Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det går mye bedre. Har ikke de store svingningene lenger heldigvis. Kjenner mest på ekstremt søtsug og irritasjon rundt pms, men det er levelig i forhold til sånn det var. Det var virkelig ille sånn det var og slik har det vært siden jeg var rundt 13 år. Var humørsyk før det også, men ikke slik som dette.Hvordan går det med deg nå? Hvordan var veien til utredning? Jeg skal utredes i forhold til kraftige humørsvingninger, og jeg gleder meg ikke.. hva skjer?
Takk for svarDet går mye bedre. Har ikke de store svingningene lenger heldigvis. Kjenner mest på ekstremt søtsug og irritasjon rundt pms, men det er levelig i forhold til sånn det var. Det var virkelig ille sånn det var og slik har det vært siden jeg var rundt 13 år. Var humørsyk før det også, men ikke slik som dette.
Jeg har ikke fått diagnosen hos gynekolog eller lege, men har sammen med psykolog funnet ut at det må være pmdd da disse plagene kommer til samme tid hver måned. Kommer til å ta det opp med gynekolog når jeg skal til ny celleprøve.
Satt veeeeldig langt inne å prøve antidepressiva da jeg har hørt mye skummelt om det og jeg generelt er livredd tabletter, men det har vært verdt det. Føler meg stabil, men uten å være flat. Tar heller ingen stor dose. Tablettene hjelper også mot generalisert angst, som jeg også har. Er ikke så engstelig og bekymret for alt lenger. Minuset med de er rare/slitsomme drømmer.
Jeg trodde man måtte ha fått fastsatt en diagnose på papiret for å få tabletter? Eller har du fått dem pga angsten? 
Fikk i utgangspunktet tablettene mot depresjon. Tok et halvt år fra jeg fikk resepten til jeg begynte med de. Var da det gikk opp et lys for meg. Da så jeg sammenhengen mellom plagene mine. Egentlig veldig trist at jeg har ødelagt så mange år på dette her.Takk for svarJeg trodde man måtte ha fått fastsatt en diagnose på papiret for å få tabletter? Eller har du fått dem pga angsten?
![]()