plutselig så sjaul....

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Dette skriver jeg vel mest for å bare få det ut svart på hvitt og videre innse hvor teit jeg faktisk tenker ;)
Handler ikke direkte om lillegutt men mer om hvordan jeg har blitt.. Føler meg så slapp og sjuskete for tiden. I tillegg har vi hatt lite penger en periode fram til nå og det har jeg latt gå på bekostning av hvordan jeg ser ut (lar meg selv forfalle litt på håret osv kan du si)..

I dag var hans "perfekte eks" her og leverte deres felles barn. De kom hjem fra syden i går og troppet opp her knallbrune og fulle av overskudd. Mannen min og jeg hadde seff akkurat hatt en diskusjon om penger da de kom så stemningen var laber i heimen - så når hun kom gikk han ut og snakket med henne og hentet ungen.

Så der stod de da - små lo , så på ungene leke og snakket fjas med naboene våres mens jeg satt inne og ammet lillegutt. Nå skulle eksen videre på ny ferie mens jeg fom. i morgen skal ha alle tre barna her hjemme alene fram til torsdagen.. Og jeg er utrolig sliten fra før.. Så mens vi betaler (altfor høyt) barnebidrag til henne, som hun egentlig ikke har rett på siden vi har deres barn her 50% (sak inne til klage hos NAV men må betale de 4500.- mnd enn så lenge...... - og vi ikke har særlig med økonomi til å kunne betale dette hver mned - så skal hun på ny festferie.

Jeg leser at dette er patetisk, men jeg har blitt så sjalu. Aldri vært før....
Nå føler jeg meg bare sliten og dratt og sammenligner meg med henne hele tiden (har da ingen grunn til det) ... FØler han savner henne når han ser henne flott og fylt med overskudd mens jeg bare blir mer og mer sliten og dratt...

Kanskje tiden er inne for å ta litt mer vare på meg selv igjen?
Frisørtime osv for å føle meg litt vel igjen, kan jo være det hjelper. Ble helt kvalm da jeg så de stod der sammen og smilte, skravlet og lo sammen med barna - kanskje det verste var at jeg opplevde mitt eget behov for å kontrollere, men ville ikke gå ut heller da jeg synes hun stod der og var så digg pluss jeg visste mannen ville snakke alene med hu om dette bidraget mm.. men så ikke ut som at de snakket om det slik som de lo til hverandre... Gu så teit jeg er... hva har skjedd med meg etter jeg fødte egentlig? :P

Sniker litt, og vil bare si at jeg ikke syns du tenker teit i det hele tatt... Jeg hadde blitt DRIT sur hvis vi måtte betalt skyhøyt bidrag hvis vi hadde hatt ungene 50% og satt med dårlig økonomi mens eksen koste seg med ferie etter ferie...! :angry5 Og klart det ikke er noe særlig å føle seg som ett dass når eksen tropper opp nystriglet og fin. Skjønner deg godt jeg!

Sniker litt, og vil bare si at jeg ikke syns du tenker teit i det hele tatt... Jeg hadde blitt DRIT sur hvis vi måtte betalt skyhøyt bidrag hvis vi hadde hatt ungene 50% og satt med dårlig økonomi mens eksen koste seg med ferie etter ferie...! :angry5 Og klart det ikke er noe særlig å føle seg som ett dass når eksen tropper opp nystriglet og fin. Skjønner deg godt jeg!
Er så fullstendig enig! Håper eksen må tilbake betale så ho ikkje kan dra på festferie på 5år minst!

Sniker... Uff. føler med deg. Jeg følte meg heller ikke fresh etter fødselen. Fødselsdepresjon er det første jeg tenker? Jeg har heldigvis en mann som hjalp meg igjennom det, men det tok noen mnd ja.
God bedring og ta vare på deg selv. Både for din og familien din sin skyld.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Skjønner deg godt jeg. Mtp hvor sjelden jeg får "striglet" meg sjøl og får på meg et tryne om morgenen, gulp i håret, hengemage osv er det lett å begynne sammenligne seg med andre å se hvor fin alle andre er. MEN vi er jaggu med fin vi også! :)
dessuten, det er en grunn for det er eks, det er jo deg han vil være i lag med :)

Back
Topp