Pollen allergi

mor.t.to

Betatt av forumet
Noken som he erfaring med pollenmedisin i svangerskapet?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Du kan ikke ta vanlig pollen medisin. Eneste alternative er en gammel allergitablett som gjør at du blir trøtt:o
Var i allefall dette jeg fikk beskjed om da jeg var gravid sist for 5 år siden;)

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Taster fra appen:)

Jeg tar bare øyedråper nå, så jeg klør og klør

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

hmmm d va domt.. enkte å prate me legen om råd i morga. verte en long pollen sesong i år so håpe der e nåke so hjelpe..

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Hm, ja, ikke vet jeg :p men her er det ganske krise, da jeg er avhengig av tablettene hele året rundt. Er allergisk mot ganske mye :p

Trodde også at det ikke var lov. Så gikk hele trimester uten. Heldigvis var det på vinteren, så det var ikke særlig med pollen i lufta ;)
Merker overraskende nok ikke like mye som jeg vanligvis pleier, så det er jo lov å håpe at man slipper unna det verste under graviditeten ;)

Sent from my iPhone

Jeg måtte gå over på polaramin under forrige sv.skap...

Man kan bruke ganske mye, sjekk tryggmammamedisin.no :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har både astma og allergi, og har brukt alle mine vanlige medisiner i begge svangerskap. Tør ikke annet, og astmaspesialisten min sier at det vil være større belastning for kroppen og fosteret om jeg går rundt og er dårlig. Vel og merke prøver jeg å begrense medisinmengden noe. Men jeg tar dem hver dag. Tror det er lurt å diskutere med lege, for å finne ut hva som totalt sett er best for mor og barn.

Du kan ikke ta vanlig pollen medisin. Eneste alternative er en gammel allergitablett som gjør at du blir trøtt:o
Var i allefall dette jeg fikk beskjed om da jeg var gravid sist for 5 år siden;)

❤️ Termin 16.12.14 ❤️

Dette er ikke riktig! Les denne artikkelen:
http://www.mammanett.no/gravid/allergimedisiner
Jeg tar mine medisiner som skal være helt trygge.

Sent from my iPad using BV Forum

Ringte ned på legevakten i kveld å spurte jeg, siden mannen har klippet gresset og jeg var potte tett.. Fikk samme svaret der, at jeg IKKE skulle ta. Så da er det tydeligvis store forskjeller:)

❤️ Termin desember-14 ❤️

Ja, det må jeg si. På apoteket ba jeg også om hjelp ifht dette og ville ha midler som er trygge. Da fikk jeg beskjed om at det jeg tar er trygt og at det ikke er bra for barnet dersom man har ubehandlet allergi.

Venter på lille spire som kan bli en 2014 skatt eller 2015 skatt

Skal høre med legen min hvordan dette er da jeg er allergisk mot gresspollen (ikke påvist), skal skrive her når jeg vet noe :)

Back
Topp