poff

Jeg forstår du er trøtt og jeg forstår du er sliten. Jeg har selv et barn på 2 år som ikke har sovet natten igjennom..
Men kan jeg spørre, uten at noen skal bli sur eller at jeg mener det på noen fæl måte, hva forventet du da du fikk barn?
Det er helt naturlig og normalt at et barn på 8 mnd våkner på natten for mat/nærhet/kos/drikke osv osv.. Det er også helt normalt at et barn på 8 mnd ikke liker å sove borte hos andre, eller få trøst av andre enn mamma.. Ser du skal ha en til også, det kan jo bli bedre, verre eller likt med nestemann..
Barn skal aldri ligge alene å skrike. Det er jobben vår som foreldre å være der for de når de trenger oss. Og når de er så små så sier de fra ved å skrike på oss..
Tipser deg til å ta en titt innom www.sovlillebaby.com
Ønsker dere lykke til!

ORIGINAL: Labambie

Jeg forstår du er trøtt og jeg forstår du er sliten. Jeg har selv et barn på 2 år som ikke har sovet natten igjennom..
Men kan jeg spørre, uten at noen skal bli sur eller at jeg mener det på noen fæl måte, hva forventet du da du fikk barn?
Det er helt naturlig og normalt at et barn på 8 mnd våkner på natten for mat/nærhet/kos/drikke osv osv.. Det er også helt normalt at et barn på 8 mnd ikke liker å sove borte hos andre, eller få trøst av andre enn mamma.. Ser du skal ha en til også, det kan jo bli bedre, verre eller likt med nestemann..
Barn skal aldri ligge alene å skrike. Det er jobben vår som foreldre å være der for de når de trenger oss. Og når de er så små så sier de fra ved å skrike på oss..
Ønsker dere lykke til!

Enig med du[;)]
Min lille på 8mnd har enda ikke sovet natten gjennom, og jeg forventer heller ikke det...

ORIGINAL: *Mecluc*

ORIGINAL: Durken

Det lureste JEG gjorde når snuppa mi var 8 mnd var å avvenne nattpuppen, etter det har hun sovet.
Ja, hun skrek en del, men vet du. ALLE har fått det bedre etterpå.

hva gjorde du for å venne av den da? bare gav smokk og kos? er det eg prøver men han blir kjempe sint.[:)]en liten stabukk har eg[:)]

Min tok aldri smokk eller brukte kos. Vi gikk ut og inn av rommet. Intervaller på 2 min, økte etterhvert.
La henne ned, sa det var natt.
Før det hadde vi så klart forsøkt å være der med henne, men da hylte hun konstant.
Når hun endelig sovnet og etter en stund våknet igjen. Ventet vi en god stund før vi gikk inn til henne igjen. Etter en dag sovnet hun igjen før vi rakk inn på rommet [:)]
Etter 3 dager sov hun gjennom, dvs. frem til jeg hadde bestemt det var morgen og pupp.

Min våknet hver time å skulle ha pupp, hun greide ikke finne søvnen igjen selv uten.
Det var ikke sulten det stod på, hun hadde 4 faste måltider på dagen.

ORIGINAL: *April*

Må ærlig innrømme at jeg synes det er litt mye av deg/dere å forlange at et barn på 8 måneder skal sove en hel natt nå, allerede! Min nærmer seg 2 år gammel og det er først de siste par månedene han har sovet en hel natt gjennom uten å våkne (og dette skjer ikke hver dag altså). Hvis dere trenger en hel natt søvn så kan dere jo bytte på det, annen hver natt?

Ja det er kanskje det, men det er verdt ett forsøk. Tror det hadde gått bedre hadde vi klart å venne av nattpuppen. Pappaen hjelper så godt han kan men det er bare pupp som hjelper![&:] Så eg blir jo helt tappet for krefter og sinnsykt trøtt.

Men selv om dere avvenner pupp så vil det ikke si at han sover natten igjennom. Du trenger ikke å avvenne brystet helt om natten, det er forskjell på å få påfyll med melk slik at han er god og mett til å sove videre, og å gi bryst "bare" fordi han sutrer eller vil ha nærhet.

Babyer kan ikke klokka og vet ikke når det da skal være greit å våkne for å få pupp.
Når man har sånne puppeavhengige så mener jeg at "Cold Turkey" er eneste løsning.

ORIGINAL: Labambie

Ønsker dere lykke til!

Visste selvfølgelig at det innebar dette og er ikke det at eg FORVENTER at han skal sove natten gjennom men når vi er så slitne av at han våkner hele tiden og bare skal ha pupp er det vel ikke så rart vi vil prøve å endre på det?selv om det ikke er forventet av en på 8 mnd....[&:]Er jo ikke bra for han heller å være så mye våken på natten og ikke få den sammenhengende søvnen. Har lest mye på sovlillebaby, og eg lar han ikke ligge å skrike og har veldig lite lyst til det. derfor eg spør om noen har god erfaring med dr.largo eller tips om andre måter å få han til å roe seg på natten. Helsesøster sa at han skal ikke trenge mat på natten så mye som han spiser av fast føde på dagen og anbefalte meg å venne av pupp og få han til å sove gjennom.
Nei no føler eg at eg må forsvare meg for ett uskyldig spørsmål her.........

ORIGINAL: Durken

Må ærlig innrømme at jeg synes det er litt mye av deg/dere å forlange at et barn på 8 måneder skal sove en hel natt nå, allerede! Min nærmer seg 2 år gammel og det er først de siste par månedene han har sovet en hel natt gjennom uten å våkne (og dette skjer ikke hver dag altså). Hvis dere trenger en hel natt søvn så kan dere jo bytte på det, annen hver natt?

Ja det er kanskje det, men det er verdt ett forsøk. Tror det hadde gått bedre hadde vi klart å venne av nattpuppen. Pappaen hjelper så godt han kan men det er bare pupp som hjelper![&:] Så eg blir jo helt tappet for krefter og sinnsykt trøtt.

Men selv om dere avvenner pupp så vil det ikke si at han sover natten igjennom. Du trenger ikke å avvenne brystet helt om natten, det er forskjell på å få påfyll med melk slik at han er god og mett til å sove videre, og å gi bryst "bare" fordi han sutrer eller vil ha nærhet.

Babyer kan ikke klokka og vet ikke når det da skal være greit å våkne for å få pupp.
Når man har sånne puppeavhengige så mener jeg at "Cold Turkey" er eneste løsning.

hva er cold turkey?

Back
Topp