Plutselig tar leggingen såååå lang tid!

MrsValentine

Forelsket i forumet
Begynte rundt 7 mnd.... Hun kunne bruke rundt 1/2 time før, uten noe protester...
Nå er hun et mareritt! Jeg klikker snart! 2 timer med legging som består av gråting og skriking hver j*vla kveld:(
Har jo ikke noe liv utenom baby lenger....

Når blir dette bedre??

Første var ikke slik med legging, men våknet til gjengjeld mange ganger om natten....
 
Vi hadde problemer hele det første året. Så ble det bedre fra 1-2, men nå er det bare tull igjen. Slitsomt.
 
Begynte rundt 7 mnd.... Hun kunne bruke rundt 1/2 time før, uten noe protester...
Nå er hun et mareritt! Jeg klikker snart! 2 timer med legging som består av gråting og skriking hver j*vla kveld:(
Har jo ikke noe liv utenom baby lenger....

Når blir dette bedre??

Første var ikke slik med legging, men våknet til gjengjeld mange ganger om natten....[/QUOTE

Føler sånn med deg, har det på samme måte! Legging tar minimum en time...her er hun 5 mnd, strax 6.Håper på bedring snart Hun vil heller ikke legges i egen seng så her fighter hun hardt med meg.
 
Har babyen akkurat lært å reise seg opp eller annet? Ellers høres der uansett skikkelig normalt ut :s det kommer både utviklingstrinn og søvnregresjon i babytida som forstyrrer søvn og legging. Ikke alle faser er like intense for alle babyer, så kanskje denne er ekstra heavy hos dere.
 
Begynte rundt 7 mnd.... Hun kunne bruke rundt 1/2 time før, uten noe protester...
Nå er hun et mareritt! Jeg klikker snart! 2 timer med legging som består av gråting og skriking hver j*vla kveld:(
Har jo ikke noe liv utenom baby lenger....

Når blir dette bedre??

Første var ikke slik med legging, men våknet til gjengjeld mange ganger om natten....
Legg på den måten det blir minst mulig gråt. Stå opp, prøv på nytt om 20min. Byss, bær og samsov.
 
Ingenting som hjelper av nevnte, og samsoving er uaktuelt. Det gjorde vi med første og han har vi fortsatt ikke fått ut av senga(3 år)....
at dere ikke får han ut av senga betyr ikke at dere ikke får minstemann ut av senga.. om minstemann har et behov for å være nær dere når han skal sove så må dere i møtekomme det og heller prøve å gradvis utfordre litt når han er trygg nok..
 
Liten oppdatering fra meg :)

Det ble bare verre og verre, og toppet seg med at etter 12 oppvåkninger på 5,5 time før jeg mistet telling, bestemte jeg meg for at neste natt skal jeg bruke ferber metoden... Det er det siste jeg har igjen som ikke er prøvd...

Første kveld ble ikke skikkelig gjennomført, da jeg første 2 timer va inne hos henne hele tiden, før jeg fikk ut og inn i intervaller.
Kvelden etter gjorde vi de vanlige kveldsrutinene, vi gikk inn på soverommet, jeg sang litt for henne, la henne ned, og sa god natt. Gikk ut av rommet. Hun gråt litt(forventet hun skule gråte mye mer enn det hun gjorde), og etter 3 min gikk jeg inn, la henne tilrette, og sa god natt, så gikk jeg ut igjen.
Så gikk det, 5 min før jeg gikk inn, så 7 min, og 7 min en gang til. Etter det så ble det stille, og hun sovnet. Klokka var nå 19.50, og hun sov hele natten uten oppvåkning til kl 07.50. 12 timer!
Håper denne kvelden blir like enkel, og natten like god!
Etter å vært helt på felgen fikk mamma endelig sove en god natt, og føler meg allerede då mye bedre.

Jeg vet at denne metoden er veldig diskutert, men for oss var den ikke så ille. Hun gråt litt, men ikke noe hysterisk gråting, og var blid som en sol hver gang jeg gikk inn til henne.
 
Liten oppdatering fra meg :)

Det ble bare verre og verre, og toppet seg med at etter 12 oppvåkninger på 5,5 time før jeg mistet telling, bestemte jeg meg for at neste natt skal jeg bruke ferber metoden... Det er det siste jeg har igjen som ikke er prøvd...

Første kveld ble ikke skikkelig gjennomført, da jeg første 2 timer va inne hos henne hele tiden, før jeg fikk ut og inn i intervaller.
Kvelden etter gjorde vi de vanlige kveldsrutinene, vi gikk inn på soverommet, jeg sang litt for henne, la henne ned, og sa god natt. Gikk ut av rommet. Hun gråt litt(forventet hun skule gråte mye mer enn det hun gjorde), og etter 3 min gikk jeg inn, la henne tilrette, og sa god natt, så gikk jeg ut igjen.
Så gikk det, 5 min før jeg gikk inn, så 7 min, og 7 min en gang til. Etter det så ble det stille, og hun sovnet. Klokka var nå 19.50, og hun sov hele natten uten oppvåkning til kl 07.50. 12 timer!
Håper denne kvelden blir like enkel, og natten like god!
Etter å vært helt på felgen fikk mamma endelig sove en god natt, og føler meg allerede då mye bedre.

Jeg vet at denne metoden er veldig diskutert, men for oss var den ikke så ille. Hun gråt litt, men ikke noe hysterisk gråting, og var blid som en sol hver gang jeg gikk inn til henne.
Hvordan har det gått i fortsettelsen for dere?
 
Back
Topp