Pokkers nav. Jeg griner

lillemeg2

Glad i forumet
Februarhjertene2017
I 3 lange år har jeg gått inn og ut hos legen fordi at jeg sliter med rygg, nakke, skuldre og kronisk hodepine. Jeg tror selv at den hodepinen kommer fra de andre plagene mine. Problemet er bare at jeg ikke har en lege som tar meg på alvor, og de andre "gode" legene er fulle. Så ikke bare bare å bytte heller

I februar klarte jeg endelig å få legen til å forstå at han måtte henvise meg videre, også valgte jeg å søke aap etter å ha vert uten inntekt siden juni i fjor. Jeg forklarte nav at jeg søkte aap fordi at jeg må ha inntekt mens jeg utredes, og jeg må utredes og få behandling slik at jeg kan få meg jobb

Siden februar ble jeg gravid, også kom avslaget på aap i dag fordi at nav mener at jeg kan jobbe. De har rett, jeg kan jobbe (en liten periode) også går jeg på en smell når kroppen svikter. Jeg har prøvd dette ut tidligere.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sambo har jo inntekt akkurat nok til å dekke det nødvendige, men er på grensen til å være på minus siden (i Norge i dag må begge ha inntekt, slik er det jo bare)...
Jeg har 2 barn fra før pluss at jeg er i risikosvangerskap. Får jeg jobb nå å går på en smell så kommer jo det til å gå utover familielivet og meg selv.

Vet ikke hvor jeg vil med innlegget, men måtte bare få det ut en plass :'(

I 3 lange år har jeg gått inn og ut hos legen fordi at jeg sliter med rygg, nakke, skuldre og kronisk hodepine. Jeg tror selv at den hodepinen kommer fra de andre plagene mine. Problemet er bare at jeg ikke har en lege som tar meg på alvor, og de andre "gode" legene er fulle. Så ikke bare bare å bytte heller

I februar klarte jeg endelig å få legen til å forstå at han måtte henvise meg videre, også valgte jeg å søke aap etter å ha vert uten inntekt siden juni i fjor. Jeg forklarte nav at jeg søkte aap fordi at jeg må ha inntekt mens jeg utredes, og jeg må utredes og få behandling slik at jeg kan få meg jobb

Siden februar ble jeg gravid, også kom avslaget på aap i dag fordi at nav mener at jeg kan jobbe. De har rett, jeg kan jobbe (en liten periode) også går jeg på en smell når kroppen svikter. Jeg har prøvd dette ut tidligere.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Sambo har jo inntekt akkurat nok til å dekke det nødvendige, men er på grensen til å være på minus siden (i Norge i dag må begge ha inntekt, slik er det jo bare)...
Jeg har 2 barn fra før pluss at jeg er i risikosvangerskap. Får jeg jobb nå å går på en smell så kommer jo det til å gå utover familielivet og meg selv.

Vet ikke hvor jeg vil med innlegget, men måtte bare få det ut en plass :'(
Føler med deg❤️ Hvis du har papirer fra lege om at du er for syk til å jobbe kan du gå til advokat og få fri rettshjelp om du ikke kommer noe vei med nav.

Jeg har også aap, og fikk avslag første gangen. Det var fordi legen hadde skrevet at jeg kan ta annen jobb. Men jeg kan ikke det. Så jeg fikk legen til å skrive at jeg har mindre enn 50% arbeidsevne for tidene. Og det har jeg. Så vidt jeg får hverdagene til å gå bare med å være hjemme.
Så få legen til å endre på teksten. :)

Takk :) skal sende klage til nav og ordne meg time hos legen igjen. Får bare håpe den legen begynner å ta meg på alvor snart

Takk :) skal sende klage til nav og ordne meg time hos legen igjen. Får bare håpe den legen begynner å ta meg på alvor snart
Vet ikke om det en mulighet for deg. Finnes det noen leger litt lenger unna? Jeg har lege i Oslo selv om jeg bor i Akershus

Jeg bor i Nord-Norge, og her er det langt imellom byene :/ men jeg følger med på nettet om en av byens gode leger skal få ledig plass snart.

Klag! Jeg jobber i sosialtjenesten men har kontor på Nav. Får inntrykk av at det er mange avslag pga for dårlige legeerklæringer! Og de er veldig strenge med legeerklæringer fordi det er så mange som søker aap. Men ofte får klient medhold etter en klage. Min mor gjorde det :-)

Stor klem :)

Hva slags plager og behandling har du fått?
Har selv slitt med hofter, rygg, nakke og skulder i flere år. Til slutt ble det ryggskole som reddet meg etter runder hos fysio og kiropraktor. Jevnlig trening med øvelser har holdt kroppen min frisk :)

Har prøvd fysio uten hell. Og ellers har ikke legen gjort annet enn å fått rønken av buken min. Så mye jeg kjemper for rettigheter hos nav, like mye kjemper jeg for å få hjelp hos legen :(

Jeg vil bare vite hva som feiler og få en behandling som funker nok til å få meg i 100% jobb :'(

Back
Topp