Plutselig svimmel 3.trimester

Bollebaker87

Elsker forumet
Septembergull'17
Jeg har i hele dag vært så fryktelig svimmel at jeg nesten tror jeg skal gå i bakken ved flere anledninger. Det startet plutselig i natt da jeg var oppe for å gå på do. Var da så svimmel at jeg sjanglet rett i dørkarmen :confused:
Er 32+3 i dag og ellers i fin form bortsett fra litt krangling med bekkenet.
Var hos jordmor i går og både blodtrykk, jern og urinprøve var helt fine.
Det er OK så lenge jeg sitter stille, men setter i gang så snart jeg rører på meg og varer en stund etter jeg har satt meg ned.

Noen som har opplevd noe lignende?
Fryktelig ubehagelig og slitsomt :(

Kan høres ut som blodtrykksfall? Synes du det er verre i det du reiser deg f.eks?

Dette har jeg vært plaget av tidligere, men føles ikke likt. Denne gangen varer det mye lenger og er ikke like voldsomt som når jeg har hatt blodtrykksfall.
Ikke godt å si..
Da vet jeg ikke hva det kan skyldes. Ikke noe typisn symptom på noe jeg vet om. Håper noen andre kan svare deg :)

Jeg har i hele dag vært så fryktelig svimmel at jeg nesten tror jeg skal gå i bakken ved flere anledninger. Det startet plutselig i natt da jeg var oppe for å gå på do. Var da så svimmel at jeg sjanglet rett i dørkarmen :confused:
Er 32+3 i dag og ellers i fin form bortsett fra litt krangling med bekkenet.
Var hos jordmor i går og både blodtrykk, jern og urinprøve var helt fine.
Det er OK så lenge jeg sitter stille, men setter i gang så snart jeg rører på meg og varer en stund etter jeg har satt meg ned.

Noen som har opplevd noe lignende?
Fryktelig ubehagelig og slitsomt :(

Hvordan går det med deg nå?

Har baby festet seg hos deg? Jeg har det samme og det kommer av at babyen presser mot noe organer / nerver i ryggen. Det gjør ikke vondt, men det føles ut som om jeg er på vei til å besvime. Det hjelper å drikke nok vann og spise ofte + gjøre noen yogaøvelser slik at babyen snur litt på seg og ikke presser så veldig.

Varer det lenge bør du absolutt gå til fastlegen/jordmor eller ringe føden. :)

Hvordan går det med deg nå?

Har baby festet seg hos deg? Jeg har det samme og det kommer av at babyen presser mot noe organer / nerver i ryggen. Det gjør ikke vondt, men det føles ut som om jeg er på vei til å besvime. Det hjelper å drikke nok vann og spise ofte + gjøre noen yogaøvelser slik at babyen snur litt på seg og ikke presser så veldig.

Varer det lenge bør du absolutt gå til fastlegen/jordmor eller ringe føden. :)

Hun har ikke festet seg enda, men er fremdeles litt over alt. Svimmelheten kommer og går litt, men føles heldigvis litt bedre. Har blitt mer bevisst på å drikke, men burde nok fremdeles drukket mer vann, spesielt nå som det er så varmt ute.

Jeg kan kjenne at det presser som du beskriver når jeg ligger på ryggen, men da gir det seg alltid når jeg setter meg litt opp eller snur meg på siden.
Så det virker ikke som det er dette er det samme, siden det ikke gir seg når jeg står oppreist/går.

Ja, jeg får nevne det for lege/jordmor om det ikke gir seg snart.

Hun har ikke festet seg enda, men er fremdeles litt over alt. Svimmelheten kommer og går litt, men føles heldigvis litt bedre. Har blitt mer bevisst på å drikke, men burde nok fremdeles drukket mer vann, spesielt nå som det er så varmt ute.

Jeg kan kjenne at det presser som du beskriver når jeg ligger på ryggen, men da gir det seg alltid når jeg setter meg litt opp eller snur meg på siden.
Så det virker ikke som det er dette er det samme, siden det ikke gir seg når jeg står oppreist/går.

Ja, jeg får nevne det for lege/jordmor om det ikke gir seg snart.

hei, åssen gikk det for deg? Jeg går rundt med samme plager nå, uke 28, brått svimmel. Ellers vært stabil og sterk i formen.

mbh

hei, åssen gikk det for deg? Jeg går rundt med samme plager nå, uke 28, brått svimmel. Ellers vært stabil og sterk i formen.

mbh

Dette begynner jo å bli en stund siden, så jeg husker ikke eksakt når det gav seg. Men det gikk over helt av seg selv etter en stund.
Jeg kan ikke huske at jeg var plaget av dette den siste måneden av svangerskapet i allefall.
Håper det gir seg for deg også :)
Nevn det likevel for jordmor eller lege når du er der slik at de kan sjekke verdiene dine og blodtrykk osv. Lykke til!

Back
Topp