Plutselig sliten og høy puls

Sheherasade2017

Glad i forumet
Har så langt vært relativt symptomfri. Men i går følte jeg meg sliten, og dagen i dag på jobb har vært skikkelig tung. Da jeg gikk vanlig bortover på veien i dag ble jeg brått kjempesliten, og aktivitetsmåleren viste 110 i puls! Det må ha skjedd flere ganger i dag, for det står at jeg har trent i 21 minutter i dag, noe jeg absolutt ikke har gjort.

Er dette normalt???

(Kan nevne at jeg har vanlig grei kondis ellers.)

Aner ikke om det er normalt. Men merket meg at det går en kurve oppover fra da egget antagelig festet seg til det det ligger på nå, nesten 10 over hva jeg hadde i hvilepuls.
Og det sies jo at det må pumpes mer blod siden fosteret trenger mye næring.
Det kan være en forklaring, men jeg er ingen lege [emoji4]

Aner ikke. Men kjenner selv jeg blir veldig fort klar og anpusten ved vanlig gange.

Sniker fra november. Dette er veldig normalt. Du har næ mer blod i kroppen som skal fraktes rundt. Jeg har pustet og pest fra uke 6? og det har ingenting med kondis å gjøre :-) For meg har det "lettet" litt etter uke 10 :-) Men kjenner at pulsen stiget raskt enda.

Det er normalt med forhøyet puls når man er gravid! Men om det vedvarer, og du synes det er ubehagelig, hadde jeg spurt lege/jordmor også :)

Back
Topp