Plutselig masse sikling?!

MariaR83

Gift med forumet
Lucas har aldri vært noen "sikle-baby", men nå de siste dagene har han begynt å sikle nesten like mye som en st bernhardshund. Han har hatt feber mellom 38.5 - 39 grader i 3 dager (ikke noe særlig feber idag) og han er fryktelig snørrete (blankt slim). + Super sutrete deluxe!! Jeg har hele tiden tenkt at det bare er en liten forkjølelse men fikk ikke det til å stemme med feberen (siden det ikke er vanlig å få feber av snørr).

Men siden han sikler så mye som han gjør kan det jo også være flere tenner som lusker i gommene, men han har allerede fått 6 tenner (4 oppe og 2 nede) og har ikke hatt feber eller siklet ved noen av de 6 andre frembruddene?!

Kan det evt være bihulebetennelse eller hva tror dere?

Han er ikke hes og hoster ikke, heller ikke grønt snørr. Matlysten er kjempe dårlig og har kastet opp alle dagene (med en gang under måltid - lurer på om det kan være pga høy slimproduksjon?). Eneste han har spist i dag er et halvt glass fruktmos, 4-7 skjeer grøt, masse vann og pupp (det er fryktelig vanskelig å amme siden han er så tett i nesen). All middagen kom opp igjen..

...og nå snorker han sånn som pappa'n sin... [8|]

jeg tipper på tenner.....[;)] har jo noen nede som ikke er kommet...

tenker også tenner.. de første to her merka vi ikke at kom før de dukka opp, men etter det ble det bare verre og verre.. siste fire(har 8 nå) = masse sikkel, lite søvn, lite matlyst og snørrete!

ORIGINAL: Karmosin

tenker også tenner.. de første to her merka vi ikke at kom før de dukka opp, men etter det ble det bare verre og verre.. siste fire(har 8 nå) = masse sikkel, lite søvn, lite matlyst og snørrete!

Høres veldig ut som sånn han er nå! Og jeg har en veldig sterk følelse for at det er mer tenner på vei. Men syns det er så rart at han reagerer så annerledes på disse tennene enn de 6 andre, de kom opp lett som en plett og med bare litt nattevåk og gråting på natten. Får håpe de bryter fort igjennom så han føler seg bedre snart [:)]

ORIGINAL: MariaR83

Høres veldig ut som sånn han er nå! Og jeg har en veldig sterk følelse for at det er mer tenner på vei. Men syns det er så rart at han reagerer så annerledes på disse tennene enn de 6 andre, de kom opp lett som en plett og med bare litt nattevåk og gråting på natten. Får håpe de bryter fort igjennom så han føler seg bedre snart [:)]

Ja, sånn var det her og! håper ikke de neste blir ENDA verre, hehe! Krysser fingre for at det bare er tenner og at de kommer fort :)

ORIGINAL: ibsensripsbusker

Første jeg tenkte var tenner... Men så kom jeg på at det har gått RS virus i bhg til mini!
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/rs.php
Vær litt obs om det kommer flere symptomer iallefall..

Ja det skal jeg være! Han er heldigvis ikke tungpusten slik som det er beskrevet i linken, kun tett/ snørrete i nesen.

ORIGINAL: MariaR83

Ja, sånn var det her og! håper ikke de neste blir ENDA verre, hehe! Krysser fingre for at det bare er tenner og at de kommer fort :)

Huff! Ja hvor skal dette ende da?! [;)] får satse på at det går fort over [:)]

Jonas har aldri sikla før, men etter at første tanna kom, så sikler han som en gal!

Back
Topp