Poden skiftet sideplassering på rompa si

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Poden her har jo ligget med hodet ned og rompa på venstre side hele tiden.
Men de siste dagene så er jeg ganske så sikker på at han har snudd rompa si på høyre side.
Jeg merker også at det er mer behagelig å ligge på høyre sida.
Nå når jeg ligger på venstre side så sovner armen og hofta/bekkenet verker på venstre side.

Har lest at noen har snakket om at babyen blir en stjernekikker om den ligger med rompa på høyre side. Hva har det å si egentlig?

Og jeg har merket nå de siste dagene at når jeg ligger på høyre side så går jeg ikke så mye på do om natta.
Mener jeg leste det skulle være motsatt jeg etter anbefaling fra jm?

Hmm... Jenta her har ligget på høyresiden hele tiden... Trodde jeg hadde lest at det var den 'gode' siden, men kanskje det var ønsketenkning?... :oops:

Termin 4.juli

Også trenger de ikke bli stjernekikkere, men de må rotere ekstra i fødselskanalen, tror jeg...

Og skulle det bli en stjernekikker betyr vel det at panna kommer først i stedet for bakhodet? Og at det ikke er 'enkleste' veien ut?

Termin 4.juli

Hmm... Jenta her har ligget på høyresiden hele tiden... Trodde jeg hadde lest at det var den 'gode' siden, men kanskje det var ønsketenkning?... :oops:

Termin 4.juli
Jeg er ikke sikker selv jeg, kanskje det er du som har rett at det er høyre side som er best :)

Også trenger de ikke bli stjernekikkere, men de må rotere ekstra i fødselskanalen, tror jeg...

Og skulle det bli en stjernekikker betyr vel det at panna kommer først i stedet for bakhodet? Og at det ikke er 'enkleste' veien ut?

Termin 4.juli
Dette har jeg ikke tenkt på en gang før jeg kom over noe her på nett ang stjernekikker når baby lå på høyre sude med rompa. Men det trenger jo ikke ha noe å si. Ut kommer han uansett ;)

Poden her har jo ligget med hodet ned og rompa på venstre side hele tiden.
Men de siste dagene så er jeg ganske så sikker på at han har snudd rompa si på høyre side.
Jeg merker også at det er mer behagelig å ligge på høyre sida.
Nå når jeg ligger på venstre side så sovner armen og hofta/bekkenet verker på venstre side.

Har lest at noen har snakket om at babyen blir en stjernekikker om den ligger med rompa på høyre side. Hva har det å si egentlig?

Og jeg har merket nå de siste dagene at når jeg ligger på høyre side så går jeg ikke så mye på do om natta.
Mener jeg leste det skulle være motsatt jeg etter anbefaling fra jm?
Begge mine har ligget med rompa og ryggen på min høyre og ingen stjernelikkere.

Men den Ideelle er rompe rygg mot vår venstre, for da blir det IKKe stjernelikkere... Så det er vel mindre sjangse om han hadde blitt liggende, men selv om sjangsen er større nå er den allikevel liten;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Begge mine har ligget med rompa og ryggen på min høyre og ingen stjernelikkere.

Men den Ideelle er rompe rygg mot vår venstre, for da blir det IKKe stjernelikkere... Så det er vel mindre sjangse om han hadde blitt liggende, men selv om sjangsen er større nå er den allikevel liten;)

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Ok, da satser vi på at rotasjonen går som den skal ;)

Termin 4.juli

Ja om han ikke har snudd rompa si igjen innen fødsel så får vi håpe det går like greit her da ;)
Har jo enda litt igjen til termin, så han kan jo snu rompa og rygge tilbake til venstre side :)

Hmm ikke sikker.. Men nå har nå vesla i magen helt misforstått.. Siden hun sitter med rompa i bekkenet, ryggen på venstre side. De største bevegelsene kjenner jeg på høye side..

❤ Gutt 2006 og Jente 2008 ❤ Termin 4.Juli❤

Jordmoren jeg går til har sagt på de to siste kontrollene at om rompa ligger på høyre side, så er det det mest vanlige, og at det da ikke blir stjernekikker. Jeg kan ikke garantere at det er riktig. Men jeg krysser fingrene for det.. :-P

Gutten min ligger med hodet langt nede, med rompa skifter stilling fra høyre og venstre rett som det er. Tenker ikke så mye på dette egentlig. Men så er jo terminen laaaangt unna, selv om jeg sitter her med de plagsomme og vonde masriene!!!

Gutten min ligger med hodet langt nede, med rompa skifter stilling fra høyre og venstre rett som det er. Tenker ikke så mye på dette egentlig. Men så er jo terminen laaaangt unna, selv om jeg sitter her med de plagsomme og vonde masriene!!!
Han har flyttet på rompa her også, men i det siste har han stort sett ligget på venstre side.

Alle mine har ligget med kroppen på høyre side. Storesøster ble født "normalt" og skrudde seg den ekstra omgangen. Mens lillesøster ble født stjernekikker. Fødsel nr 2 var ikke verre enn den første og at hun var stjernekikker gjorde egentlig ingen ting, hadde ikke noe å si for lengden på fødsel eller hvor vondt det var eller noe sånt. Så jeg tenker at om de ligger på høyre side og ikke snur seg den ekstra omgangen, så gjør det egentlig ingen ting i forhold til fødsel. Sistemann ligger for meg nå også på høyre side, så da får vi se hva den gjør. Den har snudd seg med hodet ned og ligger nå godt nedi bekkenet med hodet, selv om det ikke er festet (men samtidig har ingen av de andre vært det heller på forhånd). Men tenker denne også kommer til å fortsette å ligge på høyre side siden det tydeligvis er foretrukket side i livmora mi. :P

Min og favoriserer høyre siden. :) Er alltid der han presser opp i ribbena. Aldri på venstre siden.

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Back
Topp