Plutselig svake bevegelser, normalt?

Kosmo.

Prøver på nr 3
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Pleier alltid å ha mye aktivitet on morgenen og kvelden, i går kveld var det mye, kraftige spark, og siden jeg våknet 6.30 og i 3 timer har jeg kjent veldig lite og veldig svake bevegelser.

Leste en artikkel om ei som hadde vert med på et prøveprosjekt, der de skulke loggføre spark/bevegelser, og plutselig var det veldig svakt, og de klarte akkurat redde babyen, som hadde navlestrengen 3 ggr rund halsen.

Ringte føden og fikk beskjed om at jeg skulke styrte et glass sterk saft og legge meg på venstre side. Så nå ligger jeg her da, og kjenner svake bevegelser, puh :sorry:

Pleier alltid å ha mye aktivitet on morgenen og kvelden, i går kveld var det mye, kraftige spark, og siden jeg våknet 6.30 og i 3 timer har jeg kjent veldig lite og veldig svake bevegelser.

Leste en artikkel om ei som hadde vert med på et prøveprosjekt, der de skulke loggføre spark/bevegelser, og plutselig var det veldig svakt, og de klarte akkurat redde babyen, som hadde navlestrengen 3 ggr rund halsen.

Ringte føden og fikk beskjed om at jeg skulke styrte et glass sterk saft og legge meg på venstre side. Så nå ligger jeg her da, og kjenner svake bevegelser, puh :sorry:

Jeg ville ringt igjen og si at du kjenner bevegelse, men er regelrett bekymret fordi det kjennes mye mye slappere ut; selv etter saft. Du SKAL ta sånt på alvor, men man får ofte beskjed om å prøve noe selv først for å se.
Så ring igjen, du.

Legger bare inn og at, mest sannsynlig er det bare babyen som har flyttet på seg. Snudd seg og ligger med beina en annen vei f.eks eller noe. Men uansett bedre å sjekke for mye enn for lite.

Jeg ville ringt igjen og si at du kjenner bevegelse, men er regelrett bekymret fordi det kjennes mye mye slappere ut; selv etter saft. Du SKAL ta sånt på alvor, men man får ofte beskjed om å prøve noe selv først for å se.
Så ring igjen, du.
Fra du drakk saft hvor lenge ville du ventet før du ringte igjen?

Fra du drakk saft hvor lenge ville du ventet før du ringte igjen?
De sier vel du skal kjenne etter i en halvtimes tid, ofte.. her skriver de i en time, da;
Så.. minst en halvtime i alle fall. Kanskje opp mot en time.

De sier vel du skal kjenne etter i en halvtimes tid, ofte.. her skriver de i en time, da;
Så.. minst en halvtime i alle fall. Kanskje opp mot en time.
Takk<3

Lykke til ❤️
Har selv vært inne med ALLE ungene mine (vel, ikke med denne enda, men er ikke bikket 22 uker engang), pga lite liv i magen. Alle tre. Og det har som regel bare vært fordi de har snudd på seg, altså. Ligget og sparket mot morkaken, eller satt seg i buddastilling i tverrleie..
Med nr 2 vurderte de at det kunne være litt lite fostervann (var 38 uker) siste gang jeg var inne, så da dyttet vi bare fødsel i gang etter noen timer. Men var ikke noe kritisk da heller.
Så.. de aller fleste ganger er alt fint..

Men det er ikke noe godt å være bekymret, og det er som sagt bedre å sjekke for mye enn for lite. :)

Føler med deg! Har vært på føden 3 ganger nå pga mindre liv, ikke noe å være flau over hvertfall! Alt normalt hver gang heldigvis, den ene gangen lå hun med ryggen mot magen min, de to andre gangene hadde de ingen svar på hvorfor hun hadde vært så svak og lite bevegelse plutselig. Vet nå at det går veldig opp og ned, men er utrolig skummelt når jeg har en veldig aktiv baby til vanlig liksom, åsså plutselig blir det veldig rolig inni der i flere timer… Men jeg merker nå at det er annerledes bevegelser enn før, mindre sparking og mer bevegelser liksom, men det er normalt når babyen blir større inni der <3

Fikk veldig god oppfølging og ferdig nå, så alt var bra :smiley-bounce012 Fikk beskjed at det var bra jeg kom inn, og at jeg må bare gjøre det igjen
Godt å høre ❤️❤️

Forrige runde kjente jeg også lite liv selv etter å spist sjokolade. Fikk beskjed om å komme inn og i det jeg la meg ned og fikk på dopplene begynte hu å bevege seg. De utførte alikvel undersøkelsen hvor man skal trykk på en knapp hver gang man kjenner liv, og de var veldig opptatt av at jeg skal komme inn så fort jeg ble usikker igjen.

Bedre å ringe/dra innom en gang for mye enn en gang for lite. Jeg fikk beskjed om å ringe etter en time uansett resultat, og da jeg fortsatt var usikker etter en time fikk jeg komme innom dem. Alt var helt fint, og hun lå bare på en måte som gjorde at jeg kjente mindre. Mest sannsynlig står alt bra til, men dra heller innom sykehuset så du får sjekka og får ro i kroppen :Heartred

Bevegelsene har endra seg mye de siste ukene, syns jeg. Men det skal ikke bli færre, selv om babyen vokser og har mindre plass! Selv opplever jeg bevegelsene veldig ulike ut i fra om hun har lagt seg innover, utover, oppover eller nedover.

Lykke til! Krysser fingrene for at alt er bra med lille :love017

Back
Topp