Plutselig vektøkning

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Frem til i uke 19 hadde jeg bare gått opp 800g, men nå skal det sies at jeg har mer enn nok fra før av da. Det som bekymrer meg er at når jeg bikket uke 20 så har jeg nå på under 1 uker gått opp 1,2 kg til.. Er så redd for sf da jeg hadde lett sf sist svangerskap. Hva menes egentlig med rask vektøkning i forhold til sf, noen som vet? Burde jeg bekymre meg?

Det kommer vel i rykk og napp nå fremover? Sånn har det iallefall vært hos meg i tidligere svangerskap :) Hadde kanskje bekymret meg dersom det var en konstant øke i vekten hver uke, du kjenner vel på det selv hva som føles normalt utover hva som føles skummelt! :)

huff jeg hadde jo gått ned litt i vekt i starten og sto helt i ro lenge, men nå kom det plutselig på litt her også, men tenker at det er vel bare vekten som kommer litt i rykk og napp...

skjønner at du bekymrer deg litt for det, du får følge med litt på det, evt snakke med lege/jordmor.
klem til deg

uff, ja når ting plutselig forandrer seg sånn så blir man vel automatisk bekymret, er så veldig redd for sf igjen... Har time til jordmor igjen på fredag så får høre litt med ho hva ho mener om det :) Ellers ble jeg ringt fra sykehuset etter vi var på oul om jeg kunne komme 28.6 for måling av gjennomstrømning til livmor siden jeg hadde hatt sf i forrige svangerskap.. Så virker jo som dem følger meg opp heldigvis da :)

Godt de følger deg opp da :-)

Hadde ei på jobb som gikk opp. 6 kilo på ei uke, hun ble kalt inn:) tror ikke du trenger å bekymre deg så veldig:)

Sent from my LG-P880 using BV Forum mobile app
oi, det var litt mer ja.. Satser på at det ikke fortsetter i dette tempoet hvertfall :)

oi, det var litt mer ja.. Satser på at det ikke fortsetter i dette tempoet hvertfall :)

Jeg opplevde det samme som deg her, da jeg på en dag hadde gått opp 1 kilo!! Men dagen etter var de borte igjen, tror det har noe med fordøyelse, hvor mye man drikker o.l. :)

Tror ikke 1 kg er så mye, er nok bare at vekten kommer i rykk og napp, som de sier over :) Men spør jm på fredag du! Skjønner du er redd for å få det igjen.. Mye vann i kroppen er vel også et tegn på sf, hodepine, vondt i magen og stor vektøkning over kort tid.. Du får passe på deg selv og følge med, i alle fall! Og godt sykehuset også tar seg av deg :)

Back
Topp