poff

Ville tatt med prøven til en spesialist for å få tolket den riktig. Blir jo ellers mye anntagelser

Jeg skal til gynekologen min nå på fredag som skal henvise oss til en klinikk. Da skal jeg ta med resultatet, men bare tenkte om noen her inne hadde noe greie på det :)

Tror det er 300 milioner som er normalt. Så han har ca 10% Men det er jo alikevel kjempebra, og ikke sikert at du trenger icsi, men vanlig ivf. Hos oss leverer samboer alt fra en svømmer til noen få bevegelige... så uten icsi hadde vi aldri klart det

Last edited:
Jeg kan veldig lite om det. Eneste jeg vet er at mobilitet betyr bevegelighet / svømmedyktighet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Motilitet mente jeg

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du går på nettsidene til Fürst så har de forklaringer på diverse prøver:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg jobber med å analysere sædprøver, nå skal det aller først sies at svarene på en sædprøve skal vurderes av en lege som vet å tolke og lese svarene, så ber deg egentlig igrunn å spørre legen som står som rekvirent for sædprøven. Når det gjelder konsentrasjonen på 0,8 så er det desverre ganske dårlig (nå antar jeg at måten dette er analysert og metode for utregning er lik vår) total antallet er heller ikke bra, men det er veldig fint m tanke på ivf. Motiliteten er som sagt tidligere, bevegelighet, men her vil jeg ikke kommentere svaret fordi det er litt annerledes utsvarelse hos oss mener jeg. Hvis du ønsker det, kan du sende meg en pm omså, så kan jeg bare sjekke opp i det når jeg kommer meg på jobb evt i morgen om jeg husket, er ikke på sædlaboratoriet til dagen da vi rullerer, så vil dobbeltsjekke på jobben :)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Jeg jobber med å analysere sædprøver, nå skal det aller først sies at svarene på en sædprøve skal vurderes av en lege som vet å tolke og lese svarene, så ber deg egentlig igrunn å spørre legen som står som rekvirent for sædprøven. Når det gjelder konsentrasjonen på 0,8 så er det desverre ganske dårlig (nå antar jeg at måten dette er analysert og metode for utregning er lik vår) total antallet er heller ikke bra, men det er veldig fint m tanke på ivf. Motiliteten er som sagt tidligere, bevegelighet, men her vil jeg ikke kommentere svaret fordi det er litt annerledes utsvarelse hos oss mener jeg. Hvis du ønsker det, kan du sende meg en pm omså, så kan jeg bare sjekke opp i det når jeg kommer meg på jobb evt i morgen om jeg husket, er ikke på sædlaboratoriet til dagen da vi rullerer, så vil dobbeltsjekke på jobben :)

Edit: Leste ditt innlegg nr 2 her i tråden at du jo ska til gyn i morgen og tar m svarene, da får du jo aller mest sannsynlig svar på dine spørsmål!! :) :) :)

Back
Topp