Poff!

Tweak

Forumet er livet
Det var bare litt syting fra meg som ikke rekker alt om kveldene, mye husarbeid som står ugjort og så er jeg stuptrøtt og i seng til kl 22 om kvelden.

I tillegg til å holde hus i orden mens mannen pusser opp så skal en jo liksom ha tid til å trene og en skal ha tid til å være sosial [8|] Hvordan i all verden klarer andre folk dette uten å tøye fysikkens lover? [X(]

Tusen takk for alle klemmer jenter! [:)] Det hjelper alltid på når en har tunge dager! [:)]

Da synes jeg kanskje at mannen kan ta en halvtime husarbeid morgener han begynner 9 eller 11, hvis du likevel kjører lille i bhg. [:)]

Hvordan å få mer tid sammen har jeg ingen god løsning på, men er nok i sånne tilfeller man må bruke helgene for ALT de er verdt og ikke "sløse" med andre tulleting (les: dårlig samvittighet for alt husarbeidet som ikke blir gjort).

Skjønner godt at du er sliten, og hvis det ikke er økonomisk mulig eller ønskelig å redusere stillingsprosenten til en av dere heller så har jeg ingen flere forslag...

Sender likevel en trøsteklem! [:)]

De gangene mannen jobber sent så står han faktisk opp veldig ofte og sniker inn et par timers arbeid på huset! Og jeg jobber allerede 80 %, vi har bare lang reisevei til jobb... Han kunne godt ha levert Julia i bhg men nå er ene bilen vår ødelagt inntil videre og den som har bilen er den som må både levere og hente i bhg så det går ikke opp i opp akkurat nå dessverre. Julias bhg er 5 min unna min jobb men mannens jobb er lenger unna og vi bruker 30-40 min hjem avhengig av trafikken.

Jeg trooor nok jeg hadde hatt mye mer energi dersom jeg bare fikk sove hele natta [X(] Men i dag også våknet Julia i 5-6 tida, fikk pupp og så bråvåknet hun med et hyl igjen litt over 6 og da var det bare å komme seg opp gitt... Og hvorfor? Joda, magen hennes så klart [:(]

skjønner godt du blir fortvila[:(] jeg ville også anbefalt vaskehjelp hvis dere har mulighet til det! det ville lettet mye av de byrdene du har om ting du føler du MÅ få gjort når du egentlig bare vil deise ned i sofaen!

håper du kan få deg en god natt snart! enten at ho sover rundt av seg sjøl, du legger deg så langt vekk som mulig og mannen tar ho eller at dere får barnevakt!

sender deg en god klem og ønsker deg masse lykke til!

Uff da, kjenner problemet, mannen her har 35-40 min til jobb, og der jobber de alle slags skift,

Nå er det 2-skift, da er det 6-14, 14-22 og noen 11-19, jobber de natt så jobber de 23-7.

Det blir veldig mye på meg, selv om jeg er hjemmeværende enda.

Ungene ser han neste aldri, for har han ledig tid så er han på klubben, eller på stevner, eller trener, osv.. [8D]

Før jul jobbet han hver helg og, noen ganger både Lørdag og Søndag, dette nekter han nå, heldigvis!! [:D]

Det blir nok bedre etterhvert skal du se, og blir det ikke det, så blir det jo til slutt vaner av det!

Husarbeidet går ingen plass, så den ledige tiden du har når du er sliten, ja da slapper du av! [:D]

Har du ingen til å avlaste deg litt nå og da?

Men, sikkert et dumt spørsmål fra meg til dere som tenker vaskehjelp - men er det ikke sånn at 90% av arbeidet består i å rydde FØR vaskehjelpen kommer? Hehe.. Sånn er det hvertfall her, men nå vasker jeg kanskje ikke såååå nøye hver uke da. Men føler det er reint nok her. Hva tenker dere?

Det som tar eeeeeevig lang tid for meg (og som jeg derfor hater og sjelden gjør) er å rydde kjøkkenet, rydde leker og legge sammen og rydde klær. Selve vaskinga tar max 80-90 min pr uke, inkl. støvsuging annenhver dag. Men så bor vi bare på 100 kvm også da, enn så lenge. [:)]

Syns kanskje mannen din skal ta nettene jeg da, hvertfall to-tre i uken. Så får du sovet godt noen netter, da finner du fort ut om det er det som gjør deg sliten.

HER blir jeg sliten av den konstante dårlige samvittigheten jeg, når jeg summerer opp døgnet så har jeg egentlig TID til å ikke bli sliten. Hehe... Tullete forklart, men..
(og så er det vanskelig å sammenligne, for jeg går hjemme hver dag, såeh...)

Sender en klem til jeg. [:)]

Nåh kan jeg juble litt, for mannen fikk tilbud om ny jobb i dag som han kommer til å ta! [:D] Så da blir det snart slutt på helgejobbing og slutt på kveldsjobbing. Slutt på varetelling midt i jula [:'(] og kortere vei til jobb også [:D]

Jeg prøver jo så godt jeg kan å holde det noenlunde ryddig, men huset er unntakstilstand på grunn av all oppussingen og dersom mannen ikke får tid til å holde på der så blir det jo aldri noen bedring! Jeg vet ikke hvordan jeg skal ta tak i dette for han gjør jo så godt han kan og det gjør jeg også. Begge to våkner jo på natta men det er bare jeg som ikke klarer å sovne igjen etter at Julia har sovnet. Noen kvelder ligger jeg nesten og venter på at hun skal våkne sånn at jeg slipper å bli vekket... [&:]

Men vet dere, noen ganger hjelper det bare det å få skrevet det ned også [:)] Så takk jenter! [:)]

PS, vaskehjelp blir nok ikke aktuelt. Det koster mer enn vi har råd til og som audreybee sier så er det ryddinga som tar tid! [&:]

Så flott at det kommer til å ordne seg med jobben til mannen din da[:)][:)]
Da kommer sikkert mye mer til å dette på plass[:)]

Men sender en god klem jeg, for vet at alt føles ekstra tungt når en er trøtt og sliten!!
Men det blir nok bedre tider skal du se!!

Back
Topp