUff og snufs....

Tar medisiner to ganger i døgnet nå, men må til legen for å få nye medisiner. Vil ha Aerius, for det er det eneste som funker skikkelig synes jeg. Blir veldig svimmel av Cetirizin og synes ikke Loratadin virker.

Jeg også er så allergisk. Helt grusomt. Jeg kan ikke bruke noe annet enn aerius for det er ingenting annet som virker.
Jeg reagerer på det meste. Alle typer pollen, dyr, gress, parfyme osv.

ORIGINAL: monicabebe

Ja, jeg vet at man bør forebygge. Men jeg glemte det i år. Og nå har det eksplodert på grunn av sol og varme her...hassel og or nå tror jeg. HUff og snufs....

Tar medisiner to ganger i døgnet nå, men må til legen for å få nye medisiner. Vil ha Aerius, for det er det eneste som funker skikkelig synes jeg. Blir veldig svimmel av Cetirizin og synes ikke Loratadin virker.

Aerius og loratidin er det samme.

ORIGINAL: Olive76

ORIGINAL: monicabebe

Aerius og loratidin er det samme.

Jeg vet det skal være samme virkestoff, men jeg merker ikke samme effekt.

Sjekka litt. Det er disloratidin i Aerius. Er sikkert den dissen som gjør forskjellen[8D]

Aaahahahahahahaha!! Aproposbandet.. [:D]
"Deeet var derfooor jeg nøøøøøs!" [:D] LOVE IT!

Jeg og har pollenallergi da.. Bruker Flutide nasal jeg.. Kun det.. Øyendråper ved behov..

Jeg bruker å sette en spøryte Kenacort T funker kjempe bra, sjelden jeg trenger å bruke noen andre allergi medisiner ved sinnen av.
Skal ta min i morgen. litt seint ut men.

Pollen er no herk

Smart med sprøyte...tror jeg skal spørre etter det

da har jeg tatt sprøyte kan ta påfyll om 2 uker hvis jeg ønsker det. men pleirer å holde med en. litt øm i rompa nå,så blir nok en rolig kveld i dag
Monicabeb kan virkelig anbefalle det både jeg og pappa bruker den.

Back
Topp