Plutselig vektøkning

aska83

Forelsket i forumet
hei! Fram til 13+3 hadde jeg ikke gått opp i vekt ( hadde heller gått ned litt ). Nå plutselig skyter vekta i været! Har gått opp 2,4 kg på 3 uker. Dvs 0,8 kg i uka. Andre som har det sånn ? Føler jeg ikke spiser mer. Men merker magen jobber tregt. Er 16+2 i dag.

Ja, jeg også! Bare gått ned i vekt tross voksende mage, men siste drøye uka har vekta gjort et hopp. Er dog ikke oppe i normalvekten min fordet. Føler egentlig jeg spiser masse og er mett, men det er bare bitre små porsjoner jeg får i meg.

hei! Fram til 13+3 hadde jeg ikke gått opp i vekt ( hadde heller gått ned litt ). Nå plutselig skyter vekta i været! Har gått opp 2,4 kg på 3 uker. Dvs 0,8 kg i uka. Andre som har det sånn ? Føler jeg ikke spiser mer. Men merker magen jobber tregt. Er 16+2 i dag.

Jeg la på meg også lite i starten med de siste ukene har jeg vel bynt å legge på meg 1 kg i mnd ca, litt over :). Lagt på meg 6 kg

Forrige svangerskap gikk det i rykk og napp hele tiden. Gikk plutselig opp 3 kg på ei uke, også kanskje 6uker uten noenting, også opp 2 igjen.
Så er nok normalt ;)

Jeg veier meg kun på kontroll, hvis ikke blir jeg alt for opphengt i vekta, så aner ikke hva jeg veier nå.. Men veide mindre sist kontroll enn på første.
Tror nok det er veldig vanlig å gå opp en del der hvor vi nå er i svangerskapet, men det er like vanlig å gå opp mye i siste trimester og lite nå.

Jeg gikk ikke opp i vekt før uke 16, og da gikk jeg opp 2 kg bare over natta følte jeg, er 17+0 idag og har ikke gått opp mer

17+5 i dag og akkurat kommet opp til normalvekt etter kvalmen. Matlysten er tilbake men spiser ikke mer enn før. La på meg ganske mye forrige gang, mye var vann men en god del kom av krokanis.......... Så denne gangen fokuserer jeg mer på kostholdet. Det var blodslit å komme seg ned i vekt sist gang. :)

17+5 i dag og akkurat kommet opp til normalvekt etter kvalmen. Matlysten er tilbake men spiser ikke mer enn før. La på meg ganske mye forrige gang, mye var vann men en god del kom av krokanis.......... Så denne gangen fokuserer jeg mer på kostholdet. Det var blodslit å komme seg ned i vekt sist gang. :)

Måtte smile litt av dette da :) Ikke lett når man får dilla på noe.

Jeg opplevde det samme forrige svangerskap, at når vekta endelig begynte å øke gikk det ganske fort. Regner med det samme kommer til å skje denne gangen også, blir sikkert ikke så lenge til jeg begynner å gå opp, er 16 + 3 i dag.

Fanken.. måtte du nevne krokanis?? Nå må jeg rett på butikken å kjøpe krokanis for første gang :p Det er normalt ikke favoritt isen, men fikk syyykt lyst på det nå.. ååå mmmm med peanøtter og nonstop på også.. woohooo det skal bli digg :) :) :)

Fanken.. måtte du nevne krokanis?? Nå må jeg rett på butikken å kjøpe krokanis for første gang :p Det er normalt ikke favoritt isen, men fikk syyykt lyst på det nå.. ååå mmmm med peanøtter og nonstop på også.. woohooo det skal bli digg :) :) :)

Melkesjokolade nonstop eller orginale? :rolleyes: Hahaha, - yummi, høres godt ut, kos deg! :)

Back
Topp