plutselig masse vann i kroppen...

squat

Forumet er livet
i går fikk jeg plutselig kjempehovne ben ogg fingre, er jo sef vann i kroppen, men synes det kom sånn veldig plutselig og at spes føttene og leggene ble kjempesvære. Feks ble den kulen man har på siden av foten helt borte ogble erstattet av to svære pløser  på hver side[&:] er det normalt at man får så mye vann så fort og det går ikke bort heller, eller blir litt mindre (mulig jeg er litt blond) i tillegg har jeg fått skikkelig sv.skapskløe, og lurer på om dette er normalt?????

Ikke for å skape uro, men sambo kom hjem og fortalte om en debatt han hadde hørt på radio en dag. Det var om svangerskapskløe...
Det står liksom skrevet de fleste steder at dette er ufarlig, men nå vil ha heller ha det til at det kan være farlig. Anbefaler deg at du tar kontakt med lege og forhører deg. Ikke så kjekt at vannmengden øker så raskt på så kort tid heller.[8|]

Eg har hatt mye vann i kroppen i ganske mange månder no (4 uker til termin i dag).Det hjelper å drikke mye mye mye vann,ungå salt i det lengste og slenge  beina høyt kor det en måtte være! Det med kløe har kommet og gått litt hos meg,har intens kløe riktignok bare i begge håndflatene og under begge beina! Holdt på å klø meg ihjel i natt,og har smurt meg annen hver time med både hydrokortison og no de siste 2 timene med Eurax...det hjelper lite....Lurer på om andre som leser dette kan hjelpe oss med tips og råd til ka vi kan gjøre med det!!Regner med at svangerskaps kløe blir regnet for å klø på hele kropen, eller???
Ha en knall herlig dag alle sammen :-)

jeg hovnet mye opp i går jeg også, og fikk beskjed om å ta kontakt med legen. I tillegg var jeg en god del svimmel og kldde på beina.
Var på legekontoret med urinpröve og målte blodtrykk, og legen sa det var heilt rett av meg å komme inn. Om man er bekymra, er det bedre å komme med pröver en gang for mye eller en gang for lite. "du må huske på at dere er to", sa han til meg. Og i ditt tilfelle; dere er jo tre!

blodtrykket har vært veldig lavt og fint, men mulig jeg ringer på ullevål og fyker bort med en urinprøve, har roa seg litt i dag man fremdeles litt hoven. Og den kløa er jo helt forj***** klør til det blør men det har jeg hatt en stund da. Blir vel ekstra plager siden det er to der inne, så jeg får sutre og klage til de kommer ut, en kikkelig plge for omgivelsene[:D] så hold ut med meg jenter[:D][:D]

Du er ingen plage!![;)]

Hör om du kan ta deg en tur med en urinpröve, ja. Og kjenn etter hvordan kroppen din har det. Kun du som er ekspert, vettu!
ang klöen tror jeg du også kan bruke hvitvask liniment som du kjöper på apoteket, eller eurax. Det er vel det de anbefaler mot vannkopper også.

da skal jeg prøve eurax, og håpe de kommer om ett par uker[:D][:D] hadde vært deilig det

ORIGINAL: squat

blodtrykket har vært veldig lavt og fint, men mulig jeg ringer på ullevål og fyker bort med en urinprøve, har roa seg litt i dag man fremdeles litt hoven. Og den kløa er jo helt forj***** klør til det blør men det har jeg hatt en stund da. Blir vel ekstra plager siden det er to der inne, så jeg får sutre og klage til de kommer ut, en kikkelig plge for omgivelsene[:D] så hold ut med meg jenter[:D][:D]

Sliter også mye med kløe i perioder, men fant ut at A-DERMA kremen som er for irritert hud, den heter Dermalibour creme (med zink i) som du får kjøpt på appoteket hjelper veldig. Den kan med fordel også brukes på bleieutslett til ungene senere!!

Klør også "over alt", siden i går...ikke hatt dette før.
Foreløbig hjelper det med eurax- hvertfall en stund....[&:]

Eg har vært i kontakt med lege i dag for å høre ka i alle dager eg sku gjøre med min kløe!Har hatt dette tidligere,men kje så lenge som denne gangen.Begynte sent i går kveld og har herja vilt i hele natt,eg har hatt hydrokortison salve på hver 1 1/2 time uten noe særlig lindring,og begynte men eurax halv 5 i dag tidlig!No va e så desperat at eg ringte til legen for å høre ka eg kunne gjøre,spurte om eg f.eks kunne ta Zyrtec tablett(for alergi).Legen ringte fødeklinikken i bergen å snakket med en fødselslege der,han sa at så lenge man var i ellers god fysisk form,hadde matlyst og alt annet var som normalt,så slapp eg in på nermere utredning.Det var heller ingen fare å ta Zyrtec tablet,det var vist det beste klø lindrene midelet en hadde mot kløe.Så jenter,LØP Å KJØP kjenner allerede litt bedring etter å ha latt tabletten virke i en liten time! Go helg i det knall flotte sommer været :-)

Back
Topp