Plutselig ligamentsmerter ????

1barnvilha2

Betatt av forumet
heelluu!

Jeg er 13+0 i dag og har nå siste uken and as we speak noe jeg tror er ligamentsmerter?!

Jeg har ikke hatt noe plager what so ever i dette svangerskapet, og nå får jeg plutselig vondt nederst i magen. Blir jo livredd :O

Noen flere ?

15+3 og kjenner masse ligamentsmerter. Mye voksing på gang. Helt normalt, men sånn passe ubehagelig.

Ikke uvanlig det :) livmoren utvider seg hele svangerskapet så det er nok ikke siste gang du merker det. Det er sjukt vondt når det strekker :arghh:

Jeg hadde voldsomme ligamentsmerter i starten, kunne knapt røre meg uten at det reiv. Men nå har det vært rolig en stund, men kjenner fortsatt at det kan rive godt om jeg snur meg for fort i senga, nyser litt uforberedt eller setter meg opp i senga uten å aktivere magen skikkelig først. :inpain:

Vil tro det er helt normalt uansett når du kjenner de, det vokser jo voldsomt der nede - egentlig rart at det ikke gjør litt vondt hele tiden. :p

Yepp!!
I dag er definitivt dagen for ligamentsmerter. Kjennes ut som noen prøver å dra ut innvollene mine

Jeg kjente en del i starten, sånn uke 4-5. Så gikk det nesten bort. Kun strekk ved nys/host. Nå ved uke 12 begynte jeg å kjenne murringer igjen. Mest om morgenen.

Har hatt en del murringer til tider, men de skikkelige strekkene har jeg kun kjent når jeg selv strekker meg eller gjør noe som drar i den delen av kroppen. Bank i bordet for at det ikke blir verre enn som så :p Regnet med det, som mye annet, varierer fra person til person og svangerskap til svangerskap :)

Hvor får dere vondt? Jeg er 12+3 og har hatt litt vondt nå og da nederst i magen mot lysken fra uke 11, men i dag fikk jeg vondt mer inni lysken om jeg kan si det sånn, mer på innsiden av låret på siden av vagina om man kan si det sånn? Kjenner det kun når jeg går. Noen som har opplevd det? Synes det var litt ekkelt :(

Last edited:
Hvor får dere vondt? Jeg er 12+3 og har hatt litt vondt nå og da nederst i magen mot lysken fra uke 11, men i dag fikk jeg vondt mer inni lysken om jeg kan si det sånn, mer på innsiden av låret på siden av vagina om man kan si det sånn? Kjenner det kun når jeg går. Noen som har opplevd det? Synes det var litt ekkelt :(

Jeg har det sånn regelmessig, men det kommer også når jeg hviler. Kan akkurat ha våknet om morgenen og så hogger det til. Jeg tolker det som en del av bekkenplagene mine.

Jeg har det sånn regelmessig, men det kommer også når jeg hviler. Kan akkurat ha våknet om morgenen og så hogger det til. Jeg tolker det som en del av bekkenplagene mine.
Hørtes ikke deilig ut, men det er beroligende å høre at flere kjenner på det.

Back
Topp