Plutselig sove dårlig om dagen??

KaliMa

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
A har egentlig sovet godt lenge, men den siste måneden og spesielt siste to ukene har han sovet så lite på dagen. Han er litt over 6 mnd og sover 2 eller 3 x 30 min. Han sov jo ofte en og to timer i slengen tidligere. Er vanskelig å legge også, og er på ingen måte uthvilt. Prøver å få han til å sove videre, men det er helt håpløst. Han babler og er for det meste fornøyd, men det er tydelig at han får for lite søvn på dagtid.

Kan det bli sånn en periode fordi han er mer aktiv? Andre som har opplevd lignende?

Han fikk to tenner nede for en mnd siden, så mulig det er fortennene oppe som er på vei. Men litt merkelig hele greia, for han sover jo ok på natta. Ja asså ... han våkner 3 ganger for pupp, men sovner raskt igjen
 
Mini var helt lik her for litt siden. Vi har hatt både tenner og forkjølelse på han her nå. Men før det slet han litt med søvn, og vi tenkte at det var fordi han begynte å bli mer aktiv. Men når jeg tenker på det så var det fordi han lærte seg det med avstand, at mamma kan gå fra han og sånn. Det passa perfekt på kalenderen på wonder weeks-appen
 
Siste dagene har jeg prøvd å drøye sovingen på dagen, for å se om det hjelper. I vårt tilfelle ser det ut til å hjelpe! Så istedenfor at jeg legger henne halvannen time etter at hun våkner, drøyer jeg det til 2. Hun her sover fortsatt 15-16 timer i døgnet, så jeg har måttet ta grep for å prøve å få slutt på 5 korte dagsovinger.. Nå er vi på 2-3, der hun sover alt fra 40 min til 2 1/2 time.
 
Vi drøyer også sovingen på dagen, også sovner han selv ute i vognen :) før sov han 3x20-40 min, nå sover han 1x75-90 og 1x45-90 litt avhengig av hvordan natta har vært :)
 
Back
Topp