Politiattest

TenkerPåNr2 <3

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Syns dere jeg er merkelig som vil spørre om politiattest nå når vi skal leie ut garasjeleiligheten? Sambo lo litt av meg, men vi har mange unger boende her og syns ikke det skal være ett stort problem å be om det egentlig, eller? :)

For å søke om politi attest så må det ligge en gyldig grunn til for å få den ut. Som at man skal jobbe med barn f. Eks. Så spørs nok om politiet skriver ut en attest til personen som skal leie hos dere uten annet grunn. :)

Nope! Skjønner det godt. Men er sjeldent man ser det i annonser, ja...

For å søke om politi attest så må det ligge en gyldig grunn til for å få den ut. Som at man skal jobbe med barn f. Eks. Så spørs nok om politiet skriver ut en attest til personen som skal leie hos dere uten annet grunn. :)
Det tenkte jeg ikke på engang! Nei da blir det sikkert ikke så lett! :-/

Det tenkte jeg ikke på engang! Nei da blir det sikkert ikke så lett! :-/

Har søkt om politiattest en del ganger til meg selv da jeg jobber i barnehage,har sitti i styret til en idrettsklubb med barn og har avlastningsbarn. Og da har man alltid måtte krysse av for hvilket formål attest trengs. Så da er det nok ikke så lett nei, men skjønner tankegangen din. ;)

Det er vanskelig å få politiattest. Ring politiet og spør på generelt grunnlag i forhold til deres situasjon. Dagmammaer får ikke en gang attest.

Men det er vanlig og naturlig å be om attester fra andre. Jeg hadde ikke barn når jeg leide ut, men bodde i samme leilighet og krevde attester fra minimum to personer.

Tror ikke man kan få politiattest for det. Har måtta skaffa en del politiattester i forbindelse med jobb og studier og må alltid legge ved en bekreftelse fra arbeidsgiver/høgskolen hvilket formål attesten skal brukes til og hvilke lovhjemler det ligger under.

Du kan be om attester/referanser fra tidligere husverter.

Skjønner du er bekymret og at du vil det. Men er nok bedre å få referanser. Og når du møter personen for første gang, så kan du jo ha en hyggelig, løs og ledig tone, sånn at det er lettere for han/henne å åpne seg bittelitt. Da får du bedre inntrykk av hva slags person det er snakk om ;)

Hvem som helst har ikke anledning til å be om politiattest, så det kan du rett og slett ikke gjøre selv om du har lyst. Men greit å be om referanser fra tidligere utleiere :)

Skjønner deg godt, men det går ikke ikke, så du må nok heller stole på referanser og magefølelsen

Jeg tenker at attest fra tidligere utleiere vil bety mer i en slik situasjon enn en politiattest. Noen med plettfri vandel kan likevel feste mye og lage endel bråk/rølp selv om de aldri har vært arrestert for noe. ;)

Du får ikke politiattest på det grunnlaget.

Back
Topp