Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er mange plager, både fysiske og psykiske, men det som skiller PMDD/ekstrem PMS fra «vanlig» PMS er at det går ut over å fungere normalt i jobb osv.Jeg vet ikke hva kriteriene er for PMDD, men jeg hadde ganske ekstrem PMS. For meg har det hjulpet kjempemasse å ta 200mg magnesium daglig.
Før jeg begynte med magnesium var jeg deprimert og humørsyk og irritert i hele PMS-perioden. I tillegg fikk jeg veldig store smerter under selve mensen. Magnesium kurrerte begge deler! Men det er bare én type jeg kan ta uten å få løs mage. Solaray heter merket, den selges blant annet på helsekost-butikker. Jeg hadde forsåvidt så ille plager at å være løs i magen hadde vært å foretrekke om jeg ikke hadde funnet de pillene.Det er mange plager, både fysiske og psykiske, men det som skiller PMDD/ekstrem PMS fra «vanlig» PMS er at det går ut over å fungere normalt i jobb osv.
Vis vedlegget 299952
Hva hjalp magnesium for hos deg? Jeg får magesmerter og diaré av alke magnesium-typene jeg har prøvd
Jeg har mye problemer med løs mage i det daglige så for meg sitter det litt langt inne å ta magnesium, men det er et dilemma for det er jo ikke noe gøy å være ekstremt nedfor, irritabel og full av angst hellerFør jeg begynte med magnesium var jeg deprimert og humørsyk og irritert i hele PMS-perioden. I tillegg fikk jeg veldig store smerter under selve mensen. Magnesium kurrerte begge deler! Men det er bare én type jeg kan ta uten å få løs mage. Solaray heter merket, den selges blant annet på helsekost-butikker. Jeg hadde forsåvidt så ille plager at å være løs i magen hadde vært å foretrekke om jeg ikke hadde funnet de pillene.
Slik jeg forstår det så må plagene være av en sånn grad at de forhindrer deg fra å jobbe/leve livet ditt slik du pleier. Hvis du ikke takler å omgås folk, at alt er mørkt og at du evt. er suicidal.Hvordan finner man ut at man har PMDD og ikke vanlig pms?
Men den fra Solaray skal ikke gi løs mage. Om du får løs mage av den også kan du prøve å spise nøtter som er rike på magnesium (om du googler finner du ut hvilke nøtter som er best). Et litt mer lavkarbokosthold med Iallefall mer proteiner og grønnsaker og mindre sukker skal også hjelpe (og jeg har selv opplevd at det har hjulpet), det samme kan vitaminet B6 for mange. Jeg gikk til psykolog for dette og det var der jeg ble tipset om magnesium osv. Det var nemlig så ille at jeg ville be fastlegen min om antideprissiva, men hun mente disse tingene kunne hjelpe vel så bra, og det gjorde det. Jeg hadde det HELT forferdelig to uker hver mnd og var i tillegg ikke til å være i hus medJeg har mye problemer med løs mage i det daglige så for meg sitter det litt langt inne å ta magnesium, men det er et dilemma for det er jo ikke noe gøy å være ekstremt nedfor, irritabel og full av angst heller
Ok, jeg spiser allerede slow carb med proteiner og grønnsaker og lite sukker. Har prøvd B6, kalsium og nattlysolje uten hell, og prøvde også SSRI antidepressiva og Yasminelle p-piller, men ble ekstremt kvalm og dårlig i magen av begge delerMen den fra Solaray skal ikke gi løs mage. Om du får løs mage av den også kan du prøve å spise nøtter som er rike på magnesium (om du googler finner du ut hvilke nøtter som er best). Et litt mer lavkarbokosthold med Iallefall mer proteiner og grønnsaker og mindre sukker skal også hjelpe (og jeg har selv opplevd at det har hjulpet), det samme kan vitaminet B6 for mange. Jeg gikk til psykolog for dette og det var der jeg ble tipset om magnesium osv. Det var nemlig så ille at jeg ville be fastlegen min om antideprissiva, men hun mente disse tingene kunne hjelpe vel så bra, og det gjorde det. Jeg hadde det HELT forferdelig to uker hver mnd og var i tillegg ikke til å være i hus med
Ok. Magnesium hørtes interessant ut. Hvor fort merka du endring?Slik jeg forstår det så må plagene være av en sånn grad at de forhindrer deg fra å jobbe/leve livet ditt slik du pleier. Hvis du ikke takler å omgås folk, at alt er mørkt og at du evt. er suicidal.
Jeg har ikke prøvd det ennå, men Nanakorobi Yaoki harOk. Magnesium hørtes interessant ut. Hvor fort merka du endring?
Med en gang egentlig!Ok. Magnesium hørtes interessant ut. Hvor fort merka du endring?
Må nok børste støv av magnesiumen min i dagMed en gang egentlig!
SorryJeg har ikke prøvd det ennå, men Nanakorobi Yaoki har
Fort gjortSorry