Plutselig mindre liv, foranliggende morkake

Spirehybelen

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei dere :)

Jeg er førstegangs, 21+3 idag og med foranliggende morkake. Har de siste ukene kjent mer og mer til lille, helt nederst rundt skambenet. Veldig innvendige dult da, ikke noe som kjennes utenpå.

Hadde en stressende og aktiv dag igår, og har egentlig ikke kjent så mye til henne siden igår kveld. Burde jeg sjekke opp i det på f.eks legevakt?

Legg deg ned på venstre siden, drikk sterk saft og fokuser på å kjenne etter <3 Jeg vet ikke om legevakt/føden gjør så mye når du ikke er over uke 24, men kjenner du ikke noe etter å ha kjent etter hadde jeg tatt en tlf for å høre hva de tenker

Legg deg ned på venstre siden, drikk sterk saft og fokuser på å kjenne etter <3 Jeg vet ikke om legevakt/føden gjør så mye når du ikke er over uke 24, men kjenner du ikke noe etter å ha kjent etter hadde jeg tatt en tlf for å høre hva de tenker

Takk for tips ♥️ er i konfirmasjon noen timer nå, men må prøve dette når jeg kommer hjem eventuelt. Går å prøver å kjenne etter og tror jeg kanskje kjenner noe innimellom, men på en litt annen måte enn det jeg har kjent tidligere. Kanskje hun har byttet veldig posisjon og sparker mye i morkaka. Håper det bare er det ♥️

Hei dere :)

Jeg er førstegangs, 21+3 idag og med foranliggende morkake. Har de siste ukene kjent mer og mer til lille, helt nederst rundt skambenet. Veldig innvendige dult da, ikke noe som kjennes utenpå.

Hadde en stressende og aktiv dag igår, og har egentlig ikke kjent så mye til henne siden igår kveld. Burde jeg sjekke opp i det på f.eks legevakt?

jeg kjenner stor forskjell på mengden liv utifra hvor stresset/aktiv jeg er,og kan ha over en hel dag hvor jeg synes det er lite liv. Og så plutselig er det turn-forestilling dagen etter!

Du må jo selvfølgelig føle etter selv på hva du er komfortabel med,men jeg synes det høres helt normalt ut :)

jeg er forøvrig 23+5 og har morkaken bak :)

Sniker! Helt normalt og kjenne mindre liv om man er i farta :) drikk noe kaldt mens du tar det litt med ro og kjenn etter.. :) eller press litt forsiktig i siden på magen feks og vent :)

Jeg er 23+4, med morkaken foran, og kjenner masse liv som også kan kjennes utenpå.
Men noen dager er det veldig mye mindre liv, har til tider blitt litt bekymret, men har forstått at det er helt normalt.

De dagene med lite liv er som regel dager med mye aktivitet, men jeg har også hatt dager der jeg har vært relativt i ro og kjent lite, men neste dag hamrer det som regel løs igjen! :happy:

Hvis jeg kjenner veldig lite over 48+ timer ville jeg nok personlig ringt legen bare for sikkerhets skyld, men da forventer jeg også at det ikke er noe gale, siden det er helt normalt å av og til kjenne lite. Leste at det er fra uke 28 at bevegelsesmønsteret er stabilt. De kan flytte på seg i posisjoner der en kjenner spark og bevegelse mindre.

Førstegangsfødende og foranliggende- er i uke 23+3, og først nå jeg har hatt 3 dager på rad, ellers har det vært litt frem og tilbake. Kjente første tydelige bevegelse i uke 22. men jordmor sa jeg bare skulle ta det som bonus hvis jeg kjente noe før uke 24. men du kjenner jo den lille aller best, så å ta en telefon hvis du er bekymret, koster deg veldig lite idag er første gang jeg har kjent noe mens jeg har gjort annet enn å bare ligge å kjenne etter.

Jeg er 23+3 med morkaken i front. De to-tre siste ukene har jeg vært heldig med masse bevegelser, som vi også har sett/kjent utenpå. De siste dagene har det derimot vært mindre tydelige bevegelser og jeg må fokusere mer på å kjenne etter når jeg fks ligger rolig. Mistenker at baby kanskje har endret posisjon eller lignende som gjør bevegelsene vanskeligere å kjenne. Har vært litt bekymret, men har tenkt at jeg kontakter lege hvis det går mer enn et døgn uten at jeg kjenner liv i det hele tatt.

Men sånn noen få uker fram i tid; de sier jo at når du er gravid så skal du heller ringe en gang for mye enn en gang for lite. Skulle katastofen skje, så ringte du ihvertfall (hvis du nå skulle blitt avslått av legevakt/føden). Nå er det sant som det står over at etter uke 28 er det lettere og detektere mangelfull eller endringer i bevegelsesmønster - men sier magefølelsen deg noe etter at du har prøvd alle triks og tips i boken så hadde jeg ringt<3 Jeg har selv vært flere ganger på føden med mistanke om lite liv i mine to forrige svangerskap(etter uke 28 da) og har blitt tatt veldig godt imot. Selv om alt så fint ut og guttene mine er friske idag, kunne jeg aldri tilgitt meg selv om den dårlige magefølelsen min stemte og jeg ikke gjorde noe med det/ventet for lenge med å ringe.

Oppdatering: etter to ganske stressende og hektiske dager har jeg endelig fått slappet av i kveld. Og da har jeg kjent henne igjen ♥️

Sniker. Jeg har også forliggende morkake og har vært mye bekymret for dette selv. Det jeg har merket er at dersom jeg stresser så kjenner jeg hvertfall ikke noe liv! Så drikk litt saft, legg deg ned, prøv å slappe helt av og kjenn etter. Ikke ha på TV eller noe annet som distraherer deg. Det funker for meg. ❤️

Back
Topp