Plutselige kynnere

Lykketrollet123

Betatt av forumet
Himmelbarn
Maiblomstene 2020
Er 24+6 i dag, og fra morgenen av i dag har jeg plutselig hatt mye kynnere og mensmurringer. Ringte til jordmor, som ville jeg skulle ta urinprøve hos fastlegen for å utelukke uvi. Har ikke hørt noe derfra, de skulle ta kontakt om urinprøven viser noe unormalt.
Hva ville dere ha gjort? Synes det er litt skremmende at jeg plutselig skulle få hyppige kynnere når jeg ikke har merket dem tidligere i svangerskapet.
Det roer seg når jeg ligger i ro, men det skal lite aktivitet til før det begynner igjen. Jobber foreløpig 100% men vurderer å prøve å få meg en legetime for å diskutere det der i morgen.
 
Slil har jeg det også. De kom i uke 20 ca, øker mye ved aktivitet (skal lite til), men roer seg når jeg setter meg ned igjen og slapper av. Livmorhals er ikke påvirket av det hos meg,så ingen fare sånn sett. Kynnere er ikke farlig,men ubehagelige. Blir de vonde må du ta kontakt med jordmora di.

Så bare å roe ned noen hakk,og eventuelt snakke med fastlegen/arbeidsgiver om tilrettelegging.
 
Slil har jeg det også. De kom i uke 20 ca, øker mye ved aktivitet (skal lite til), men roer seg når jeg setter meg ned igjen og slapper av. Livmorhals er ikke påvirket av det hos meg,så ingen fare sånn sett. Kynnere er ikke farlig,men ubehagelige. Blir de vonde må du ta kontakt med jordmora di.

Så bare å roe ned noen hakk,og eventuelt snakke med fastlegen/arbeidsgiver om tilrettelegging.

Takk for svar! Ja er absolutt ubehagelig, og litt skummelt når det plutselig dukka opp så ofte ut av det blå. Sjefen har for så vidt vært grei med å tilrettelegge på jobb, har fått tildelt kun kontorarbeid fram til jeg går i permisjon. Men er jo fortsatt en del stress på jobb, så får diskutere litt med legen om jeg bør fortsette med 100% i jobb. Ikke så lett å roe ned hjemme heller, da samboer er veldig mye bortreist...
 
Har også en del kynnere og mye aktivitet i magen. Er 24+6 jeg og . Har en del ubehag i skambenet og tenkte at det kanskje kan ha en sammenheng med det.. Er ikke bekymret, men det er ubehagelig.
 
Jeg har også en del hyppige kynnere, de kom helt plutselig. Tenker det er lurt å kartlegge litt hvorfor de kommer, jeg har lagt merke til at det oftest er på jobb, skyldes kanskje stress. Så jeg skal også ta det opp med legen. :happy:
 
Jeg begynte å få kynnere i uke 14, som kom uavhengig av aktivitet og som holdt på i en halvtime etter at jeg hadde satt/lagt meg ned. Var veldig mye stress på jobb da. Ble sykemeldt 70% (ikke pga dette, men pga noe annet) og har så og si nesten ikke hatt kynnere siden :happy:
 
Jeg begynte å få kynnere i uke 14, som kom uavhengig av aktivitet og som holdt på i en halvtime etter at jeg hadde satt/lagt meg ned. Var veldig mye stress på jobb da. Ble sykemeldt 70% (ikke pga dette, men pga noe annet) og har så og si nesten ikke hatt kynnere siden :happy:
Takk for svar! Har vært mye stress på jobb her også den siste tiden, selv om de har vært greie og tilrettelagt med kun kontorarbeid. Fått legetime i dag så får diskutere det med legen da. Er såpass ille at jeg har våkna av det mange ganger i natt.
 
Jeg plages også mye av det... har måttet sjekke livmorhalsen i flere omganger med nr 1 og nr2. har det daglig og mye.. sover også dårlig pga det.
I mitt tilfelle har de vært "uskyldige" og ikke påvirket livmorhalsen.
med nr2 ble det en del runger ed riedempende medisiner i uke 24
 
Dro til legen i dag, og etter at han snakket med gynekolog på sykehuset ønsket de å ta ultralyd for å sjekke livmorhalsen. Men siden veien over fjellet til vårt eneste sykehus har vært stengt i hele dag så ble ikke det noe av. Fikk en sjekk av jordmor på fødestua her i byen, som kjente på livmorhalsen. Den var heldigvis lang og lukket, men litt for myk. Så nå har jeg fått streng beskjed om å ta det med ro, fått 100% sykemelding og må ta kontakt dersom kynnerne tar seg opp, for da må jeg komme meg til sykehuset for en sjekk. (Hvis veien er åpen da...)
 
Dro til legen i dag, og etter at han snakket med gynekolog på sykehuset ønsket de å ta ultralyd for å sjekke livmorhalsen. Men siden veien over fjellet til vårt eneste sykehus har vært stengt i hele dag så ble ikke det noe av. Fikk en sjekk av jordmor på fødestua her i byen, som kjente på livmorhalsen. Den var heldigvis lang og lukket, men litt for myk. Så nå har jeg fått streng beskjed om å ta det med ro, fått 100% sykemelding og må ta kontakt dersom kynnerne tar seg opp, for da må jeg komme meg til sykehuset for en sjekk. (Hvis veien er åpen da...)
Så bra at de tar deg på alvor :) hvor hyppige er kynnerne dine?
 
Godt å høre at de tar deg på alvor :happy: Nå må du prøve å ta det så rolig som mulig, håper det hjelper :Heartred
 
Jeg har slitt med kynnere i mange uker, og spesielt på jobb! (Er 22+1) Jobber i barnehage så aktivitetsnivået er ganske høyt. Jeg var hos legen på fredag og har blitt 40% sykemeldt, håper det hjelper :) Det er fryktelig ubehagelig med kynnere!
 
Back
Topp