Plutselig sengevæting

Plutselig blir vi 5.

Flørter med forumet
Hei.

Min datter på 6 år har vært tørr siden hun var 2,5 - men har plutselig begynt å tisse på seg på nettene. Holdt på i 2 mnd nå.

Noen som har vært borti lignende, eller har noen råd?

Har lite å komme med her, men hjelper deg å dytte.
En tanke jeg fikk nå bare... Har hun det bra? Om hun blir plaget på skolen kan det kanskje resultere i dette? Hva sier hun selv? Man skal jo ikke nekte ungene noe å drikke om dem er tørst, men har hun begynt å drikke unormalt mye fra middagstider til hun legger seg?

Enten er det psykisk eller fysisk. Fysisk er veldig uvanlig at ting plutselig endrer seg, men ville tatt en sjekk for sikkerhetsskyld.

Har ikke så mye erfaring annet enn at jeg vet at barn som "ikke har tid" til å gå på do, piner seg for lenge, sånn at de til slutt ikke rekker doen.. Går hun på do rett før hun skal legge seg? Drikker hun nye før hun legger seg? Kan det hende hun er mørkredd og kanskje syns det er litt skummelt å gå på do på kvelden/natta?

Ville fått sjekket om hun kan ha uvi? Ellers prøve å ta henne på do før du legger deg for kvelden
, da er det viktig at du lar henne gå selv og eventuelt leie henne i hånden. Eller som de andre sier her, alt bra på skolen?

Vi har samme problemet her med gutten på 5.. vi har snakka med helsestasjonen og de sier det er normalt.. at det kan komme tilbakefall når de slutter.

Back
Topp