Poenget med høstsko er...?

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har liksom ikke forstått greia, noen som kan opplyse? [:D]

Jenta mi har gode joggesko og Dock Boots nå utover. Og Viking til vinteren.
Hva er behovet innimellom?

ORIGINAL: Labambie

Jeg har liksom ikke forstått greia, noen som kan opplyse? [:D]

Jenta mi har gode joggesko og Dock Boots nå utover. Og Viking til vinteren.
Hva er behovet innimellom?

Det er jo det jeg og lurer på, hva ER behovet?

Ekstra inntekt for butikkene, og ekstra muligheter for shoppegalne foreldre med lommebøker som "brenner"[;)][8D]

Kjekt å ha, kjekt å ha[:D]

Når det e bløtt i gresset bl.a. så træng hainn jo ikke støvla.. da vil æ ha skikkeli goretex sko, som gjerne går litt lnæger opp einn vanlige joggesko... vanlige joggesko (med goretex) slæpp jo inn vann hvis man går i høyt gress korr gresset går over sko'n[8D] Min lille venn e'kke storfan av å gå i støvla, så da får hainn heiller gode sko å gå i som hainn kainn bruk når det e bløtt men ikke regne

Vi har høst/vårsko...
De går mer opp på ankelen, tåler regn (gore tex), men slipper støvler om det bare er yr ell vannpytter...

ORIGINAL: Karla

at noen skal tjene penger?[8D]

nei ærlig talt jeg vet ikke, min oppfatning er at de fleste går med joggesko ol når været tillater det, blir det vått tar man støvler og når det blir for kaldt slår man til med vintersko?

enig....

ORIGINAL: Tøsa

her er goretex-skoene uunnværlige.
hva skal man ellers ta på ungene hvis man skal uti marka da?
joggeskoa tåler ikke vann, støvler er ikke akkurat så komfortabelt å ha på, vintersko blir for tykke og varme.

Jeg gjentar, Dock Boots. [:D]

joggeskoa tåler ikke vann, støvler er ikke akkurat så komfortabelt å ha på, vintersko blir for tykke og varme.

å det e? link?

ORIGINAL: tuppa86

å det e? link?

Antar at google funker hos deg og? [8D]

Det er ikke en gummistøvel, det er ikke cherrox, det er ikke gore-tex men det er en blanding av de. De blir ikke klamme, de holder på varmen, puster, tåler ned til 20 minus med ullsåle, kan tørkes i tørkeskap. Jeg husker ikke alt jeg.

å det e? link?

Det er ikke en gummistøvel, det er ikke cherrox, det er ikke gore-tex men det er en blanding av de. De blir ikke klamme, de holder på varmen, puster, tåler ned til 20 minus med ullsåle, kan tørkes i tørkeskap. Jeg husker ikke alt jeg.

prøvd å google, men fant da bare diskusjona om d på diskusjonsforum.. ikke nå linka te KORR man får kjøpt eiller koss dæm egentli e..

Er ikke det som en slags støvel da? Bare med fôr?

Jeg ser poenget med høstsko - vel og merke hvis barna går mye ute i skog og mark om høsten. Hvis ungene stort sett leker på lekeplass o.l. i barnehagen klarer de seg vel fint med støvler og joggesko.

Finner ingenting når jeg googler dock boots. Noen som har en link?

Her er det "vanlig" at en kjøper nye sko til skole- og bhgstart, kansje derfor det kalles HØSTsko..? Men det er vanlige sko, og evt. støvler.. Her har vi de siste årene kun hatt EN årstid, nemlig HØST, så må kjøpe skikkelige sko (altså ikke type billigste joggesko på Europris)..

å det e? link?

Jeg må innrømme at jeg foretrekker sko som kan strammes, snøres e.l. etter barnets fot. At det sitter stødigere da. Samt at man med dockbootsene får høyere skaft enn "høstsko" igjen. Jeg liker mellomtingen [;)]

Om jeg ser det i en butikk vil jeg absolutt vurdere det, men jeg er ikke overbevist [:)]

Uhm, jeg ser ikke helt poenget med høstsko selv. Men hva er -egentlig- forskjellen på høstsko og dock boots? Slik jeg leser det er dock boots noe dere bruker mellom sommer og vinter.... akkurat som... høstsko? [;)]

dock boots kan ikke unga her bruke i skogen de blir for glate, har prøvd de selv også og de blir glatte når du går i skog og mark hvis det er sleipt ute,spesielt hvis en går på gamle trebroer eller bruer som er laget av trær[&:]

Så her har ungene hver sine ordentlige høstsko siden vi er så mye i skogen ,det samme er de is kogen.Synnes de er kjempekjekke nå utover som det blir kjøligere i være og det er mer våt i grasse,da slipper de gumistøvler og de holder seg fortsatt tøre på beina.Og jeg elsker sko en kan få festet ordentelig på beina med snøring slik at de får ordentelig stødige sko når vi er ute å går
jentungen har disse

guttungen har disse

ORIGINAL: *LL*

ORIGINAL: Azoria

Uhm, jeg ser ikke helt poenget med høstsko selv. Men hva er -egentlig- forskjellen på høstsko og dock boots? Slik jeg leser det er dock boots noe dere bruker mellom sommer og vinter.... akkurat som... høstsko? [;)]

Det er mer som en støvel enn en sko.
Tung og ikke så god på foten spør du meg[;)]

jeg skjønte det da, men jeg ser ingen forskjell på å kjøpe dock boots som å kjøpe høstsko hvis poenget var at man ikke skjønte vitsen med enda ett par sko liksom [8D]

Her har ikke mini bruk for høstsko, nå bruker han joggesko eller støvler framover, og når det blir kaldere går vi rett over til Viking goretex, tenker jeg... Vi kjøpte det i fjor, og de var så supre at jeg regner med jeg går for det i år også.

jeg ser heller ikke poenget med å måtte ut å kjøpe høst-sko viss alt annet fungerer, men her hos oss er nå joggeskoene for små og det er for varmt til vintersko så jeg kommer til å kjøpe en slags mellomting frem til det blir vinter. Barnehagen her er mye ute og vi er selv en del i skogen og fjellet og går så mini trenger skikkelige sko og gå med. støvler blir for klamt.

type dockboots eller hva det heter er ikke aktuelt her, men det er ett alternativ på lik linje med høst-sko og fungerer sikkert fint for de som bare er utendørs og ikke går så fryktelig mye turer.

Høstskoene til ungene her er passe foret og da passe varme... Vinterskoene er veldig godt foret og veldig varme, FOR varme på høsten...

Derfor har de både og :)

Back
Topp