polihydramnion For mye fostervann?

CharlotteA

Andre møte med forumet
Hei!
Har vært hos jordmor forje uken. er 36+4 i dag og har ett symfysemål på 38 cm!!! Gått opp en del i vekt de siste 2 månedene, dette pga mye vann i korppen. Jordmor sa hvertfall at hun hadde mistanke om for mye fostervann og jeg ble henvist til sykehuset. Skal dit på Tirsdag på UL. Noen som opplever det samme som meg? har lest litt om dette og merker jeg blir litt bekymret av alt jeg ser. Føler meg jo sprekkferdig så har ikke noe i mot at lillegutt kommer snart, men er ikke sånn jeg hadde planlagt dette. Noen som sliter med det samme?:))



 
Eg hadde symfysemål på 37 i uke 34.. Men er ganske overvektig fra før.

Har rikelig med fostervann.. 
 
Hei! Har vært hos jordmor forje uken. er 36+4 i dag og har ett symfysemål på 38 cm!!! Gått opp en del i vekt de siste 2 månedene, dette pga mye vann i korppen. Jordmor sa hvertfall at hun hadde mistanke om for mye fostervann og jeg ble henvist til sykehuset. Skal dit på Tirsdag på UL. Noen som opplever det samme som meg? har lest litt om dette og merker jeg blir litt bekymret av alt jeg ser. Føler meg jo sprekkferdig så har ikke noe i mot at lillegutt kommer snart, men er ikke sånn jeg hadde planlagt dette. Noen som sliter med det samme?:))
Heihei, jeg er utenfor skjemaet for symfysemålene jeg..så jeg har ganske høye mål. Har forøvrig vært på ul, og det var visst ingen fare - bare mye fostervann..
 
Heihei, jeg er utenfor skjemaet for symfysemålene jeg..så jeg har ganske høye mål. Har forøvrig vært på ul, og det var visst ingen fare - bare mye fostervann..

Godt å høre jeg ikke er alene:) Har vært på UL for ca 2 uker siden første gang siden jeg skrev innlegget. Ingen store mengder med vann, men en STOR baby:) selv er jeg 1,56 høy og har masse vann i kroppen ellers frisk på alle tester. Var hos Jordmor Torsdag og målene mine har steget med hele 4 cm:S er i uke 38+3 og SF målet er på 42 cm!! Har sprengt skjemaet med andre ord.. Jordmor snakket om å sette i gang. Skal se på ny UL på Onsdag om hva de sier. Har mye plager nå så lurer på om jeg skal insistere på en igangsettelse? Han kommer jo til å bli ganske stor og jeg er ganske liten fra før av... Ekkelt å tenke på siden jeg er litt engstelig dra før med tanke på fødsel..
 
Ja, jeg kan desverre ikke råde deg til hverken det ene eller det andre..uansett; lykke til :)
 
Grensen på for mye fostervann er 25cm (nedre grense er 15 eller 16cm). De måler fostervann 3 steder og legger dette sammen. Dette gjør de nok når du skal på ultralyd. Da vil de sjekke at fosteret ditt svelger og tisser, og siden du sier babyen er stor så burde du absolutt få tatt en glukosebelastning da mye fostervann og stort barn kan indikere svangerskapsdiabetes og da burde du nok bli satt i gang. Rart jordmora di sier du har for mye fostervann og burde settes igang og IKKE sender deg på glukosebelastning...Jeg hadde for mye fostervann i dette svangerskapet, men ble ikke diagnostert med det for jeg hadde kun 24cm og sprengte selvfølgelig sf-målet.. men jeg har ikke svangerskapsdiabetes, babyen har vært målt opp i +16% avvik (et avvik som forøvrig ikke er hårreisende mye, mange tror det) og babyen ser ikke ut til å ha noe feil. Nå er dette mitt 4.svangerskap... Leie til babyen kan også gjøre at det ser ut som mye fostervann. Hos meg har fostervannsmengden nå normalisert seg (uke 38) og da har jeg hatt for mye fostervann siden uke 32. Du skal se at alt er nok helt fint :) Lykke til på UL.
 
Grensen på for mye fostervann er 25cm (nedre grense er 15 eller 16cm). De måler fostervann 3 steder og legger dette sammen. Dette gjør de nok når du skal på ultralyd. Da vil de sjekke at fosteret ditt svelger og tisser, og siden du sier babyen er stor så burde du absolutt få tatt en glukosebelastning da mye fostervann og stort barn kan indikere svangerskapsdiabetes og da burde du nok bli satt i gang. Rart jordmora di sier du har for mye fostervann og burde settes igang og IKKE sender deg på glukosebelastning...Jeg hadde for mye fostervann i dette svangerskapet, men ble ikke diagnostert med det for jeg hadde kun 24cm og sprengte selvfølgelig sf-målet.. men jeg har ikke svangerskapsdiabetes, babyen har vært målt opp i +16% avvik (et avvik som forøvrig ikke er hårreisende mye, mange tror det) og babyen ser ikke ut til å ha noe feil. Nå er dette mitt 4.svangerskap... Leie til babyen kan også gjøre at det ser ut som mye fostervann. Hos meg har fostervannsmengden nå normalisert seg (uke 38) og da har jeg hatt for mye fostervann siden uke 32. Du skal se at alt er nok helt fint :) Lykke til på UL.
 
Back
Topp