*poff*

Om dere har vært samboere i mer en 2 år mener jeg du har KRAV på halvparten av alt, om det ikke er en samboerkonrakt med i bildet..da slipper han ikke unna!!!

Kom deg bort fra han sier nå jeg, den sjansen hadde jeg glatt tatt...det skal MYE til for at han får ansvaret mens du kun får ungen i helgene!! Kan du ikke endre litt på jobben din?

Lykke til sier jeg, men å komme dere bort er det beste..ikke bare deg det her går utover!

ORIGINAL: Rebecca85

Om dere har vært samboere i mer en 2 år mener jeg du har KRAV på halvparten av alt, om det ikke er en samboerkonrakt med i bildet..da slipper han ikke unna!!!

Kom deg bort fra han sier nå jeg, den sjansen hadde jeg glatt tatt...det skal MYE til for at han får ansvaret mens du kun får ungen i helgene!! Kan du ikke endre litt på jobben din?

Lykke til sier jeg, men å komme dere bort er det beste..ikke bare deg det her går utover!

Stemmer dette?

Ellers så vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort, skikkelig vanskelig situasjon..

Jeg anbefaler å lese litt om rettigheter samboere har ved samlivsbrudd (blant annet lov om sameie osv). Det virker som det er litt sent med samboerkontrakt og da blir det litt mer kinking rundt fordelingen av eiendeler, eiendom osv:

Ved et samlivsbrudd vil hver av partene få beholde de eiendelene de alene eier. Problemet blir da å avgjøre hvem som eier hva, og med hvor stor andel hver av sameierne eier gjenstanden. Med mindre partene blir enige om hvem som skal få eiendelen utlagt til seg må det skje en oppløsning av sameiet, noe som betyr vanligvis at gjenstanden må selges. Dette kan medføre at i tilfeller hvor begge partene eier bolig sammen, og hvor man ikke kan komme til enighet omkring hvem som skal få bli boende, må boligen selges. Likevel kan dette løses ved enkle grep dersom partene før bruddet har etablert en samboeravtale som regulerer hvem som skal få overta gjenstanden (bl.a. boligen) i et oppløsningstilfelle.

Hentet fra denne siden.

Ta sjansen og kom deg vekk!! Lykke til med det!!

Jeg forstår ikke hvordan du kan være sammen med en sånn en. Tror du virkelig han kommer til å forandre seg? Og tror du at DU kan forandre ham? Det funker ikke sånn, det er bare piss. Du må komme deg unna, man kan ikke ha en sånn gjøk til samboer.

Du får god økonomisk støtte som alenemor, og du kan jo finne deg en ny jobb, evnt sykmelde deg en tid framover.

Hvordan kan du være sammen med han når han har vært intim med venninna di???
Det forholdet der er nok dømt til å ende i katastrofe...[8|]

Håper du finner en løsning!

Hva er det som gjør at du jobber så lange skift?

Er det 8 timer arbeid + pendling eller? I så fall så kan du ta med snuppa å flytte i nærheten av jobben din!

Når det kommer til den bilen så får du si at den kan han beholde og da er dere skulls! Hva i all verden skal du med en bil som ikke har lappen?[8|]

Nei, kom deg bort! Han virker jo ikke helt god!!

Jeg har ikke noe annet å skrive enn; kom deg vekk fort som f..

Din egen feil at de rotet fordi du blandet henne inn? Hører du ikke selv hvor sykt det høres ut?

Det er så mange problemer med det innlegget ditt at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. En ting som er opplagt, er at dette ikke er et sunt forhold. Hvorfor i all verden flyttet du tilbake til en sånn psykopatisk idiot når du først hadde kommet deg vekk?
Kjærlighet?? Piss meg i øret.. Dette er ikke kjærlighet, det er ren manipulasjon fra hans side, og han har skapt et makts- og avhengighetsforhold.

Dessuten, kan han ikke gjøre en dritt av det han truer deg med. Han kan ikke ta fra deg tingene dine, og han kan ikke nekte deg å se datteren din. Alliér deg med familie eller venner, vent til han er borte, pakk, stikk og bytt tlf-nummer til du er klar til å ta opp kampen med han.

ORIGINAL: Sicily

Jeg har ikke noe annet å skrive enn; kom deg vekk fort som f..

Din egen feil at de rotet fordi du blandet henne inn? Hører du ikke selv hvor sykt det høres ut?

Det er så mange problemer med det innlegget ditt at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. En ting som er opplagt, er at dette ikke er et sunt forhold. Hvorfor i all verden flyttet du tilbake til en sånn psykopatisk idiot når du først hadde kommet deg vekk?
Kjærlighet?? Piss meg i øret.. Dette er ikke kjærlighet, det er ren manipulasjon fra hans side, og han har skapt et makts- og avhengighetsforhold.

Dessuten, kan han ikke gjøre en dritt av det han truer deg med. Han kan ikke ta fra deg tingene dine, og han kan ikke nekte deg å se datteren din. Alliér deg med familie eller venner, vent til han er borte, pakk, stikk og bytt tlf-nummer til du er klar til å ta opp kampen med han.

Må bare signere alt dette..[:@][:(]
Kom deg vekk for som faen.

Ånei.. Dette var en trist situasjon.. Jeg har ikke mange tips, men det virker som han er en drittsekk iallefall.. [&o]
Håper du finner en løsning på det!!! [:(]

Ellers er jeg HELT enig i det Sicily skriver!!

ORIGINAL: *Benedicte*

Stemmer dette?

Ellers så vet jeg ikke hva jeg ville ha gjort, skikkelig vanskelig situasjon..

Dette kan ikke stemme, da sitter jeg igjen med ingenting, selv om jeg eide ALT når vi flyttet sammen[&:]

Kom deg ut, si opp jobben, sykmeld deg pga situasjonen, og løp, jente LØP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han kan ikke kreve deg for en krone, hvis dere ikke har gjeldsbrev på dette[;)]

Setter stor pris på alle svar!

*nei tror ikke han endrer seg, trodde han hadde det da jeg flyttet inn her på nytt, men ei*

*var ikke venninen han rotet med jeg snakket med da jeg flyttet ut, var en guttekompis, min ikke hans. Derfor skulle han hevne seg med å rote med min bestevennine som ble mer enn frivillig med på det. Dro til og med noen løyner for å få han til sengs.*

*jeg pendler med buss hver dag på jobb, lærlingplass, drømmeyrket, eneste stedet med denne type læreplass så kan ikke si opp*

Sist jeg flyttet ut var det brått og brutalt, uten att han viste noe, bodde hos familie av meg. Har sykt lyst til å flytte til der jobben er. Barnehage muligheter i masse vis, og mulighet til å bo mer sentralt også.

Uff det er overhode ikke lett det her..

ORIGINAL: teletubbien

Setter stor pris på alle svar!

*nei tror ikke han endrer seg, trodde han hadde det da jeg flyttet inn her på nytt, men ei*

*var ikke venninen han rotet med jeg snakket med da jeg flyttet ut, var en guttekompis, min ikke hans. Derfor skulle han hevne seg med å rote med min bestevennine som ble mer enn frivillig med på det. Dro til og med noen løyner for å få han til sengs.*

*jeg pendler med buss hver dag på jobb, lærlingplass, drømmeyrket, eneste stedet med denne type læreplass så kan ikke si opp*

Sist jeg flyttet ut var det brått og brutalt, uten att han viste noe, bodde hos familie av meg. Har sykt lyst til å flytte til der jobben er. Barnehage muligheter i masse vis, og mulighet til å bo mer sentralt også.

Uff det er overhode ikke lett det her..

For meg er det svært enkelt.. Det er bare å pakke lekene og finne en ny sandkasse. Har selv vært i forhold med en psykopat. Pakka og dro så snart jeg fikk sjansen da jeg skjønte hvordan han var.

ORIGINAL: DeLady

Dette var fælt å lese, og mest fordi du faktisk velger å bo med han [:(] Han kan ikke ta fra deg noe, og hvertfall ikke din datter. Så om du virkelig trenger hjelp burde du ta kontakt med ett familieteam..

Å leve som det der er ikke bruktbart for verken deg eller din datter.. For han elsker deg på en feil måte!

Det er ikke ofte det skjer, men jeg er enig med Sicily i alt hun skriver ..

Kom deg vekk! Ja, det er tungt, vanskelig og skummelt- men det blir fort myyye bedre, og tenkt på hvor fint du og din datter vil få det da..

Men det med kjørelæreren din tror jeg du skal legge på is en stund.. Sjansen er stor for at det ikke egentlig er han du er betatt av, men tanken på det han representerer..

Uff..trassig situasjon!!
Har vært borti noe lignende med exen min faktisk, men det var ingen unge med i bildet heldigvis.. Men vi hadde kjøpt hus, hadde bil, og mye innbo...
Huset stod på oss begge, men lånet på meg. bilen var "hans", og innbo begges...
Fyren ble helt psyko etter han gikk konkurs med en butikk, og min inntekt var alt vi hadde i ett halvårs tid.
Han begynnte å lese bøker på fritiden, og sammenlignet meg med en utro kvinne i en bok av Fraud..
Når han gikk på byen hadde han med seg kondomer(?), men påstod at han ikke var utro, for det var det jeg som var(???).....
Historien kunne vært mye lenger, men det endte med at han la meg i gulvet, og stod over meg med en stekepanne av jern, og truer meg med med å slå meg om jeg ikke sier hva en samtale med meg å sjefen min gikk ut på.. Heldigvis slår han ikke, men tar på seg sko, og sier at han går seg en tur, og når han kommer tilbake skal jeg være vekk... Jeg må ringe en veninne og be henne hente meg og mitt.. Selfølgelig er det lite av "mitt" jeg får med meg...måte på hvor mye man får inni en liten personbil..
Heldigvis har jeg vært og sett på en leilighet, da jeg vurderte å flytte ut. Ringte og sa at jeg tok den med en gang, og kunne flytte inn der om ett par dager. Jeg bor hos veninna mi til jeg kan flytte inn der, og da jeg overtok lånte vi oss en litt større bil og fikk henta sofaen og sengen min... Jeg står nå uten vaskemaskin,komfyr,tv,musikkanlegg,skap, og alt annet enn klær..
Klærene fikk jeg med meg i føste lass nemlig..3 søppelsekker med rene klær, og 3 søppelsekker med skittne...
Av en eller annen merkelig grunn har han fått nyss på hvor leiligheten min er..(den stod jo i avisen..), og han dukker opp der uten at jeg er hjemme og går inn verandadøren... der tømmer han alle søppelsekkene på gulvet..(for å se om jeg har tatt noe av hannes klær(???) Nå er skittne og rene klær blandet på hele stuegulvet, og jeg må vaske alle klærne...(da uten vaskemaskin..)
Så dukker han opp igjen etter jeg har kommet hjem... lager ett himla leven om at jeg har tatt hans kniver og gaffler, og HANS Kålrabistapper?????? Det ender med at jeg må hente husverten for å kaste han ut!!!!!
Han bytter neste dag låsene på huset,(selv om han har fått nøklene til ett hus som jeg har lån på 1,1 million på..)
Han dukket opp flere ganger i ettertid, for å sjekke om jeg hadde noe av hans ting, og det syke er at vi tillogmed hadde sex flere ganger etterpå hjemme hos meg... Noe jeg kanskje gjør for at han skal skjønne at det ikke er noen annen, og at kanskje jeg får resten av tingene mine..
Han truer med å brenne alle fotografiene mine, og jeg må ringe hans mor for å få han fra det???(dette er en mann som på det tidspunktet var over 30år!!!!)

Bruker en del ord her for å fortelle min historie, fordi:

Jeg fikk IKKE med meg alle mine kjære minner og verdier, men fysøren så LYKKELIG JEG ER I DAG!!!!!!
Overlykkelig for at jeg endelig gjorde det!! Tok det storoooore skrittet og flyttet fra alt!
(tilogmed en gjeld på 40.000,- for å løse ut lånet..)

Så ta skrittet, og bli lykkelig!!! Det er værdt det!!!

Du bare MÅ komme deg bort, både for din egen og barnets skyld. Han kommer ALDRI til å bedre seg, heller det motsatte. Det kommer til å bli knalltøft, men når du år det litt på avstand vil du få et mye bedre liv. Du har mange rettigheter som alenemor, du kan også sykmelde deg en periode. Jeg forstår at du syns det er vanskelig, men dette er bare noe du må gjøre.
Ønsker deg lykke til, prøv å vær sterk!

Back
Topp