Jeg har også følt det slik som deg innimellom, og bare hikstet. Det er faktisk en stor kjærlighetssorg man går gjennom, rett og slett. En drøm, mange håp, og et inderlig ønske om noe vakkert som plutselig har blitt sparka beina unna. Det fæøles så fjernt, så urettferdig og så innmari rart...... -For min del handler nok også deler av sorgen rett og slett om at "vi ikke kan lage barn slik barn er ment å bli laget," og at alt som heter sex dermed ble gjort "unødvendig" på et vis. Akkurat som om kjæresteforholdet og ungdommeligheten oss i mellom var blitt forvandlet til et foreldet og labert ekteskap på bare noen uker, måneder og timer. Jeg VET at dette kan komme seg igjen, men det ligger et biologisk aspekt i dette også, som gjør at vi mennesker kan reagere såpass kraftig tror jeg. I vårt tilfelle er det samboeren min "det er noe galt med", og jeg vet at også han har en sorg i seg, og en konstant skuffelse over at han ikke kan gi oss det vi ønsker oss, og at det liksom er hans skyld at jeg må gjennom dette helvetet med behandling og fysiske reaksjoner... Så sorg og gråt er 100% naturlig, men det som slår meg som det aller tristeste nå er at jeg på en måte er HELT ALENE om dette, uansett hvor mange, venner, familiemedlemmer, kolleger etc som støtter meg/oss. -Og ikke minst en enestående omtenksom mann. Likevel er jeg så ensom som jeg aldri før har vært. Og hver gang jeg har fri fra jobb, setter meg ned, og finner tida til å føle etter,- da renner tårene faktisk. Er nå på dag 14 av kuren, og i full gang. Men det er som det hele skjer med noen andre enn meg,- og at jeg observerer meg selv utenfra. Kjemperart.
Det som redder oss er at vi har mye humor og latter i hverdagen. Vi våger å tulle med dette her, dra noen galgen-spøker til hverandre, og flire og grine litt om hverandre. Litt latter og humor kan kurere mye. Dette er jo så absurd at man nesten MÅ le litt også:)
KLEM til dere alle<3