Plutselig svimmel

Fregnefanten

Forumet er livet
*Aprilbaby 2018*
Sommerfuglene
I går kveld tok jeg meg en varm dusj, og en liten stund etterpå ble jeg plutselig kjempesvimmel, kvalm og uvel. [emoji85] Måtte sette meg ned og vente en stund til det gikk over.. merket godt på samboeren at han syntes det var litt skummelt.
Har opplevd dette én gang før, og det var vel rundt uke 8 ca.

Flere som har opplevd dette?

Tenkte å ta det opp med jm på onsdag.
 
Ja, er svimmel hver dag. Etter dusj må jeg sette meg ned litt før jeg ordner meg, ellers svimer jeg av.
Hvordan er blodtrykket ditt? Jernmangel? Veldig vanlig å bli svimmel når man er gravid. Men hvis det er pga blodtrykket eller jernmangel kan du jo gjøre noe med det så det ikke skjer så ofte:)
Lurt å ta det opp med lege eller jm;)
 
Jeg opplevde det mot slutten av forrige svangerskap. Var ikke noe dramatisk, men blodtrykksfall. Har du lavt blodtrykk til vanlig?
 
Jeg har dusjdøra halvåpen, blir altfor kokt i huet hvis ikke. Har hatt det sånn i alle tre svangerskap.
 
Ja, er svimmel hver dag. Etter dusj må jeg sette meg ned litt før jeg ordner meg, ellers svimer jeg av.
Hvordan er blodtrykket ditt? Jernmangel? Veldig vanlig å bli svimmel når man er gravid. Men hvis det er pga blodtrykket eller jernmangel kan du jo gjøre noe med det så det ikke skjer så ofte:)
Lurt å ta det opp med lege eller jm;)

Såpass ja! [emoji85] vet du om det er blodtrykk eller jernmangel i ditt tilfelle?

Har lavt, men fint blodtrykk. Har ikke fått svar på blodprøvene jeg tok hos legen for 2 uker siden, kanskje jeg bør purre på der [emoji12]

Blir ofte svimmel når jeg reiser meg fort opp, men aldri i forbindelse med kvalme. De gangene jeg blir plutselig kvalm og svimmel har jeg stått en stund først, så vet med sikkerhet at det ikke kommer av den vanlige grunnen.
 
Jeg opplevde det mot slutten av forrige svangerskap. Var ikke noe dramatisk, men blodtrykksfall. Har du lavt blodtrykk til vanlig?
Åh [emoji85] blodtrykksfall er jeg kjent med, men det bruker å ha et veldig annerledes løp enn hva jeg hadde i går. Fikk det en del av sykdom før jeg begynte å tilrettelegge for sykdommen, var rett og slett pga utmattelse jeg fikk det.
Er usikker på blodtrykket mitt til vanlig, har sjeldent målt det [emoji85] vet hvertfall det har lagt innenfor normalen [emoji4]
 
Såpass ja! [emoji85] vet du om det er blodtrykk eller jernmangel i ditt tilfelle?

Har lavt, men fint blodtrykk. Har ikke fått svar på blodprøvene jeg tok hos legen for 2 uker siden, kanskje jeg bør purre på der [emoji12]

Blir ofte svimmel når jeg reiser meg fort opp, men aldri i forbindelse med kvalme. De gangene jeg blir plutselig kvalm og svimmel har jeg stått en stund først, så vet med sikkerhet at det ikke kommer av den vanlige grunnen.

Jeg har alltid hatt lavt blodtrykk, og har enda lavere nå. Hadde også jernmangel i tenårene og tidlig 20-årene, men nå er det helt normalt. Fører ofte til at jeg blir svimmel og uggen. Tok ca. tre uker før jeg fikk svar på blodprøve, men man kan alltid ringe og høre hvis du vil vite det før svaret kommer i posten;)
 
Jeg har alltid hatt lavt blodtrykk, og har enda lavere nå. Hadde også jernmangel i tenårene og tidlig 20-årene, men nå er det helt normalt. Fører ofte til at jeg blir svimmel og uggen. Tok ca. tre uker før jeg fikk svar på blodprøve, men man kan alltid ringe og høre hvis du vil vite det før svaret kommer i posten;)
Ah, ok [emoji4] tusen takk for svar!
Fikk du tilskudd for jernmangel da eller?

Har spist en god del leverpostei de siste mnd, så tviler på at jeg har noen jernmangel, men kan jo aldri vite.
3 uker altså, da får jeg smøre meg med tålmodighet litt til [emoji4]
 
Ah, ok [emoji4] tusen takk for svar!
Fikk du tilskudd for jernmangel da eller?

Har spist en god del leverpostei de siste mnd, så tviler på at jeg har noen jernmangel, men kan jo aldri vite.
3 uker altså, da får jeg smøre meg med tålmodighet litt til [emoji4]

Jupp brukte jerntilskudd i flere år fram til en av oppfølgingsblodprøvene viste at jeg klarte meg uten:)
Håper du får gode svar på prøvene dine. Men greit å nevne til lege eller jm hvis du er bekymret eller det skjer igjen[emoji4]
 
Hvis det skulle være jernmangel som er årsaken har jeg fått tips om å drikke rødbetejuice. Får kjøpt ferdig i butikken, ellers er det veldig godt å lage selv med sitron, ingefær og et eple, hvis du har juicepresse:happy:
 
Hvis det skulle være jernmangel som er årsaken har jeg fått tips om å drikke rødbetejuice. Får kjøpt ferdig i butikken, ellers er det veldig godt å lage selv med sitron, ingefær og et eple, hvis du har juicepresse:happy:
Hørtes veldig godt ut! [emoji4] men jeg tror at hvis jeg har jernmangel må jeg nok til med tabletter, pga mange allergier.
 
Jeg opplevde det mot slutten av forrige svangerskap. Var ikke noe dramatisk, men blodtrykksfall. Har du lavt blodtrykk til vanlig?
Jordmor mente det hørtes ut som blodtrykksfall, og mente det ikke var noe farlig iom det kun har skjedd to ganger hittil [emoji4] får heller ta det opp med henne igjen dersom det begynner å skje oftere.
 
Sniker fra mai. Jeg hadde ofte blodtrykksfall forrige graviditet fra ca uke 20. Man blir svimmel og uvel. Det er veldig kjipt, men heldigvis helt ufarlig. Har begynt å kjenne litt på det nå også, spent på fortsettelsen...
 
Back
Topp