Plutselig var baby ikke jente likevel

Oida! Det var jo litt kjedelig i forhold til navn og klær, men noen klær kan vel kanskje byttes om ikke lappene er tatt av, og dere har fortsatt god tid til å finne nytt navn :)

Har hørt så mange historier der de ser feil på jente, så tør ikke helt tro på at vår faktisk er en jente. :p

Har dere noen dere kan gi det til? Eller kan noe kanskje byttes?

Last edited:
Føler jeg har hørt så mange historier der de ser feil på jente, så tør ikke helt tro på at nummer tre blir en jente etter to gutter. :p

Jeg har sydd en del jentete plagg, men tenker det får evt bli gaver dersom det kommer ut en gutt. Har dere noen dere evt kan gi det til? Ellers kan kanskje noe byttes? :)
Har kjøpt alt brukt men sparer heller på det og håper på flere barn senere

Oida! Det var jo litt kjedelig i forhold til navn og klær, men noen klær kan vel kanskje byttes om ikke lappene er tatt av, og dere har fortsatt god tid til å finne nytt navn :)
Vi hadde navn klart, så det var ikke noe problem. Og klærne sparer vi på i håp om flere barn i fremtiden det var egentlig bare en morsom opplevelse, men rart å begynne å omtale den lille som «han» når vi har sagt «hun» i ett par måneder

Jeg har spurt jm på OUL hvor mange % sikkert er hennes antakelse om skjønn. Hun ble tydelig forærmet.. Hadde jeg nå fått beskjed nå at det ikke var jente likevel tror jeg hadde søkt henne opp laughing6

Vi hadde navn klart, så det var ikke noe problem. Og klærne sparer vi på i håp om flere barn i fremtiden det var egentlig bare en morsom opplevelse, men rart å begynne å omtale den lille som «han» når vi har sagt «hun» i ett par måneder
Det skjønner jeg! Jeg og mannen var sikre på at vi skulle få ei jente, altså vi trodde det skulle være en jente ut i fra magefølelsen. Når vi var på ultralyd og så det var en gutt trengte jeg litt tid på å omstille hodet til at det var en gutt

Jeg har spurt jm på OUL hvor mange % sikkert er hennes antakelse om skjønn. Hun ble tydelig forærmet.. Hadde jeg nå fått beskjed nå at det ikke var jente likevel tror jeg hadde søkt henne opp laughing6

Ho vi var hos i uke 16 og og oul i uke 19 sa at vi måtte si fra til ho hvis det kom ut en gutt, så de synes vel det er interessant å høre om de tar feil også :D

Idag er jeg 24+1, og pga svangerskapsdiabetes var jeg på vekstkontroll. På ordinær ul fikk vi vite at babyen er jente, men idag på ul sa jordmor at hu så en tydelig pung og penis litt dumt at vi har hamstret inn babyklær til jente og annonsert jentenavn til verden
Og så har dere sikkert blitt så mentalt klare for jente, på alle måter. Rart og måtte omstille seg!
Er det 100% sikkert nå da, at det blir gutt?

Har tenkt en del på dette selv, hva om de såg feil?! Vurderte å kjøpe julekjoler på salg nå, til neste jul, men har latt være enn så lenge.
Kjenner jeg er veldig glad for at ny ul pga. svangerskapsdiabetes.

Og så har dere sikkert blitt så mentalt klare for jente, på alle måter. Rart og måtte omstille seg!

Har tenkt en del på dette selv, hva om de såg feil?! Vurderte å kjøpe julekjoler på salg nå, til neste jul, men har latt være enn så lenge.
Oftere at man tar feil og tror det er jente når det er gutt enn omvendt. Når man først har sett testiklene og en penis, er det veldig åpenbart. Det har vært veldig tydelig med alle mine gutter. Ingen tvil om kjønnet! :laughing002

Last edited:
Oftere at man tar feil og tror det er jente når det er gutt en omvendt. Når man først har sett testiklene og en penis, er det veldig åpenbart. Det har vært veldig tydelig med alle mine gutter. Ingen tvil om kjønnet! :laughing002
Ja, det er sant! :joyful:

Idag er jeg 24+1, og pga svangerskapsdiabetes var jeg på vekstkontroll. På ordinær ul fikk vi vite at babyen er jente, men idag på ul sa jordmor at hu så en tydelig pung og penis litt dumt at vi har hamstret inn babyklær til jente og annonsert jentenavn til verden
Virket jordmor veldig sikker på ordinær UL når hun sa det var jente, eller var hun litt usikker? Blir jo i tvil selv nå. :smiley-ashamed004

Virket jordmor veldig sikker på ordinær UL når hun sa det var jente, eller var hun litt usikker? Blir jo i tvil selv nå. :smiley-ashamed004
Hu var litt usikker siden babyen lå vanskelig til, så hu henta inn en jordmor til som også sa det var jente. Alt i alt var det 3 ulike jordmødre som sa jente, men var inne i uke 17 og som sagt lå babyen vanskelig til, så regner med at det er derfor de tok feil

Mja, de virka veldig sikre på gutt nå ja, men sa at jeg skulle dobbelsjekke ved neste vekstkontroll likevel :)

Hu var litt usikker siden babyen lå vanskelig til, så hu henta inn en jordmor til som også sa det var jente. Alt i alt var det 3 ulike jordmødre som sa jente, men var inne i uke 17 og som sagt lå babyen vanskelig til, så regner med at det er derfor de tok feil
Skjønner. :) Ja, det er nok ikke alltid så lett å se.

Back
Topp