(Pollen)allergi og graviditet....

MissMarge

Betatt av forumet
Her jeg bor, er det FULL blomstring av både bjørk, hegg og gudene vet hva, Allergien har meldt sin ankomst så til de grader. Nesen renner og er tett om en an med kløing, øynene renner og klør, og det klør i halsen. Har aldri vært så allergisk før. Har både øyedråper, nesespray og tabletter (Loraratadin) her hjemme. Men er det trygt når man er gravid??
Er så usikker, og vil ikke ta noe før jeg vet at det er helt trygt.
Kjipt å sitte inne når det er SOL og 25-27 varme i skyggen....

Jeg bruker Cetirizin hver dag, fungerer heldigvis veldig bra :) Bjørkepollen er verst for min del, og den er det ikke lite av nå!

Nesespray virker kun lokalt, så det var helt greit i følge legen min. Aerius var også greit. Sjekk evt dine tabletter på tryggmammamedisin.no

Nesespray virker kun lokalt, så det var helt greit i følge legen min. Aerius var også greit. Sjekk evt dine tabletter på tryggmammamedisin.no
Aerius skal ikke brukes av gravide og ammende!!!

jeg tar loratadin tab hver dag,har livostine og nasonex nesespry også og livostine øyedråper og de er trygge å ta :)

Aerius skal ikke brukes av gravide og ammende!!!

I følge legen min og tryggmammamedisin.no så er det greit å ta Aerius. Legen dobbeltsjekka med relis, og den hadde visst akkurat blitt godkjent, og det stemmer med linken til frøken fryd lengre opp her også. Hvor har du hørt at man ikke skal bruke den? Har tatt den hver dag i et par uker...

I følge legen min og tryggmammamedisin.no så er det greit å ta Aerius. Legen dobbeltsjekka med relis, og den hadde visst akkurat blitt godkjent, og det stemmer med linken til frøken fryd lengre opp her også. Hvor har du hørt at man ikke skal bruke den? Har tatt den hver dag i et par uker...
Det stod i anmodningen i pakken i tillegg til at legen min sjekket det opp. Det er et par uker siden så jeg har fått andre medisiner

Det stod i anmodningen i pakken i tillegg til at legen min sjekket det opp. Det er et par uker siden så jeg har fått andre medisiner

Legen min sjekka først i legemiddelhåndboka si, og der sto det ikke anbefalt, MEN hun sjekka etterpå med relis (ringte de) - og de sa at det akkurat var blitt godkjent for gravide. Det stemmer jo også med linken fra frøken fryd. Pakningsvedlegget har sikkert ikke blitt oppdatert. Om de andre medisinene fungerer for deg, så er det jo helt greit. Men jeg leser til eksamen, og er HELT avhengig av medisiner som jeg ikke blir trøtt av, så jeg velger å stole på legen og tryggmammamedisin.no... Er jo tross alt viktig at mor også har det bra ;-)

Jeg bruker vanligvis en nesespray med kortison og bare antok at det kunne jeg ikke bruke nå, men det ser jeg jo at jeg kan. Gode nyhet :-)

Jeg bruker vanligvis en nesespray med kortison og bare antok at det kunne jeg ikke bruke nå, men det ser jeg jo at jeg kan. Gode nyhet :)

Kan jeg spørre hvilken du bruker? Er ikke så fornøyd med den jeg har fått nemlig...

Fikk Aerius av legen min sist jeg gikk gravid, men skulle ikke bruke hver dag. Kun i nødstilfeller. Bruker nesespray og øyedråper daglig. Det funker fint for meg å kun ta de.

Fikk Aerius av legen min sist jeg gikk gravid, men skulle ikke bruke hver dag. Kun i nødstilfeller. Bruker nesespray og øyedråper daglig. Det funker fint for meg å kun ta de.

Hvilken nesespray og hvilke øyedråper bruker du da? Synes de jeg har fått har fungert så dårlig, så har egentlig lyst å prøve noen andre

Jeg har fått Livostin nesespray og øyedråper med legen, pluss at jeg bruker Rhinox i tillegg da jeg er så himla tett hele tiden (men prøver så klart å begrense bruken av den da)... Nesespray og øyedråper mot allergi tar jeg ved behov. Mens Loratadin tar jeg daglig..

Takker for svar - tenkte å snakke litt med legen når jeg er der neste gang, for har lyst å se om det finnes bedre alternativer. Bruker nasonex nesespray nå, men synes ikke jeg merker noen effekt. Aeriusen derimot hjelper, men ikke når jeg får "anfall" (sikkert fordi jeg har kommet borti noe) - da er det nysing og snørring utav en annen verden. Rekker knapt å puste mellom nysinga. Noen andre som har det slik?

Back
Topp