Plutselig mange tisseuhell

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Min gutt på 3 år har vært bleiefri på dag og natt siden slutten av mai.
Og har omtrent ikke hatt noen uhell.
Men hver dag når han kommer fra bhg har han tisset igjennom klærne. Hvorfor?
Ingen uhell på nettene heldigvis.

Er dette vanlig?

Kan d være at han glemmer å kjenne etter fordi han er så involvert i leken? Eller kanskje du må snakke med de voksne i barnehagen slik at de blir flinkere til å minne ham på d?

Kan d være at han glemmer å kjenne etter fordi han er så involvert i leken? Eller kanskje du må snakke med de voksne i barnehagen slik at de blir flinkere til å minne ham på d?
Ja, det virker sånn. Er sånn hvis han leker med venner har jeg sett. At han blir så inn i leken. Men han var ikke sånn før :P Hmm.. Skal høre med de. Greit å minne han på det også. Han er ikke så stor ennå, så glemmer seg kanskje.

Ja, det virker sånn. Er sånn hvis han leker med venner har jeg sett. At han blir så inn i leken. Men han var ikke sånn før :P Hmm.. Skal høre med de. Greit å minne han på det også. Han er ikke så stor ennå, så glemmer seg kanskje.

Sånn var d hos oss ihvertfall. Men tror d er ganske vanlig med en periode med tilbakefall. D kan komme når de er eldre også :)

Akkurat sånn er det her også. Periodevis. Nå er min 4 år, men senest for 14 dager siden hadde han en hel uke med uhell... men nå er det over igjen.

Tilbakefall kan de ha lenge.
Kan hende han leker på en annen måte nå, og er mer opptatt av leken, redd for å gå glipp av noe osv. Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å minne han på dotur nå og da.

Tilbakefall kan de ha lenge.
Kan hende han leker på en annen måte nå, og er mer opptatt av leken, redd for å gå glipp av noe osv. Det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å minne han på dotur nå og da.
Så de kan ha det lenge ja?
Minner han på det her hjemme, og da går det greit.
Mer spennende i bhg kan jeg tenke meg :P

Litt slitsomt med tisseklær og en gutt som blir skuffa og flau. Blir aldri sint eller noe, men sier bare at : prøv å husk å gå på do, når du kjenner at du må osv :-)

Så de kan ha det lenge ja?
Minner han på det her hjemme, og da går det greit.
Mer spennende i bhg kan jeg tenke meg :P

Litt slitsomt med tisseklær og en gutt som blir skuffa og flau. Blir aldri sint eller noe, men sier bare at : prøv å husk å gå på do, når du kjenner at du må osv :-)
Be dem hjelpe han litt mer med å huske på det i barnehagen, det hjelper sikkert der også :)
Jeg tror ikke det er uvanlig, nei.

Min har ofte tilbakefall om vi har besøk av familie over flere dager. Da tisser han om natta. Vet ikke hvorfor, følger jo samme rutinene. Kan skje både når besøket er her, og netterne etter de har reist. Men gir seg innen 1-2 uker igjen. :)

Mine hadde omtrent ingen uhell de første månedene. Men så plutselig, etter ca et halvår, hadde begge en periode med MASSE uhell. Tror det bare varte en uke eller to, før det gikk seg til igjen.

Ok.. Hvor lenge varer de periodene da? :-)
Gjerne ei veka eller to. Hos han virkar det som om han trur at han har full kontroll, og dermed ventar for lenge, og så går det over når me har minna han på å gå på do, og hatt litt fokus på det ei stund:) Han har også hatt ein periode da pappaen var mykje vekke, veit ikkje om det var grunnen, men det virka sånn. I følge helsesøster er slike perioder vanlig til langt oppi skulealder.

Skrev en tråd om dette for noen uker siden, jeg var ganske frustrert over samme problemet. Det varte iallefall en mnd her, og hun skvettet i truse/bukse så og si hver gang hun var på do. Er over nå.. Hvorfor det var slik aner jeg ikke.

Hatt 2 dager uten uhell nå. Håper det fortsetter slik :-)
Virker som om han glemmer seg/ikke har tid til å gå på do..

Begge våre her plutselig glemt seg igjen i perioder lenge etter bleieslutt, fordi de blir så involvert i leken, men når de blitt minnet på eller fulgt på do innimellom så har det gått seg til igjen :)

Back
Topp