Pokémon go

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Eldstejenta mi har fått øynene opp for pokémon, så jeg har skaffet meg pokémon go. Jeg er litt forvirret, og lurer på om dere kan forklare i korte trekk hva jeg skal gjøre.

1: Hva er poenget med gym?
2: Hvordan skaffer man seg penger uten å betale for det?
3: Hvordan slåss man?
4: Hvordan får man opp hp på en pokémon man har slåss med?
5: Hvordan vet man om man har en god pokémon? Må man selv gjøre den god, og hvordan gjør man isåfall det?
6: Har det noe for seg å fange alt man finner av pokémon?
7: Hva er poenget med å levle?
8: Hva er poenget med å ha en buddy, og bør man bytte den ut innimellom?
9: Hvorfor må man hatche egg?
10: Finnes det flere måter man kan finne pokeballs enn pokestops?

Ja, informasjonen finnes der ute, men jeg er en dårlig googler og jeg må ha det inn med t-skje :oops: :hilarious:

1. Slåss for poeng og dette fin en egne pokemon for å tjene penger, maks 50 pr døgn.

2.se nr 1

3. Man rett og slett trykker på slåss knappen på gymmen og trykker på tlf før å slåss( ja dårlig på å forklare i tekst).

4. Man får potion og service i pokestop og hummer som logger inne på items. Man trykker på den og ser da syke og døde pokemon.

5. Det har noe med hvor høyt legen man har, hvilken type man skal slåss mot osv. Men er noe som kalles 100% som er de beste. Da skriver man 4* i søkefeltet og får da opp dem. Men er ikke dermed sagt de er best for det. Favoritter får man ettersom man spiller.

6. Ja for å få candy for å utvikle og poeng for å få høyere legen

7. Hvert level har hver sine gode pokemon. Jo høyere level jo bedre pokemon kan du få.

8. Det er for å gå på candy og utvikle den. Noen oppgaver der inne er å gå med spesielle pokemon.

9. Fordi enkelte pokemon finnes kun i egg

10. Ved å bytte gaver med venner, nytt level, gymmer, oppgaver. Men er hovedsakelig pokestop man får det.

Eldstejenta mi har fått øynene opp for pokémon, så jeg har skaffet meg pokémon go. Jeg er litt forvirret, og lurer på om dere kan forklare i korte trekk hva jeg skal gjøre.

1: Hva er poenget med gym?
2: Hvordan skaffer man seg penger uten å betale for det?
3: Hvordan slåss man?
4: Hvordan får man opp hp på en pokémon man har slåss med?
5: Hvordan vet man om man har en god pokémon? Må man selv gjøre den god, og hvordan gjør man isåfall det?
6: Har det noe for seg å fange alt man finner av pokémon?
7: Hva er poenget med å levle?
8: Hva er poenget med å ha en buddy, og bør man bytte den ut innimellom?
9: Hvorfor må man hatche egg?
10: Finnes det flere måter man kan finne pokeballs enn pokestops?

Ja, informasjonen finnes der ute, men jeg er en dårlig googler og jeg må ha det inn med t-skje :oops: :hilarious:
Jeg er ingen dreven spiller, men here it goes.
1. De ulike gymmene har forskjellige farger (rød,gul eller blå) etter hvilket lag som «eier» gymmen. Går du inn på en gym med samme farge som det laget dere har valgt, kan du sette igjen en egen pokemon der til å forsvare gymmen hvis det er ledig plass (maks 6 stk).
Er gymmen en annen farge enn ditt lag kan du gå inn der for å sloss og prøve og vinne gymmen over på ditt lag.
2.Har man en pokemon stående i gym tjener man penger. Maks 50 coins pr døgn/pokemon.
3. Går man inn på en gym med en annen farge trykker man på ikonet for å sloss. I en kamp trykker man fort og mange ganger på skjermen for å angripe den andre pokemonen.
4. Man ser vel bare CP og ikke hp på de man sloss med tror jeg..
5. Trykk på en pokemon og så på den runde knappen med tre striper. Der får du opp en liste. Trykk på appraise for å se hvor god pokemonen er. Med det nye systemet er det enkelt. Tre stjerner er best :)
6. Så lenge man har nok av baller kan man fange alt man ser. Man får poeng og candy for alle pokemon man fanger. Candy bruker man til å utvikle pokemonen etterhvert. (Da velger man den beste man har av de forskjellige typene)
7. Jo høyere level jo bedre pokemon.
8. Man får candy til buddyen når man er ute og går. Man velger seg derfor ofte en sjelden/god pokemon til buddy for å fortere kunne utvikle dem. Har man nok Candy til å utvikle bytter man gjerne.
9. Man får nye pokemon i eggene og man kan være heldig å få en som er ekstra god eller sjelden.
10. Man får pokeballer i gymmer/stopp og når man levler opp. Evt kan man kjøpe..

Takk :)
Prøvde meg på gym i dag, for andre gang. Alle pokemonene mine svima av :P

Takk :)
Prøvde meg på gym i dag, for andre gang. Alle pokemonene mine svima av :p
God forklaring av de over her :) Velkommen til Pokemonverden! Det er gøy :D

God forklaring av de over her :) Velkommen til Pokemonverden! Det er gøy :D

Takk :D
Ja det er litt gøy. I dag var appen helt på bærtur da. Fikk beskjed om at jeg gikk for fort, og at man ikke skal fange pokémon når man kjører bil. Jeg sto helt stille :hilarious:
Tror jeg må finne ut hvilket lag jeg er med i slik at jeg kan plassere en pokémon i gymmen. Og så må jeg finne pokestops, for jeg har brukt opp alle ballene og eldste vil helt sikkert fange pokémon senere i dag :D

Takk :D
Ja det er litt gøy. I dag var appen helt på bærtur da. Fikk beskjed om at jeg gikk for fort, og at man ikke skal fange pokémon når man kjører bil. Jeg sto helt stille :hilarious:
Tror jeg må finne ut hvilket lag jeg er med i slik at jeg kan plassere en pokémon i gymmen. Og så må jeg finne pokestops, for jeg har brukt opp alle ballene og eldste vil helt sikkert fange pokémon senere i dag :D
Du kan få baller i gymmen også, det er liksom gym og pokestop i ett :) Kos deg med spillingen!

Avinstallerte appen i dag. Gikk 2 meter og på skjermen suste jeg 100 meter over veien og bort på en parkeringsplass. Fikk prøvd meg på gym en gang, men tapte. Så jeg fikk reviva pokemonene og skulle prøve igjen, men da kom jeg meg ikke nær nok til å prøve, selv om jeg sto akkurat der jeg sto da jeg slåss første gangen. Prøvde vel i 20 min. I dag og i går har ikke kartet fulgt meg, så jeg får plutselig beskjed om at jeg kjører bil og så får jeg ikke kreditt for km jeg går. Kartet er helt på bærtur. Dette var kjipe greier :(

Måtte laste ned på nytt :P
Kartet er fremdeles helt på bærtur, men jeg fikk da slått gymmen til slutt. Det tok en del vandring fram og tilbake, for ifølge kartet så flyttet gymmen seg (eller, den flyttet meg rundt på kartet der jeg ikke var), men det gikk. Jeg sliter fremdeles med å forstå hvem som er verdt å fange da. Tar jo de jeg ikke har fra før, men jeg har så få baller at jeg ikke kan ta hva som helst.

Det ser ut til at det var GPS på mobilen som var problemet, for etter en restart av mobil så funker kartet. Jeg er fremdeles veldig forvirret angående gode pokémons da. Er det noen vits i å bry seg om se man har med lavest cp? Må man passe på at de holder tritt med din level, eller fanger man bare nye man bruker og slutter å bry seg om de gamle? Jeg har funnet et par pokestops jeg skal prøve ut i nærheten. Har prøvd den ene, men sist gang jeg var der så var det noen som ville slåss. Da skrudde jeg av :hilarious:
Prøvde meg på en kamp i går, og det var så absolutt ikke så vanskelig som jeg trodde :hilarious:
Jeg er ikke flink til å slåss da. Står bare i ro og lar andre treffe min pokémon :rolleyes::p

Det ser ut til at det var GPS på mobilen som var problemet, for etter en restart av mobil så funker kartet. Jeg er fremdeles veldig forvirret angående gode pokémons da. Er det noen vits i å bry seg om se man har med lavest cp? Må man passe på at de holder tritt med din level, eller fanger man bare nye man bruker og slutter å bry seg om de gamle? Jeg har funnet et par pokestops jeg skal prøve ut i nærheten. Har prøvd den ene, men sist gang jeg var der så var det noen som ville slåss. Da skrudde jeg av :hilarious:
Prøvde meg på en kamp i går, og det var så absolutt ikke så vanskelig som jeg trodde :hilarious:
Jeg er ikke flink til å slåss da. Står bare i ro og lar andre treffe min pokémon :rolleyes::p

Når det kommer til å fange pokémon, så må man bare prøve seg frem.
Snurre mange gyms og pokestops, og samle pokeballer. Husk at du får candies for hver pokémon du fanger. Disse bruker man til å gjøre pokémon sterkere eller utvikle de.
Selv om en pokémon har lav CP, betyr ikke at den er svak. IV'en er det som avgjør hvor sterk en pokémon kan bli.
Du får et innblikk i IV'en ved å trykke på appraise. 3 stjerner og fulle slider er 100%, altså det beste du kan få hos en pokémon. Men CP'en kan fortsatt bare være på 10 :p
Da må man bruke candies og stardust(som tar tid å samle) til å power up pokémon for å gjøre den sterkere.

Når det kommer til å fange pokémon, så må man bare prøve seg frem.
Snurre mange gyms og pokestops, og samle pokeballer. Husk at du får candies for hver pokémon du fanger. Disse bruker man til å gjøre pokémon sterkere eller utvikle de.
Selv om en pokémon har lav CP, betyr ikke at den er svak. IV'en er det som avgjør hvor sterk en pokémon kan bli.
Du får et innblikk i IV'en ved å trykke på appraise. 3 stjerner og fulle slider er 100%, altså det beste du kan få hos en pokémon. Men CP'en kan fortsatt bare være på 10 :p
Da må man bruke candies og stardust(som tar tid å samle) til å power up pokémon for å gjøre den sterkere.

Hmmm. Iv har jeg ikke sett noe til. Jeg må sjekke det :D

Hmmm. Iv har jeg ikke sett noe til. Jeg må sjekke det :D

Du får ikke opp noe som heter IV i selve spillet, men appraise er en indikator på IV'en.
Du kan laste ned en app som heter poke genie(den bruker jeg). Den skrur du på mens du spiller, og du kan bruke den til å regne ut nøyaktig IV :happy:

Back
Topp