Plutselig runde med oppkast?

Meiko

Betatt av forumet
Hei.

Tenkte bare jeg skulle høre med dere... jeg har så hvidt jeg vet aldri hatt omgangssyke som jeg kan huske og jeg kaster veldig skjeldent opp. I starten av graviditeten kjente jeg til kvalmen, men kastet aldri opp og har vært fin i formen siden august.

I går, antagelig etter noe jeg spiste (tror jeg selv) så ble jeg brått kjempekvalm og kastet opp ca. 1 gang i timen frem til i dag tidlig. Klarte ikke å holde på vann engang (uansett hvor forsiktig jeg drakk det :p ). Føltes ut som til mer aktiv barnet var i magen til oftere kastet jeg opp og hun ble sikkert aktiv av all bevegelse og sammentrekninger i magen.

I dag er jeg jo regelrett utslitt, fremdeles kvalm (men har fått i meg litt mat og holder nå på vannet) og føler meg mørbanket i magemusklene. :hungover:

Er rimelig sikker på at det ikke er noe mer alvorlig enn litt matforgifning eller noe, men er det noen av dere som har erfaring med det? Er det noe spesielt av symtomer eller annet jeg bær være obs på?

Høres ut som noe du har spist eller omgangssyke. Slapp av og få i deg godt med væske. God bedring

Plutselig kvalme (speielt sammen med hodepine etter d jeg har lest) kan være et symptom på svangerskapsforgiftning. Jeg ville tatt en tur til legen og fått målt blodtrykket. Gjorde det selv etter at jeg fikk hodepine og brekninger på jobb. Hadde da heldigvis ingen svangerskapsforgiftning, men lav blodprosent (9). Like greit å få det sjekket tenker jeg. God bedring:)

Ja, tar en tlf til jordmoren i morgen tenker jeg (hu jobber jo bare på torsdager :rolleyes:). Har ikke hatt noen andre plager og har ikke kastet opp siden i går morges, men kvalmen sitter godt i og synes det er vanskelig å få i meg mat. Ble temmelig sår i halsen merker jeg nå som jeg endelig begynner så hvidt å kunne spise normalt igjen. :p

Back
Topp