pokkers småfluer!!!!!!! HJEEEELP!!!!

LilleMusMei

Forumet er livet
har en del småfluer i hus. spes på kjøkken.[:'(]
hvordan får jeg dem bort?????????
det er disse bittebitte små, ikke slike vanlige fluer [:@][:@][:@]

noen som har noen lure tips, kjerringråd ol??????

Kryr av dem her og..

Pass på å ikke ha noe frukt ligganes på benker og sånn..

Prøv med litt eddik i en kopp.Ska hjelpa det.

Enkel frukt... spess spm begynner å bli litt overmoden .. eller er fuktig har tendens til å tiltrekke seg slike fluer her...!!
Men når jeg kaster dette, og får det ut av huset.. så surrer de resten av døgnet, og så er de borte..!!

Utrolig irriterende fluer..!!!

ORIGINAL: andreas og karoline

Prøv med litt eddik i en kopp.Ska hjelpa det.

*prøver*

Banan fluer har jeg hørt at de heter!
Noe forbanna dritt!!
Som det er nevnt,ikke ha frukt på benken,gå ofte ut med mat avfallet.......

Vet dere.. satt akkurat å tenkte på det samme!Kryr av dem her og!Kjøpt ny leilighet.. så ble litt engstelig..

Har en hel del av dem her å, å jeg har IKKE noe søppel(gikk ut med søppela i går) eller noe mat liggende ute, blir gal av dem, å skjønner ikke hvor de kommer fra[&:]

har også fått disse fluene, spes. på kjøkkenet. Jeg har vasket alle skap med mat og krydder, har ingen frukt liggende. Kastet alle blomstene mine også. En dag er de borte og en dag er de tilbake[&:] Mine svigers har fått dem også, og de sier det er typisk på denne tiden! Men kanskje eddik hjelper, det hjelper jo mot så mangt [;)]

Vi har mange på stua..det heter vist fruktfluer,og her kryr de rundt blomsten jeg har hengende over halve stua!!!!Det er mange som får de uten at det er gammel mat/frukt liggende!!!!
Vi ble fortalt at hvis man blander eddikk og vanni en spray flaske og spruter på de så detter de fort i bakken!!!Har ikke prøvd selv for her bruker vi de klistre greiene som henger i taket!!!!

Jeg hadde noen som kom fra en plante jeg hadde...tok en fyrstikk med svovelen opp å putta i jorden på blomsten...POFF borte vekk var fluene[:D]

Kjempe tips, fyll eddikk, litt sukker og to dråper salo i en kopp. De kan ikke motstå det. Det hjelper ikke med bare eddik.

Jeg hadde noen av disse bananfluene for 1 mnd tid siden og har hatt mange av dem før. så alt av matrester må hives, søppl kastes regelmessig og for all del, LUKK MATPOSEN DU HIVER MATRESTER I. Gjør man ikke dette så kan to fluer fort bli 20 over natten!  De legger 100 EGG OM DAGEN; ÆSJ!

http://no.wikipedia.org/wiki/Bananflue

æsssjh fy faen! håper virkelig ikke dem formerer seg her altså!

Æsj, vi har også hatt sånne. De er typiske for årstiden. Som nevnt kan de ikke motstå eddikfeller, men husk å ha i Zalo for å bryte vannhinna. Da drukner de. En høst var vi innvadert av disse fluene, og da hjalp ingenting annet enn insektsspray.

Sette en skål med noe godt moden frukt rundt på benkene og ha plast over med en del hull i. Da går fluene nedi og du får en fantastisk flue felle. Bare husk å kaste det ut og bytte før de rekker å formere seg der nedi.

50/50 med eddik (den blanke) og zalo!!

Back
Topp