Plutselig så stille...

Engi89

Glad i forumet
De siste ukene har lillegull sparket og sparket, mange ganger til dagen. Plutselig i går var det bom stille. Jeg fant frem doppleren og fant hjertelyden, og hørte at han beveget seg, men kunne ikke kjenne det. Ikke før langt utpå ettermiddagen kom det noen spark, før han tok pause til kvelden igjen. I dag har jeg kjent ham litt oftere, men er likevel mye sjeldnere enn for bare noen dager siden... Er det noen spesiell grunn til at han plutselig blir mye roligere, eller bør jeg være bekymret?

Er nok ingen grunn til bekymring :) Babyen kan ha snudd seg. Og at han sparker innover mot ryggen. Da kjenner du ikke like mye. Noen dager er det roligere her også. Jordmor sa at bare man kjenner bevegelse i løpet av dagen, så skal man ikke bekymre seg :)

Men går an å ringe sykehuset for en sjekk hvis du er bekymret da. Ikke noe godt å være redd heller.

Jeg kjenner jo liv, så det er sikkert ikke noe å bekymre seg for. Innerst inne er jeg ikke redd, var bare så brå forandring syns jeg. Mulig det begynner å bli trangt derinne, vet ikke jeg... :)

Går veldig opp og ned på mengden bevegelse. Noen dager har jeg bare kjent tulle en eller to ganger og andre dager ligger ho ikke i ro.  

Back
Topp