Plutselig problem med ammingen :-S

kooala

Glad i forumet
Etter 9 dager med problemfri amming vil hun ikke die lenger,, hun henger seg på også slipper hun, og sånn går det.. Hun har reagert på løk som jeg har spist, men når jeg pumper og gir på flaske så drikker hun, så det er ikke noe galt med smaken .. Tenkte å kjøpe skjold å prøve. Frustrerende dette her, hadde aldri problem med de andre 2.. Tips anyone? Har pumpet brystet for så å tilby, i tilfelle brystet var for sprengt til å gå et godt sugetak, funker ikke.

Ville ringt barsel/ammepoliklinikk og hørt om råd. Evt ammehjelpen :) Kan jo være overproduksjon siden hun slipper taket.

Off... hadde det lik ens forrige svangerskap og vet akkurat hvor frustrerende det er, men hos meg var det overproduksjon som gjorde det. Enig over her, ta kontakt med barsel evt. ammepol.
Lykke til :)

Her har ammingen gått helt supert fram til i går kveld/ natt. Han blir aldri fornøyd. Jeg ringte barsel og hun mente det var økedøgn. Har nesten ikke sovet i hele natt. I tillegg til at han skulle ha melk hele tiden så tok det jo evigheter for han å hekte seg på og skriker i frustrasjon for at han ikke får pupp. Selvom hele puppen er i munnen hans og han gaper så klarer han ikke å tygge til. Også plutselig så klarer han det helt fint. Jeg har ikke prøvd å pumpe eller gitt han smokk ennå. Han har bare fått sutte på fingen min og det elsker han. Så frister veldig å prøve å gi han tutt.

Ring ammehjelpen, og så kan du prøve deg frem med forskjellige ammestillinger inntil videre. Anbefaler også ammegruppen på fb, der er det lav terskel for å spørre om ting og du får gode svar av både erfarne mødre og ammehjelpere :)

Kan være flaska som er problemet.. Må jobbe mer på puppen enn flaska.. Prøv å legg deg å amm å håndmelk ut litt så baby slipper å jobbe så mye

Ikke bynn med skjold i tilegg for fa blir baby bare forvirret av alle typer som hun skal suge på.. Hold deg til pupp til alt går bra

Her har ammingen gått helt supert fram til i går kveld/ natt. Han blir aldri fornøyd. Jeg ringte barsel og hun mente det var økedøgn. Har nesten ikke sovet i hele natt. I tillegg til at han skulle ha melk hele tiden så tok det jo evigheter for han å hekte seg på og skriker i frustrasjon for at han ikke får pupp. Selvom hele puppen er i munnen hans og han gaper så klarer han ikke å tygge til. Også plutselig så klarer han det helt fint. Jeg har ikke prøvd å pumpe eller gitt han smokk ennå. Han har bare fått sutte på fingen min og det elsker han. Så frister veldig å prøve å gi han tutt.
Jeg fikk beskjed om at økedøgn kommer hver 7-10 dag i begynnelsen, så er nok øking på gang :)

Ja nå har ammingen vært helt som vanlig i kveld igjen.. Får håpe det fortsetter slik :-)

Sniker fra februar. Husker storeslster var slik forrige gang, da hadde ho fått sånn soppgreier (konmer ikke pp hva det heter i farta) på tunga som var ubehagelig. Har du sjekket det..? :-)

Sniker fra februar. Husker storeslster var slik forrige gang, da hadde ho fått sånn soppgreier (konmer ikke pp hva det heter i farta) på tunga som var ubehagelig. Har du sjekket det..? :-)
Nei ser ikke noe belegg på tungen, men amming går greit nå, tror jeg må ha vært veldig sprengt når hun ikke fikk det til og da fikk hun rett og slett for dårlig tak på brystet :-)

Back
Topp