Plutselig stor vektøkning

Avocado

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Fra mandag til i dag viser vekten +3 kg! :wideyed:
På bare 6 dager altså...
Er 37+3 i dag.

Har ikke noe særlig vann i kroppen, ikke spist mer salt enn vanlig, blodtrykket er normalt og ingen hodepine heldigvis.
Ja, jeg har litt mer sult og spiser nok noe mer enn jeg har gjort tidligere, men holder det ganske sunt, så forstår ikke helt at det kan være sååå mye..
Og er forsåvidt litt forstoppet, så er nok mer som kommer inn enn ut, men kan dette være årsaken alene?

På mandag var jeg hos JM og da kommenterte hun rask oppgang, men det var snakk om 3 kg på to uker. Dette er jo dobbelt så mye! :eek:
SF-målet hadde skutt ut av kurven sin, så jeg skal tilbake i morgen og bli fulgt opp.

Men noen som i mellomtiden har noen beroligende ord om hva som foregår eller bare noen tanker rundt hva som skjer? Bør jeg være bekymret for dette?
 
Kan være en øking av fostervann i magen i tillegg til at du har fått mer vann i kroppen og er litt forstoppa? Kanskje melkekjertlene har vokst, det gir også litt ekstra vekst :)
Jeg gikk hvertfall opp litt ekstra raskt på slutten, hadde godt med fostervann og fikk en del vann i kroppen selv om det ikke så ut som jeg hadde enorme mengder.
 
Kan være en øking av fostervann i magen i tillegg til at du har fått mer vann i kroppen og er litt forstoppa? Kanskje melkekjertlene har vokst, det gir også litt ekstra vekst :)
Jeg gikk hvertfall opp litt ekstra raskt på slutten, hadde godt med fostervann og fikk en del vann i kroppen selv om det ikke så ut som jeg hadde enorme mengder.

Mer fostervann ville forklart økningen i SF-målet også :)
Tenker nok hun sender meg på en ekstra sjekk med disse økningene, det er jo litt mye :angelic:
 
Mer fostervann ville forklart økningen i SF-målet også :)
Tenker nok hun sender meg på en ekstra sjekk med disse økningene, det er jo litt mye :angelic:

Ja, særlig mot slutten er det en sjekk for mye enn for lite som gjelder :)
Kroppen forbereder seg også på amming og fødsel, da er det ikke unaturlig å lagre litt ekstra.
 
Jeg gikk også pluttselig opp 3-4 kilo på noen dager, skulle til vekstkontroll uansett 26+0. Der fannt de litt mye fostervann, fikk ny kontroll 27+0 men da hadde det normaliser seg seg igjen. Kan visst gå i litt rykk og napp :)
 
Jeg gikk også pluttselig opp 3-4 kilo på noen dager, skulle til vekstkontroll uansett 26+0. Der fannt de litt mye fostervann, fikk ny kontroll 27+0 men da hadde det normaliser seg seg igjen. Kan visst gå i litt rykk og napp :)

Kjekt å høre :)
Blir spennende i morgen og se hva JM sier og gjør :rolleyes:
 
Du har veid deg før spising/uten klær osv?
 
Gikk opp ca 1,5 kg i uka m god periode og så plutselig 3 kg siste uka og to. Fikk også påvist protein i urinen (uka før var alt normalt), så ble sendt for sjekk ifht svangerskapsforgiftning. Hvis du iikke skal på en ekstra kontroll snart ville jeg kanskje snakket med jordmor. Fant ikke forgiftning men derimot så gikk vannet mitt sekundet jeg kommer inn døra for kontroll :p
 
Gikk opp ca 1,5 kg i uka m god periode og så plutselig 3 kg siste uka og to. Fikk også påvist protein i urinen (uka før var alt normalt), så ble sendt for sjekk ifht svangerskapsforgiftning. Hvis du iikke skal på en ekstra kontroll snart ville jeg kanskje snakket med jordmor. Fant ikke forgiftning men derimot så gikk vannet mitt sekundet jeg kommer inn døra for kontroll :p

Kontroll hos JM i morgen igjen så får nok oppfølging der. Kan tenke meg hun sender meg til vekstkontroll også. Er godt ivaretatt heldigvis :)
 
Noe av mysteriet løst :) Oppdaget hevelse i føttene nå på kvelden, så da er det nok litt vann i kroppen likevel.
 
Hvordan gikk det idag? :)
 
Hvordan gikk det idag? :)

Enda en kg til opp i dag (nesten) :bag:
Men heldigvis fint blodtrykk og ren urinprøve.
Ingen mistanke om svangerskapsforgiftning :)

SF-målet er fortsatt stort, så i morgen blir det vekstkontroll, så får vi se om det er stor baby, mye fostervann eller noe annet :)
Godt ivaretatt!
 
Enda en kg til opp i dag (nesten) :bag:
Men heldigvis fint blodtrykk og ren urinprøve.
Ingen mistanke om svangerskapsforgiftning :)

SF-målet er fortsatt stort, så i morgen blir det vekstkontroll, så får vi se om det er stor baby, mye fostervann eller noe annet :)
Godt ivaretatt!

Godt å høre det ikke er mistanke om sv.forgiftning :)
 
Back
Topp